February 10, 2012

sayang isteri tinggal2kan.....

Assalamualaikum....


sob..sob..sob.....tajuk n3 sedey je kan..pepagi ayat da melankolik je bunyinya....

arini seawal pukul 5.30 pagi aku dah bgn n siapkan segala keperluan yg akan dibawa oleh en.suami.bermula dari hari ini sehingga 18hb nnti dia kan b'kampung di Padang Terap,Kedah atas urusan kerja...

2 minggu lps dia dah maklumkan "mama...nnti tlg hantar baba pi airport ea.malas lah nak tinggal kete lama2 kat kem..." dalam hatiku " haaaa...blh kah aku nak drive ke sana??? " utk makluman airport Batu Berendam dgn umah aku lbh kurang +/- 10 minit sajor, x der lah jauh mana pun tapi aku x biasa ikut jalan tu jd mmg agak takut2 jugalah....dah le tu pagi2 buta yg cuaca masih gelap gulita lak tu..al-maklum lah aku kan masih amatur lagik... ^____^

tp syukur alhamdulillah.....aku selamat pergi-balik bersama anak2... kesian tgk dia org yg t'kulat2 nak bgn awal pagi td sbb kene ikut hantar baba pi airport, ye lah..x kan aku nak tinggal dia org b'3 kt umah..iskh!!! idok ler...bahaya!! 

sbnrnya dah lama x kene tinggal lama2 dgn en.suami mcm ni..tu yg hati tetiba jadik sayu & haru biru..sob..sob..sob...siyes mmg tetiba rasa sedih pulak terasa..fuhhhh!!! lamanya 9 hari (alahai...bukan 9 minggu pung!!! ) & yg membuatkan aku rasa haru biru tu sbb urusan kerjanya kali ini adalah kerana membawa semua student asas PARA (latihan asas payung terjun) membuat latihan di sana.

bercerita ttg latihan payung terjun ni ada satu kisah lama yg m'buatkan aku b'tekad x akan pergi @ tgk sekiranya en.suami ada terlibat dgn latihan/pertunjukan payung terjun...

kisah 10 tahun lalu,rasanya masa tu baru sebulan kami b'rumahtangga...1st time nak tgk suami buat pertunjukkan payung terjun sempena konvokesyen di UPSI....dan dalam kejadian tu telah berlaku satu peristiwa yg telah mengorbankan nyawa salah seorg anggota yg terlibat & peristiwa tu berlaku depan mata.....mmg sgt m'getarkan jiwa n x akan dapat aku lupakan smpi bila2....

sejak tu aku mmg m'bulatkan tekad x akan pergi lagik....hanya doa yg sentiasa mengiringinya semoga dia selamat pergi-balik.......

setiap kali en.suami terlibat dgn latihan payung terjun...jujur aku b'tau..hati ini mmg x akan pernah tenang selagi dia blm berada btl2 di depan mata (balik dgn selamat) setiap masa hati ini x akan pernah b'henti berdoa semoga Allah sentiasa melindunginya....menjauhkan dia dari sebarang kecelakaan.....AMIN..AMIN..AMIN..... dan aku juga x pernah lupa b'doa semoga semua anggota n student di bawah selian en.suami sentiasa dilindungi olehNya....




~ pesawat CHARLIE C-130 yang akan membawa suami n semua anggota serta student yg terlibat dari Lapangan Terbang Antarabangsa Batu Berendam ke Sg.Petani, Kedah... semoga dipermudahkan segala urusannya di sana..... mama & anak2 anak2 akan jemput baba kat sini 18hb nnti..... (gmbr ehsan google) ~



sayu setiap kali 'ditinggalkan' walaupun menyedari dia pergi kerana tugas n tanggungjawab pada negara MALAYSIAku tercinta........

t'ingat kata2 en.suami di awal2 perkahwinan dulu " jadi isteri perajurit negara ni hati kene 'kering' & sentiasa bersedia!" ayat yg mmg membuatkan aku hilang kata2......





p/s: minta en.suami beli pekasam byk2... ^______^

19 cerita dari hati:

AnneRaini said... Reply To This Comment

huwarghh sedihnye kena tinggal..

kak lia, sbb tulah dulu sy tolak cinta sorg askar ni sbb hati sy tak kering...huhuu

lieyalatif said... Reply To This Comment

sedey n sayu plak lieya dibuatnye lia...paling tak tahan kate2 kat bawah tu laaa......hati kene kering...ish kering camne pun tetap tak leh lawan perasaan risau kan....insyaallah, berkat doa isteri dan anak2 semua dilindungi Allah...insyaallah.....

lieya pun biase gak kene tinggal ni lia...tapi mase kecik2 le...sebab abah lieya kan askar...kejenye asek masuk utan ajek huhuhuh....

takpe lia, dari amatur tu nanti jadi profesional ...cewah.....mule2 takut2 kan...lame2 sok sure rileks jek pusing bandar melaka ekekeekekek...lieya mmg surender kalo nak pi drive kat bandar melaka tu, dah le byk jalan sehale....pastu pening tgk jalan simpan siur n sentiasa busy ngan keter tukan huhuhu....

ape2pun, jage diri okey....kunci umah elok2 tau....

