April 17, 2013

Family Day 2013 ~ Cameron Highland ~ (DAY 2 ) ~ misi memetik strawberry....

Assalamualaikum.....

..............sambungan n3 semalam...

layannnnnnnnnnnn......

pagi2 semua org dah kene gegar bangun awal sbb x nak menempuh jem.... pagi pun x der lah pagi sgt, maklum dgn anak2 kecik mmg renyah nak siapkan itu dan ini... tp lebih kurang pukul 10 pagi kami dah keluar dari homestay terus bawa dgn barang2 sekali sbb malam ke-2 pindah homestay lain plak...

menunaikan permintaan damya...destinasi pertama mencari strawberry farm...

mula2 kami ke  Taman Agro Tourism... Ya! Allah punya lah ssh nak naik ke atas...dah le jalannya mencanak 90' jem laK tuh...mcm nak t'balik kebelakang kete... seriau rasanya... kete adik siap b'asap2!!! haduiiiii.....rasa menyesal pi naik sini..

hampir semua kete yg lalu kat sebelah saya (masa tu saya.adik (cu manis) n anak2 dah keluar dulu.. x sanggup dah nak dok dalam kete..serammmm ) mmg bau hangit... haihhh..kawasan parking yg sgt ssh...tp dah alang2 naik x kan nak mengundur kan...kete kat belakang dah b'susun...redah je lah...

~ sampai je..sessi wajib..ambik gambar dulu, pttnya saya dukung harraz...tp dah t'balik pulak,keluar semua otot2 dukung budak comel nih...huhuhuuuu ~


~ kesayangan hamba.... ^____^ mak & ayah... gembira dan puas hati saya n adik2 dapat menunaikan impian mak n ayah yg ingin smpi ke sini,alhamdulillah ~


~ anak2 strawberry bersama 'mak' strawberry heheheeeee ~


~ ronda2 dulu...kat atas 'bumbung' tu buah anggur yer...rasa mcm nak petik je huhuu..nak rasa masak ke manis ^____^ ~

 

~ cu & abg chik.... ~

 

 

~ suka sgt2 tgk sayur2 ni....fresh!!! rasa nak petik semua bawa balik.... ~

dan ini lah tujuan utama anak2 nak sgt ke cameron.....

tgk strawberry........





~ yg ni strawberry kat Taman Agro.. kami x petik kat sini sbb kawasannya kene mendaki,mak x larat...so lps posing2 sampai pengsan..kami pi cari tempat yg lbh selesa utk mak ~

punya lah kalut dgn "handbag2 comel" saya x sempat pun nak ambik gambar apa nama tempat yg kami b'henti kiranya perhentian ke-2 selepas Taman Agro,tp lokasinya dekat2 dgn Kae Farm...sblm smpi Kae Farm ni jumpa tempat ni dulu...

kadar harga utk memetik sendiri strawberry sama je dgn kat Taman Agro RM25/bakul, nak puaskan hati 2 org anak dara ni ambik lah 2 bakul...petik lah sepuas hati....


~ damya lah org paling happy...sgt2 teruja tgk strawberry ni ( w'pun sbnrnya dah selalu nampak...bukan x penah pegang pun...hehehee ) ~


~ muka org demam..... ~


~ kak ngah yg x reti dok diam....b'lari ke sana sini.... ~


~ abg chik nak pegang strawberry pun takut2....geli pun yer sbb ada bulu2 kat daun2 tu.. adoii lah abg.. ~


~ pemilik blog nak jugak tumpang glamor.....hukhukhukkk.. ~

 

~ sapa nak anak kembar....kene pilih strawberry kembar ni byk2... hehe ~ 

 

~ yg ni kembar lain mak lain bapak....hehehe.... Rayyan & Harraz... ~



lps penat jadi 'pekebun' strawberry....moh le kita ngeteh dulu.....

kat pintu masuk tempat ni ada tempat utk kita minum2.. mcm2 ada dijual kat sini,sayur2an,buah2an (tapi saya x beli pun... ) madu,cenderahati dr yg kecik cenonet sampai ler yg besaq... FM..keychain mmg m'lambak2... saya cuma beli FM 4kpg/RM10 jerk...



~ cheese cake yg biasa2 je rasanya seketui RM5.50 & scone tu RM4.50 ~


~ strawberry milk shake ni utk damya....tp dia x puas hati sbb x der buah strawberry yg di selitkan kan gelas tu...  katanya x mcm yg kat dalam tv yg penah dia tgk.... aduhai..sabar je lah ~


~ pak ngah yg sentiasa menceriakan kakak.... ~


~ abg chik yg x byk ragam.... ^____^ ~













yeayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy JDT menang malam td,sesak nafas sesekali layan bola sepak ni kan..huhuuu

Luaskan kuasamu JOHOR...

Harimau Selatan.......!!!!!!!!!!!!








5 cerita dari hati:

NM03 said... Reply To This Comment

tak sabar nak pegi bulan 7 ni wehhhh

Teratak Hami said... Reply To This Comment

Salam Lia,

Punye le dah lama x jengah blog kengkawan. Dah cantik blog ini.
Banyak cerita akak nak baca ni ..hehe

lieyalatif said... Reply To This Comment

tgk entry cameron lia ni terus teringat lieya pun ade hutang dgn budak2 ni nak bawak pi cameron...tp apakan daya kene tgk jadual papanye yg belajar tu...kalo keje dulu syok leh amik cuti rehat heheehehe

mama lieyna said... Reply To This Comment

Syoook... abg cik dh dewasa :-).. encem...

*haha.. eina tk smpt tgk bola smpai hbs, masuk nk tido dh, en suami je masuk bilik beriya kejut org bgtau, yeaaa johor menang ! Semangat harimau selatan betul.. :-)

Anonymous said... Reply To This Comment

Wonderful beat ! I would like to apprentice while you amend your web site, how could i subscribe for
a blog website? The account helped me a applicable deal.

I had been a little bit acquainted of this your
broadcast provided brilliant transparent concept

Visit my blog post: Residential LED Lighting