March 30, 2010

asam pedas vs nasi goreng segera!!




sebenarnyer ini citer mlm tadi....smlm t'hari aku mmg x masak sbb cik abg x de n kuah kari lebih aku buat mi kari smlm byk lg..so,aku panaskan n pecahkan jer telur dalam kuah kari tu..... makan sorang jer kan...bedal je la! anak2 plak order hotdog jer..wahhh..sonang kojo den..cam tau2 jer mama dia malas nak masak....hehehe....

tetiba ptg tu..dah agak nak maghrib juga la..aku terasa macam nak masak asam pedas batang keladi yg aku ambik dr umah mak mertua aku ari sabtu lepas...aku dah jemur masa ari ahad tu sbb petua org2 tua kata klu nak hilangkan getah n gatal kene jemur dulu...dgn penuh semangat aku mengerjakan batang keladi tu smpi hitam+coklat jari2 ku ini kene getah keladi....dalam hati dah terbayang keenakkan asam pedas ni sbb aritu aku pun sempat ambik buah belimbing buluh kat umah mak....adoiii...kecur air liur...tp x m'leleh lagi la tau.....;)

tung..tang..tung..tang.... lbh kurang 7.45 mlm aku siap masak....kemas2..mandi...solat...dah x sabo nak rasa asam pedas tuh...baunyer 1 umah!! aku pun ambik semangkuk...nak ratah je la dulu..sementara menunggu cik abg yg dah on the way balik dari istana bukit serene....sesudu..demi sesudu...uihhhh...sodappppp!!tapi.......tetiba tekak jadi kebas....alamak!!!gatalnyerrrrr......adoiii...knp blh jd camni....? rasanyer aku dah ikut petua yg mak aku bagi...jemur dulu...pastu celur dulu dgn asam keping...tp knp gatal jg....frust btl!! aku pandang n belek2 asam pedas tu...sedih sgt...nak buang rasa b'salah...x baik kan m'bazir...kawan syaitan..tp klu aku makan..sian plak kat tekak ni....aku dalam di lemma...huaaaaaaaa!!!!

aku call cik abg...dia kata x per la...benda dah nak jadi nak buat camana.....tukar la menu lain.. ermmm..menu lain???? apa lagi nasi goreng la...aku buka peti ais..cuma ada carrot s'btg..bunga kobis...daun sup yg dah kuning (lebih kenduri adik kawin aritu.....) alamak....nampaknyer nasi goreng bodoh2 aje la malam ni.....

tp nak bagi nasi goreng tu 'pandai' sikit..aku goreng la teloq mata kobou ko lombu tuh n goreng kopok yg aku beli masa pi kelantan...ngam2 cik abg sampai...nasi goreng pun siap....selamatttttt.. kesian kat dia kelaparan sbb makan t'hari dgn Tuanku arini japanese food..yg dah terang lg b'suluh bukan selero tokak dia....ermmm....nasib badan....

2 cerita dari hati:

Anawahid said... Reply To This Comment

mak ai lia, ngn watak sampingan@periuk sekali masok lam pose... ngko dh lapar sangat ker masa tu... muhahahaha

Ismaliana Bt Sulaiman said... Reply To This Comment

wakakaka...bukan lapor sgt pun na..tp mmg dah lama x makan asam pedas batang keladi ni,pastu bila dah rasa gatai tu x kan aku nak display atas pinggan yg cantik molek.....tu yg ada 'pelakon tambahan'..huhuhuhu.....