January 07, 2013

Tahniah adik ~ hafiz+isma

Assalamualaikum.....

selamat tahun baru semua!!!! rasa mcm dah x patut nak wish happy new year kan.... dah masuk minggu ke-2 tahun 2013 pun... tp saya ttp nak wish juga buat semua sahabat2 & sesiapa juga yg sudi baca blog ni.... apa azam baru?? soalan wajib bila munculnya tahun baru... saya??? x der azam pun ( x bermotivasi lansung kan... ehehheeee ) tidak lah tp saya sentiasa ada azam setiap hari..x perlu tunggu tahun baru... setiap hari bila bgn pagi saya nak jadi yg lbh baik dari semalam... ^_____^

setelah sekian lama b'cuti dari menjengah blog ( kejap timbul kejap tenggelam) arini nak start b'cerita rasa mcm blurrrr & 'kosong...kosong...kosong...." bak kata najwa latiff heheheee....w'pun benonya saya ada byk citer yg nak dikongsikan kat sini...kisah majlis kesyukuran anak2 & anak saudara,majlis p'tunangan adik saya,kisah riang ria anak2 di Hello Kitty Town...kisah hari pertama anak2 ke sekolah terutamanya damya yg baru melangkah ke Darjah 1...

masa yg ada skrg ni btl2 ketat...saya rasa t'kejar2.masa yg semakin laju meninggalkan saya atau tugas2 saya yg semakin b'tambah?? sampai satu ketika saya rasa blog ini perlu direhatkan seketika.. mungkin sebulan,2 bulan, 3 bulan atau 6 bulan atau mungkin setahun ke? klu setahun mesti ramai yg dah lupa ttg kewujudan blog ni kan... maklum lah bukan blog tip top pun...uhuuhuhuuu

Ok lah, sebelum semakin t'lewat dan t'lambat,saya rasa elok lah saya mulakan dgn n3 majlis pertunangan adik saya cu manis & pasangannya a.k.a bakal adik ipar saya yg bongsu Hafizuddin ( erkkk...btl ke ejaan nama ni? ada Muhammad ea... ~ sila jawab yer hafiz :) ) dia ni pembaca tegar blog saya ^____^

sbnrnya sblm majlis b'mula byk dugaan n cabaran yg terpaksa di lalui oleh adik sya yg manis ni...bak kata org2 tua 'darah manis' kan (ini baru nak tunang...biasanya klu nak nikah tu baru darah manis huhuhuuuu) seminggu sblm b'lansungnya majlis pertunangan adik saya mengalami kemalangan jalan raya...waktu dia keluar makan t'hari tiba2 ketenya di langgar dari belakang ( btl2 kat simpang depan Cowboy,Kulai) mmg remuk lah kete depan belakang sbb kebetulan kete adik kat tengah2...

mujurlah adik x mengalami kecederaan yg serius tp mata kananya luka dalam.. kene jahit kat kelopak mata byk juga & luka tu hanya doktor pakar mata jer yg blh buat...terpaksa lah pergi ke private hospital (KPJ Johor)

 

 

~ teruk kete kene hentam dr belakang.... sudah lah c**a yg langgar x mengaku kesalahannya pastu buat pulak report palsu masa kat balai polis... haihhh! buat sakit hati!! ~

itu dugaan yg terbesar yg dia alami...byk lagi lah dugaan2 kecil yg terpaksa di tempuh...

apapun segala kesedihan n kesukaran tu lenyap dgn kegembiraan di majlis pertunangannya pada 22hb Disember 2012....

alhamdulillah... share sikit gambar dr cameraman.... kisah di sebalik tabir akan menyusul esok....



~ Tahniah dari kak long utk adik + hafiz.... rasa mcm x percaya teman tidur sekatil zaman anak dara dulu dah jd tunang org & x lama lg bakal b'gelar 'isteri'.. inilah bilik tidur 'kami', dulu2 klu saya balik keje suka sembang2 dgn adik....tp b'ia2 saya sembang rupanya teman sebelah dah belayar smpi jordan huhuhuuuuu..... itu sikit jer antara kenangan t'indah antara saya & adik... ^_____^ ~









~ sahabat2 yg meraikan ^_____^ ~



semoga ikatan pertunangan ini akan b'kekalan hingga ke jinjang pelamin & until Jannah... ingat pesan kak long yer..  NO MORE TEARS... ^____^ dugaan pasti akan ada tp hadapilah dgn positive.











p/s: suka bila ada majlis kahwin adik2 nnti mesti kami dapat pakai baju 'sekayu' ^____^

9 cerita dari hati:

lieyalatif said... Reply To This Comment

ya Allah..dugaan tu lia...syukur tak ade ape2 yg serius belaku.....tp tgk dari keadaa nkereta tu mmg nampak teruk tuh....

cantik n meriah sgt majlis pertunangan adik lia...suke tgk baju n pelamin die...cantik...kite dulu setakat dok dlm bilik tgu bakal mak mertua masuk sarung cincin jek la kan lia heheheeheh...tahniah buat adik lia....

Seri Kandi Tanah Jauhar said... Reply To This Comment

Ya Allah, kasihannya Cu Manis. Macammana mata dia boleh cedera??

Apapun selamat bertunang akak ucapkan, semoga sampai ke jinjang pelamin & dipelihara keselamatan sepanjang berdarah manis ni ya

Teratak Hami said... Reply To This Comment

Dugaan betul tapi alhamdulillah majlis dah pun selesai. Tunggu majlis jadik bini orang pulak. Sure Lia bertambah2 sibuk.

AnneRaini said... Reply To This Comment

Alhamdulillah semuanya dah selamat..cantik cu manis hari tu..

ieja amieja said... Reply To This Comment

syukur sume dah berlalu..majlis pun dah selamat..mmg dugaan kan, cntik manis adk bongsu lia tu^^

nad said... Reply To This Comment

Tahniah!
Cantek baju cu manis =)

Kakzakie Purvit said... Reply To This Comment

Syukurlah walau apa pun moga yg ditimba ujian itu terus tabah. Buat yg bergembira (uculah mestinya) jaga diri dan pergaulan moga segera dapat disatukan..

Izan Ishak said... Reply To This Comment

AllhuAkbar kak lia. takut tgk kereta chu manis tu. harap2 dugaan yg berlaku tak mematahkan semangatnya ye.

tahniah buat chu manis n hafiz. moga ikatan kalian terus kekal ke jinjang pelamin dan hingga ke syurga~

citarasa rinduan said... Reply To This Comment

sungguh ayu xtau pun kisahh sbnar.

syukurr semuanya okey..
bt cu manis dan hafiz.
tahniah