May 29, 2013

Family Day 2013 ~ Cameron Highland ~ Taman Rama-rama

Assalamualaikum.....

hai... ingat saya lagi??? ke ada yg dah lupa..sob..sob..sobbb....

haduiii...sebulan lbh x jengah langsung blog! kebizian tahap mega...rasa mcm x t'kejar masa...x cukup kakitangan...ditambah dgn mcm2 faktor lain..line internet lombab (lps ni x lombab dah ler....babai maxis!! welcome Unifi...yeahaaa!!!!) laptop rosak (dah tahap nazak sungguh....) dan skrg saya dah mula buat bisnes kecil2an...kisah ni kita share kemudian ea...

ni nak bagi perabis citer yg dah basi tahap mega jugak nih...citer dr cuti sekolah bulan mac smpi ke cuti sek bulan mei... x ke sadis tuh... adoii lah...nak citer pun mcm dah ingat2 lupa kronologi kisah cuti2 kat cameron nih...

layan je lah apa yg ada....


~ selepas melawat kebun kobis hajatnya nak singgah ke tempat yg ada jual bunga2 ros n kaktus...tp disebabkan kesuntukkan kita org singgah le kat Taman Rama2 ni ~




~ antara spesis rerama yg sempat di tembak... alaaa...tembak pun 2-3 ekoq je pun..klu tembak pakai camera canggih x pe gak..ni pakai hempon biasa2 je... jd lah buat kenang2an ~


~ masa ni mat bangla ni tgh dok lepaskan anak2 rerama...pelik kita org tgk ( jakun pun yer...hahahaaa) sbb rerama ni disimpan dalam kepingan kertas.. blh plak dia b'nafas.. tp byk jg la x pjg hayatnya..klu blh zoommm yg putih2 kat bawah tu y dah mati..klu hidup dia terus hinggap kat belakang tu... ~

sebenarnya byk lagi haiwan2 comel n serangga kat taan rama2 ni tp aku dah xde mood nak ambk gmbo sbb dah penat yg amat....seharian b'jalan dr pagi smpi ke petang... dah le dr satu tempat ke satu tempat manjang jem ajer...adehhh....



~ pemandangan yg sgt tidak seronok... ini part paling belakang kat taman rama2..kebun sayur yg terbiar x di selia selenggara..semak samun... pokok2 pun mcm hidup segan mati tak mau... apa masalah pun x tahu lah... ~


selepas balik dari taman rama2 kita org semua balik ke homestay...badan dah melengas mcm hapa,lps rehat2 kejap terus kami b'gerak ke pasar malam brinchang...pun x sempat nak mengabadikan gambar kat sana sbb semuanya nak cepat..mengejar masa + penat!!!











cuti sekolah kali ni lepak2 king kat umah jerk....


2 cerita dari hati:

Kakzakie said... Reply To This Comment

Selamat berblog kembali Lia..
Mana gambar budak-budak dah rindu nak tengok mereka. Adik mesti dah ligat kalahlah abang dia agaknya:)

dieya said... Reply To This Comment

opocottt... ada org update blog laa.. terkejut kitew :-D