Kakzakie said... Reply To This Comment

Bila outstation macam en hubby Lia itu tak nafikan hati mesti dup-dap-dup-dap... Tapi betullah Lia dia pergi demi tanggung-jawab dan sebagai isteri doa dipanjat selalu dan kakak sebagai teman mendoakan yg sama.

Anak-anak dengar kata mama ye sayang abah outstation jauh...

mamalieyna said... Reply To This Comment

huhu..sedeynye... tp itulah kan..jd isteri perajurit, kena siap sedia tu...mmg benda WAJIB dilalui..huu~

haa...pi utara, mmg wajib la beli pekasam..best tu.. ^_^

Mamaleesya said... Reply To This Comment

isteri perajurit mesti kuat yea...chaiyok!

Izan Ishak said... Reply To This Comment

sedih plak izan baca entry akak ni. mmg betul kak... tiap kali suami kita keluar outstation, hati jadi tak keruan. nak2 pula bila kerja macam suami akak..

yg pasti doakan setiap langkahnya demi tanggungjawab pada negara kan kak...

eB ezrin said... Reply To This Comment

alahai, eB kalo shah jauh x leh la.
eB risau jerk. satu dier skt. 2, anak2 nakal. huwaaaaaaaaaaaaaa.
eh... hik3

ijayuji said... Reply To This Comment

Salam kak! mekaseh dtg singgah :D dulu pun kita selalu kena tinggal2 gitu sampai dah terbiasa tapi skrg ni dah lama tak kena tggl kalau tetiba kena PJJ mmg meraung lerrrr kita siang malam hihihi... dah nmpk kek akak yg kat bwh tuuu, gojesssss!

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

sayunya bila baca entry ini
ayu dah lama tak BW..
apatah lagi nak lama2 depan pc

ada masa hari ini, tu y singgah..
kakkkkkk...

moga kak tabah ya, bak kata en komander hati isteri kena kering..!!
setujulah.....
jgn nangis, nanti ayu temankan kak dlm hp ya

Hanis Azla said... Reply To This Comment

amin..amin.. semoga selamat dan dipermudahkan segalanya.. akak pun ikut rasa sebak.. sbb klu en.asben outstation mmg selalu rasa sedih sgt kena tinggal.. take care ye.. nnt abg balik boleh makan lauk ikan pekasam yg sedap tu..

adarnadzmie said... Reply To This Comment

doakan semoga suami lia selamat pergi dan selamat pulang...

Papa Mifz said... Reply To This Comment

harap hati akak kering yer..jgn kering kontang lak...hehe

Salina@IbuAqil said... Reply To This Comment

Kuatkan semangat tabahkan hati kak..
Demi negara anak bangsa terchenta..
Isteri mat terap kena keras kn hati yer..
TC sis..
Happy weekend!! ;)

ieja amieja said... Reply To This Comment

dah nasib badan selalu kene tinggal ye lia..adik akk pun mcm lia jgk..awal2 lg dah ingatkan risiko kawen ngan perajurit nih..huhu
klu hati x kering kena lah kering2 jgk kan lia..semoga hubby lia selamat pegi selamat blk..

Mr.Clive said... Reply To This Comment

walaupun entry yang sedih,tapi disebabkan mesej yang terakhir tu,dapat merasakan pertalian kasih sayang yang erat diantara suami dan isteri.suka baca entry gini sebab kisah klasik rumah tangga macam awak ni lah yang membuatkan dunia ini lebih cantik dan indah... :)

Lelord said... Reply To This Comment

xpe beb...jangan sedih2 hahhaha 18hb ek jemput komando kat airport, pe kata jemput aku skali lalalallalala

Mr.Clive said... Reply To This Comment

women may look fragile from the outside but from the way i see it,
akak adalah contoh terbaik yang menunjukkan seorang wanita yang tabah semangatnya... :)

LYAfrina said... Reply To This Comment

demi mencari sesuap nasi buat isteri tsayang dan anak2..

Sari Yusa Ibrahim said... Reply To This Comment

huwaaaaaaa... akak yg baca pun nagis, apatah lagi Lia yg kena tinggal... mudah2an ALlah sntiasa melindungi suami Lia & dipermudahkan sgala urusannya serta melindungi Lia & anak2, Amin Amin Ya Rabbal Alamin...