August 23, 2013

1 syawal yg dah berlalu....

Assalamualaikum......

selamat hari raya!!!!!! (jerit kuat2.... heheheeee )

hari ni 16 syawal... saya baru berkesempatan nak ucap selamat hari raya buat semua sahabat2 blogger...hajatnya sblm 1 syawal aritu nak buat 1 n3 khas utk ucap selamat hari raya... nak minta maaf semua tp alahaiiii.... masa sgt2 tidak mengizinkan.. busy sokmo...

jadi hari ini rasanya masih blm terlambat utk saya mohon ampun dan maaf andai sepanjang sahabat/kawan2 semua mengenali saya w'pun cuma hanya bayangan (ecececehhhh....) andai ada tersilap kata... t'over b'gurau masa drop komen kat blog masing2... ye lah kdg2 kita x perasan kata2 yg di tinggalkan kat komen tu mengguris hati & perasaan.... maaf zahir & batin yer..

kisah hari raya kami simple & sedehana tapi ttp meriah...klu dah namanya raya mana ada x meriah.. opkos lah meriahkan sbb masa ni lah dapat berkumpul semua adik2 ( sedih adk saya sorang x dapat balik tahun ni....jauh nun di sarawak... ) dapat jumpa sedara mara yg jauh... dapat jumpa kawan2 lama....

dan klu dah namanya raya... wajib ada beratus gambo raya...huhuuu... sampai fening nak pilih.. ikut hati mcm nak je tepek semua tp karang ada yg jemu nak tgk..hukhukkk..

jom layan warna warni aidilfitri kami.....

tahun ni turn saya beraya umah mertua... amboiii...mcm jauh beno yerk pada hal sekampung je pun,blh main2 ketuk2 botol ala2 citer p.ramlee tu benonya... klu jongging pun x sampai 15 minit dah sampai.. heheee... tp ttp ada turn balik umah mana... benonya setiap hari blh je kejap balik sana kejap balik sini tp yg di jadikan 'giliran' ni malam raya tido kat mana....


bergambar kenangan sebelum sembahyang sunat hari raya aidilfitri...abah bersama 2 org anak lelakinya (keciknya abah saya... eheheee ) sorang lagi tahun ni beraya kat umah mertua....


pagi raya salam dgn atok... sori ler gambar ketaq sbb sambil dukung harraz yg x reti diam.. abg chik yg mmg sgt2 ssh suruh salam.kene paksa n pujuk bagai baru le nak salam....


sempat usik adik... lps minta maaf  terus gaduh semula... sabo je lah...



abg chik yg meragam masa ni...suruh pakai songkok/kopiah pun x mahu..gambar pun kene paksa... wan tema JDT taun ni... heheheee.... cayalah... luaskan kuasamu johor!!! (ehhhh...tetiba plak!! )

lps sessi bermaafan & bergambar kat umah mil kita org b'lari plak ke umah mak/ayah..

ok turn ke rumah atok leman plak.....



alhamdulillah 1 syawal aritu genap umur harraz 1 tahun (mengikut bulan islam) masih terbayang saat2 melahirkan dia di subuh 1 syawal tahun lps..berkampung kami ramai2 kat melaka.... semoga harraz menjadi anak yg soleh... amin.


sempat potong kek selepas acara bergambar beramai-ramai..... kemain lagi harraz tenung lilin tu tp abg chik yg dapat tiup heheheee...


gambar ni saya cilok je dr fb/intagram sbb gambar ni dalam tab adk..xde dalam simpanan saya so agak blurrr... tp ttp nak letak kat blog....


anak2 jaman skrg... 24 jam dgn gadget kat tangan.. 


anak sdra saya yg kecik molek mcm anak org korea...mulut kepoh mcm kepochi tp sgt cute n comel...bijak b'kata2....


dua org menantu ayah... kene dera angkat coffee table naik herot muka sbb meja ni mmg berat gilak... hehheee... pak mertua plak tukang arah... kanan..kanan... kiri...kiri sikit... hahahaaa... tukang angkat dah naik semput... nxt year lengkap lah ayah ada 3 org menantu lelaki....


yeayyyy...dapat duit raya.. terima kasih atok & nenek..!! 


gambar kenangan mama2 bersama anak2 yg sebaya...lahir tahun 2012. rayyan, harraz & izara "geng bas sekolah" ni...


gambar kesayangan saya ^_____^ cuma kurang lengkap sbb adk no.4 xde tahun ni...  alahai pika blh plak nampak lutut.. kak long mya yg masam mencuka..hukhukkk


tukar pak uda plak ambik gambar bagi peluang "cik photografer" masuk dalam gambar...tahun dpn dia dah beraya kat umah mertua...dah jd isteri org... *___^


gambar ni pak uda pejam mata...nenek atok n firas pandang lain... baba & pak ngah je ok...


yg ni plak harraz dah 'berpaling tadah' hahaaa.. (pssstttt pak uda tu bila nak dukung bby boy plak...hihihii. ) 



bersama anak n menantu perempuan.....serta cucu2... semua pandang ke kanan.. maklum lah hp lbh dari 3 heheheee...


nenek & cucu2 kesayangan....


bby sitter... dia lah tukang jaga anak2 bila mama2nya sibuk ambik gmbo... dia lah tukang kawal anak2 sdra yg x reti diam... dia lah tukang masak... dia lah tukang basuh pinggan... x pe dik... tahun depan kami dh x dapat nak dera adk lagik.... (iskhhh... apasal nak nangis plak ni... haishhhhh..... tetttttttttttttttttt )


keluarga saya...cinta hati saya... ^____^

selamat hari raya aidilfitri dr saya & famili buat semua......



Sekian......


















hari ni en.suami balik kg... saya x dapat ikut sbb anak2 sekolah ganti sabtu ni.. sobsobsobbb....dah pesan bawa balik durian byk2 huhuuu.... pengsan lah dia nak menahan napas bau derian kat dalam kete tu..hehee..

5 cerita dari hati:

Seri Kandi Tanah Jauhar said... Reply To This Comment

meriah! Sungguh meriah gambar raya Lia, gambar raya akak tak amek tahun ni, tumpang2 kamera orang jew, huhuhu...

AnneRaini said... Reply To This Comment

selamat hari raya kak lia...mcm2 ragam nak bergambar..hehe

Kakzakie said... Reply To This Comment

Kakak ingat lagi tahun lepas kakak di kg dpt sms Lia kata dah bersalin siap kakak anak-beranak pulak yg happy - gelihati sebab tak jumpa pun cuma rasa sayang tu ada. Happy birthay Haraz sayang.

Selamat Hari Raya Lia..

mama lieyna said... Reply To This Comment

Selamat hari raya..
Maaf zahir batin...

Waaah meriahnyee... cantik gambr last tu..likelikelike..

Tema kita pun JDT tahun ni, maklum raya kt johor..hehe...

lieyalatif said... Reply To This Comment

meriah n cantik tema lia sekeluarga.....

betul anak2 skrang semua bergajet di tangan...