January 09, 2012

SELAMAT HARI LAHIR HERO MAMA & BABA..!!!

Assalamualaikum......


syukur alhamdulillah hari ini genap setahun usia ank bujang mama & baba...hero kesayangan kakak mya n pika....penghibur n penyeri kami sekeluarga....w'pun dia masih blh b'kata2 tapi 'bahasa ayam/itik' nya itu lah yg sering membuat kami ketawa.... xbyk perkataan pun yg pandai di sebut, yg mmg dah jelas cuma "mama"..."baba" paling terror panggil baba ler sbb mmg itulah perkataan pertama yg dia pandai sebut.....pastu pantang nampak kelibat baba mula lah menangis nak ikut n jerit2 panggil "baba....baba....baba!!" (huhh...tau lah anak bapak!!!)

tp klu kita cakap dgn dia dah mula faham apa yg kita maksudkan cthnya bila mandi, bila mama kata "ok dah...dah....dah cukup!!" mula la dia tepuk2 air kat dalam besen n tangan pegang kuat2 kiri kanan besen tu tanda dia x mau keluar pun dari situ.... ^____^

di usia setahun ini firas masih x juga merangkak lagi..mmg sah le m'ikut jejak langkah kakak2nya yg 2 org tu....tp nampaknya firas lambat b'jalan sbb klu damya dulu genap setahun & pika 9 bulan dah pun b'jalan... smlm masa aku telefon mak dia kata aku dulu pun lambat b'jalan! 15 bulan baru nak pandai b'tatih...firas ikut mama kot..huhuuuu x pe lah...biar lambat asal selamat ^____^

setakat ni gigi atas masih kekal 3 batang jerk...yg belah kanan tu dah nampak mcm nak tumbuh satu lagi tp puas menunggu sejak kat umah sewa lama smpi le skrg gigi tu x muncul2 pun...adeh la hai.... gigi yg bawah pulak baru 2 btg menjadikan jumlah keseleruhannya 5 btg... :) sgt tidak suka bila mama gosok gigi dia... cukup marah! di tepis2 tangan ni....heheeee

setahun menjaga firas....dia sgt 'cool' orgnya, x byk kerenah...x mudah marah w'pun waktu tidur sering t'ganggu dia masih blm t'senyum riang.....

jom kita imbas kembali sedikiiiitttttt gambar2 kenangan masa firas baru lahir hingga lah yg terkini....sbnrnya pening memilih ribuan gmbr2 firas di dlm puluhan folder kat lappy ni...b'pinor2 mata dibuatnya.....

~ gambar firas selepas 3 jam dilahirkan... ~

~ kenangan slps dicukur rambut... ~

~ firas 4 bulan.....sgt chubby masa ni... ~

~ ketika mula pandai meniarap.... ~

~ demam....t'simpan kenangan pahit yg x akan mama lupakan smpi bila2... ~

~ kenangan sambut raya pertama kali.... ~

~ tersenyum simpul..... ^______^ ~

~ si mata booolat!!! ikut mata mama n atok leman.... ~

~ gambar terkini firas....suka ambik gmbr tayang gigi kapak yg dia yg besau tu....skrg dah blh makan cekodok mama ^__^ dah blh makan buah betik n pisang sendiri...sbnrnya skrg dia dah agak jemu dok dlm walker ni...bila ltk sekejap je mula lah panggil "mama...mama....baba..baba...." tp nak buat mcmana lmbt pulak nak dapat 'kaki' ~

MUHAMMAD AFHAM FIRAS ( yang terpuji,dirahmati / yang pandai / kecerdikkan, celik akal )

semoga anak mama akan manjadi anak yg soleh,bijak n cemerlang di dunia & akhirat.... amin.





p/s: berita gembira di hari ulang tahun pertama firas...... mamamya jr. or 2nd kmdo jr will coming soon..... ^_____________________^ !!!

14 cerita dari hati:

JaJa'Z said... Reply To This Comment

akakkkkkkkkkkk..akak pragnant ke??? wah!!! tahniah! tahniah!!!!! wah firas dah nak dapat adik lagi!!!! sukerrrrrrr

Hanis Azla said... Reply To This Comment

comel betul firas.. geram tgk.. semoga terus membesar dgn sihat hendaknya.. Alhamdulillah utk berita baik tu..bestnya..

lieyalatif said... Reply To This Comment

selamat hari lahir sayang..semoga membesar menjadi anak yg bijak, sihat dan soleh....insyaallah....

geram tgk pic firas satu2....mate bulat, pipi tembam...mmg geram!!

lia!!! betul ke nie...wah2 ....sedang elok jek pindah melaka terus lekat yeak...alhamdulillah....jage diri okey....

Izan Ishak said... Reply To This Comment

happy birthday firas! aduhhh...cair aunty tengok dia senyum simpul camtu. akak, izan takleh tgk semua gmbr dia sbb bband manyak slow...

akak...tahniah sbb pregnant lagi! baby 2012 gitu....

AnneRaini said... Reply To This Comment

Happy besday firas and tahniah kak lia....cepat betul progress ye..hahaha

eB ezrin said... Reply To This Comment

hepi besday :)

akiratoriza said... Reply To This Comment

akak pregnant ker??? tahniah in advance...

takpe kak lau firas lambat jalan, janji sihat walafiat... neway hepi besday wat Firas.. jadi anak terbaik tok jaga mama, baba n kakak2..

adarnadzmie said... Reply To This Comment

selamat hari lahir buat Firas yang comel sangat... moga jd anak yg baik buat mama n abah...amin...

bolatnya mata firas... gerammm...

PRUDENTIAL BSN TAKAFUL said... Reply To This Comment

happy besday to firas n tahniah buat baba n mama nya......bertambah rezeki tahun baru yer......

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

Ya Allah, ayu menangis kegembiraan, kak mengandung lagi??
tahniah ya kak.............

syukur padamu Ya Tuhan..
rezei buat kak anak beranak

happy belated birthday buat firas. moga menjadi anak yang soleh buat ibubapa kamu sayang

ieja amieja said... Reply To This Comment

wah tahniah lia..pregnant lg ye..alhamdulillah rezki firas & kakak2 nak dpt adk br...

selamat ulang thn ye firas..moga terus menjadi ank yg baik buat mama & baba..yg pntg mata mu tetap bulat menawan..huhu

wahida said... Reply To This Comment

selamat ulang tahun yg pertama firas!! semoga jadi anak yg soleh dan jadi anak kebanggaan keluarga ye sayang...

nok, ko dah pindah melaka yer...Melaka kat ne ek?

weh, ko preknen ye...Alhamdulillah...aku tumpang hepi...ko jaga diri bebaik tau..jgn angkat brg berat2...

dieya said... Reply To This Comment

Happy birthday firas the handsome commando jr!!!
Rasa mcm baru je belikan firas baju utk newborn, sedar2 dah sambut first bvday rupanya.
Moga2 dpt komando jr. II supaya firas ada sparring partner nak TTS hehehe :-P

juliaakmal said... Reply To This Comment

tahniah lia....n happy belated besdy untuk firas....muah..muah...