September 19, 2012

Doakan perjalanan kami....

Assalamualaikum.....

Entry sesudah subuh..... ^____^

sempat lagik yerk menyelitkan 1 n3 di sini :) 

spt biasa sejak hadirnya harraz tido mlm mmg x penah lena, pukul 5 pagi td selepas susukan dia n pastikan dia tido lena saya terus bgn & berkemas & menyediakan segala keperluan yg akan dibawa balik ke kampung....

sbnrnya baju2 mmg dah siap pack cuma nak siapkan bakul susu anak2, kemas umah sikit2.. yelah x kan nak balik dgn keadaan umah tunggang langgang mcm tongkah pecah kan...insya'allah selepas inject harraz ( 1 month...ehhh...dah sebulan rupanya ^____^ ) baru kami b'gerak balik kampung.... 
kali ni balik berenam... klu dulu firas dok depan dgn mama,skrg kakak2 plak kene jaga dia kat belakang... x tahu lah mcmana ragamnya nnti. harap2 x meragam.. maklum lah jauh perjlnan ni..makan masa 4-5 jam.

saya abadikan gambar kenang2an umah ayah (bukan niat m'nunjuk2 umah ayah sya besar gadang yer.... ) inilah hasil titik peluh ayah selama 26 tahun menjadi peneroka FELDA... byk pengorbanan yg dicurahkan di sini....


~ umah felda lama/asal... mcm ni lah lbh kurang suasana masa mula2 kami b'pindah ke Felda....kawasannya lapang & panas.... ~



~ rumah ni m'ambil masa lbh kurang 4 tahun utk siap sepenuhnya sbb ayah buat sikit2 mengikut kemampuan yg ada waktu tu....byk kenangan kat umah ni. di sini lah saya dinikahkan n meraikan majlis perkahwinan 4 org adik2 saya (termasuk saya) ~


~ rumah kebanggaan ayah.... alhamdulillah. rumah ni blm siap sepenuhnya....bahagian belakang msh blm direnovate. Insya'allah sebelum meraikan majlis perkahwinan adik bongsu saya umah ini bakal siap sepenuhnya.... ~






hari ini.....inilah destinasi kami,doakan semoga dipermudahkan perjalanan kami & selamat sampai ke kampung halaman.....


















p/s: bila tgk umah 'felda' yg lama tu mcm2 kenangan pahit manis t'bayang2 diruang mata....ada kesempatan nnti insya'allah akan dikongsikan sedikit kenangan suka duka menjadi "generasi felda ke-2" ^______^



12 cerita dari hati:

AnneRaini said... Reply To This Comment

sy pun teringat2 umah lama dulu.tp umah skrgpun taklah besar mana..

Kakzakie said... Reply To This Comment

Rumah felda kakak nampak memang besar-besar sebab tanah utk bina rumah luas. Untungkan..

Izan Ishak said... Reply To This Comment

alhamdulillah...syukur dgn rezki yg dikurniakan utk abah kak lia selama ni. dah terbalas segala penat lelahnya selama ni ye...

Nazayiena said... Reply To This Comment

Semoga slmt perjln Lia ke kpg,syukur alhamdulillah,cantik rumah ayah Lia tu,kak Nurul pun teringin nak buat dpn rumah dinding batu camtu.

Sari Yusa Ibrahim said... Reply To This Comment

Alhamdulillah, cantiknyaaaaaaaaaaaaa rumah ayah. Memang patut ayah Lia bangga kerana bina rumah dengan titik peluhnya sendiri.

p/s : tengok rumah asal tu akak teringat satu drama yang popular dulu.. Rumah kecil Tiang Seribu, kitaorang panggil umah janda esah, hehehe

♥ ROS ♥ said... Reply To This Comment

Wah makin besar.. Sonoknyer... Dulu xramai cucu cicit leh la umah kecik.. Skrg mesti dh btambh, rumahpun kna besau...ekekek :p

blog usang said... Reply To This Comment

setiap pic menyimpan banyak kenangan.....

mamalieyna said... Reply To This Comment

cantik rumah baru tu, Alhamdulillah dimurahkan rezki kan..

mmg banyak nostalgia bila teringat kisah lama..huu~

moga selamat perjalanan pergi dan balik ye lieya..susah jgk nk control anak2 dlm perjlnan yg jauh ni..apapun hope berjln lancar k..

chinta... said... Reply To This Comment

alhamdulillah rezki dariNya kan...dari kecik jadi besar..owah kakak anak felda ye.,.seronok

wahida said... Reply To This Comment

Ya Allah liya...baby ko dah sebulan? mintak maaf aku baru tau...anyway, tahniah dear...aku dah tgk baby ko...comel giler...harraz kan nama dia...

p/s: cantik dan besar rumah family ko nok...nampak selesa sgt...Alhamdulillah..rezeki ayah ko...

selamat pergi dan balik ye dear...peluk cium utk baby ko...

Papa Mifz said... Reply To This Comment

cantek rumah ayah akak...terbaik...pasti sgt luas kan...seronok la cucu2 nyer bermain...:)

ilahjy said... Reply To This Comment

salam lia
kak ilah pernha duduk di jengka 9 pahang setahun jadi anak angkat arwah pak lang sekejap...itulah rumah asalnya.. comel jer...cuma kak tak de gmbr kenangan..semua mak lang simpan... tak tau kemana la ni...masa dulu amat sussah dpt duit kena potong ..tggal 4rm jer..makan pula amek dgn kantin felda..kena kerja luar cari duit lebih.. kesian pak lang nasib tak de anak masa tuuu sampai ninggal dia tak de anak..sekarang untung org felda byk durian runtuh wpun tak tananm poko duiran hehe..tahniah lia.. kita kena bangga dgn mak pak kita dan kerajaan kita... seronok kak ilah tgok ..biar apa org nak kata kita kena tunjuk betapa kita susah duluuuuuu huhuuu