Dia salah seorang sahabat yg sgt aku rindui....suatu ketika dulu dia lah tempat aku berkongsi masalah..kisah suka dan duka ketika sama2 menuntut ilmu di puncak menara gading... (waduhhhh...tetiba ayatnya skema lah pulak...huuuuu....)
Last aku jumpa dia masa dia kawin 7 tahun yg lepas...masa tu aku sama2 dgn lelord gigih naik bas dr melaka pagi2 buta sbb kita org nak balik hari....jauh tu nak masuk ke kampung sawah,pontian. Masa tu aku dah kawin n stay kat KEM TERENDAK,Melaka. Sehari sblm tu lelord dah smpi umah aku....n esok paginya b’tolak ke jb sama2...pastu ptg b'tolak balik smula ke melaka naik bas n lelord pulak balik ke KL...hampir2 kami ketinggalan bas masa tu...haru btl lah....kenangan2..... ^________^
Watie a.k.a Rosmawati Ramli.....sahabat yg sgt soft spoken....jarang nampak wati marah2...dia umpana jam penggera pada aku bila pi shopping..heee...agak2 aku mcm over b’belanja mula lah dia akan pot pet pot pet... (nampak sgt aku ni boros ekkk...haihhhh...) satu yg aku x blh lupa ttg watie adalah...dia peminat tegar AAMIR KHAN alaaaaaaaaa....pelakon hindustan tu...hero citer Mann (ntah btl ntah x ejaan nama cite nih...) ingat lagi masa tu kita org paksa dia outing ke Segamat hari sabtu...biasalah hari sabtu kan ada citer Hindustan...pastu masa smpi kat satu kedai jual TV dia org dok tayang citer yg mmg watie nak tgk.....dia blh menangis kat situ sbb x dapat tgk citer hindustan yg ada aamir khan belakon...haduiiii..parah sunggguh.....
lagi satu....masa zaman kita org study dulu.walkman ni blh kata wajib ada la (klu x der pinjam ngan kawan2) sebagai peneman masa nak tido or tgh stress bila ada test n quiz b’deret2 ( x macam skrg...mcm2 ada..paling ‘buruk2’ pun iphone...student skrg kayo.. ) watie ni bila nak tido jer mmg dia akn dgr lah lagu dr tape hindustan nih....btl x lelord???? Hikkhikkkhikkkk......kelako klu di ingat2 lagi, tp aku mmg rindukan kenangan itu......
Dan masa watie sampai je umah aku ari sabtu tu...terus kami b’pelukkan...dah macam ‘jejak kasih’ lah pulak.....sebak rasanya sbb mmg nak sgt jumpa dgn dia....kami m’harapkan lelord pun ada sama...tp apakan daya..sahabatku yg seorg itu sibuk m’uruskan pelbagai urusan sblm dia balik ke Qatar nnti....x per sohabat....aku memahami... ^________^ kat sini aku sertakan gmbr watie n anak2nya utk tatapan ko yer.....

~ watie yg dah sama saiz dgn aku...huhuuuuu.....kita org dok gelak2 bila b'cerita ttg saiz badan....semuanya dah bagai di pam2.... ^___________^ hati senang la katakan...( ececehhhh...nak nyedapkan hati sendirik benaunya...) ~
~ yg lelaki tu anak watie yg sulung (aku lupa la pulak namanya...dok panggil dia 'abg' je masa kat umah aritu) yg pompuan tu ichah....comel sgt ^_____^ anak2 watie ni pendiam je semuanya.... ~
~ b'gmbr kenangan sblm balik..masa ni anak watie yg 2 org tu dah masuk dalam kete....hujan lebat masa ni tu yg cpt2 papa dia hantar ke kereta.... ~
lama juga lah watie kat umah aku...dekat 3 jam jugak lah. masa watie kat sini aku sempat bukakan fb lelord n kak ida (dia org satu bilik dulu...tp aku lupa nak buka fb raihana... ) nama lelord n kak ida mmg sentiasa di sebut2....nampak sgt mmg dia rindu kat korang....harap2 suatu hari nnti kita dapat jumpa ramai2....insya'allah....
dah t'lanjur citer ttg sahabat lama...sajer nak share gmbr2 kenangan aku n watie 14 tahun yg lalu.... (1997-2011 in memories)

~ yuhuuuuu....bila lah aku nak 'mengecil' mcm ni lagik....huaaaaaaaaaa.... dulu 45 kg jerk skrg...huihhhhh...seram nak sebut....ngeeeeeee ~
~ aktiviti kami bila bosan...strolling keliling ITM (masa aku ambik dip dulu ITM x naik taraf lagik..) n ambik gmbo sana sini...perasan x sandal kita org sama... ^_________^ segalanya nak sedondon..... ~
~ outing kat bandar segamat..... ~
~ zaman kami jadi 'minah ronggeng' dulu...huuuu....indahnya waktu remaja.... ^_______^ (sila abaikan bayang2 tangan org ambik gmbo tu yerk...huuu ) ~
~ watie yg akan sentiasa di hati......semoga kita akan b'temu lagi.... ~
p.s: insya'allah 24hb ni aku akan b'temu pula dgn seorg lagi sahabat yg dah 9 tahun aku x jumpa...last aku jumpa dia masa aku kawin dulu........gembira rasanya dapat bertemu sahabat lama yg mmg sentiasa berada dihati.......
