February 18, 2013

busy bee....

Assalamualaikum.....

alhamdulillah hari ni genap harraz 6 bulan, x sabar nak bawa dia pi timbang ( asyik nak timbang je mama ni huhuhuuu... ) last timbang masa dia demam bulan lps 7.6kg skrg x tahulah berapa sbb saya dah mengelat ni... saya dah mula bagi harraz makan seminggu awal sblm dia genap umur 6  bulan, x nyabor kan... seronok tgk laju je dia makan biskut rusk yg dibancuh dgn air suam jer...



~ budak comot domot..... ~


~ cukur rambut kali ke-2... nampak makin bolat ^____^ ~


ok nak share citer sepanjang saya 'menghilangkan diri' bukan lari dari umah yerk...heheheeee (pssstttt.... ada ker yg nak tahu..huhuuuu...) xper la saya citer je lah yer...., kebelakangan ni saya mmg sentiasa sibuk dgn keje2 umah... sibuk menguruskan sekolah anak2...sibuk jd mak supir ^____^  kebetulan pula bulan lepas anak2 asyik demam,bila damya baik...fiqa pulak batuk & selsema,kakak2 sihat adik2 pulak ambik alih... bila anak2 demam tido pun x cukup.jd badan rasa letih jer... tu yg nak mengadap blog mmg x sempat lah, pastu rasa mcm sekelip mata je masa berlalu... kdg2 rasa mcm aihhh...dah hari jumaat ker???? di tambah pula sejak akhir2 ni en.suami kerap bertugas di luar kawasan... lagi ler super duper busy...

sejak damya dah masuk darjah 1 ni saya bertambah sibuk.. seharian keluar masuk hantar & ambik anak2 sekolah,kesian juga kat harraz n firas t'kulat2 bangun pagi anta kakak...heheee.. tp xper kan,nnti dia org dah terbiasa bgn awal..x payah lah susah2 nak kejut bila dia org pun dah start sekolah...

seawal 7 pagi saya mesti dah keluar hantar damya ke sekolah lps tu hantar afiqah.. balik umah main2 kejap dgn harraz,mandikan & pastu pukul 9pagi dia mesti tido semula....masa dia tido ni lah saya harus pantas buat semua keje.... tapi sejak dia dah duduk dalam walker tugas saya jd lbh mudah sikit...

lps tu setiap ari isnin & selasa damya balik pukul 1.05 t/hari tp pukul 12 t/hari saya dah keluar utk ambik afiqah pastu balik umah kejap...pukul 12.50 t/hari keluar semula ambik damya pulak... sampai umah around pukul 1.20 t/hari terus siapkan damya, suruh dia rest kejap pastu mandi & makan... pukul 2 ptg keluar pi hantar dia ke sekolah agama...

waktu t/hari ni lah saya mmg kelam kabut tahap mega..huhuhuuu.. tambah lagi klu time tu harraz punya mood x ok... m'nangis x b'henti, saya mmg t'paksa minta damya bersiap sendiri...kdg2 rasa sedih juga tgk dia makan sorang2...pakai baju sendiri... tp apakan daya....mujurlah dia mmg b'dikari & lbh suka bersiap sendiri.tp klu ada peluang saya akan suap dia makan & pakaikan dia baju....


~ lena dalam bedung kain pelikat.....bila harraz tido mcm ni semua org dalam kete wajib membisu seribu bahasa...klu x mmg ke sound direct ler dgn mama...heeheeee... ~



~ lepas geram.... selalunya bila ambik kakak balik sekolah harraz mesti menangis,kdg2 sampai dah x tahu nak buat apa... bagi apa pun dia akan campak ke tepi.....sudahnya nnti dia t'lelap sendiri... ~


~ santai dalam walker ^____^ laju lah sikit mama buat keje sejak dia dok dalam ni tp puas plak mengepung sana sini sebab skrg dah makin laju 'berlari'...tempat paling dia suka bawah sinki... mcm2 yg dia nak capai ~`


~ kepenatan sampai terlena masa buat keje umah... baba dah belikan meja cantik2 nak juga buat keje sambil baring,klu dah baring mmg tido lah jawabnya... sebenarnya sejak kakak mya dah sekolah agama (petang) dia bosan kat umah sendiri...bila kakak pergi jer x sampai 1 jam dia mesti tido... ~


~ kakak2 yg sentiasa ceria....sebenarnya x lah 'sentiasa' kdg2 mood ke laut jugak....biasa lah anak2.. ~

kepenatan seharian di rumah tp saya tahu ada lagi yg lebih sibuk dari saya kan.....ini lah pengorbanan seorg isteri & mama... walau apapun saya gembira & puas melaksanakan tanggungjawab ini...alhamdulillah.





Happy monday & Selamat bertugas..... ^_____^!!




















hari sabtu lps semua org update status di fb ttg video pembantu rumah lambung bby umur 4 bulan,hati rasa mcm nak tgk tp dalam masa yg sama saya takut t'kenang2 & x blh lupa... sungguh x berperikemanusian 'manusia' itu!!! kdg2 saya bersimpati dgn sahabat2 saya yg berkerja/berkerjaya,risiko nak melepaskan anak2 di bawah jagaan org lain... apa pun saya doakan semoga semua anak2 sahabat saya tidak mengalami mimpi ngeri seperti bby yg dalam video tu & saya berharap 'manusia' itu menerima hukuman yg setimpal diatas perbuatannya...

5 cerita dari hati:

AnneRaini said... Reply To This Comment

gitulah kalau dah jadi mak ni...sy pun nnti ntah mcmana bila anak dah dua..hehehe

Kakzakie said... Reply To This Comment

Walau busy tapi puas Lia sebab anak besar depan mata tak macam kakak siang hari anak membesar dgn bibik (dululah) sekarang dah ok dah besar tak perlu lagi..

Seri Kandi Tanah Jauhar said... Reply To This Comment

alahai, busynya.. agaknya kerusi pun tak sempat panas kalu Lia duduk...

Nad MamaZN said... Reply To This Comment

Akak mmg supermak!
Salute! :)

Izan Ishak said... Reply To This Comment

izan dpt bayangkan camna sibuknya kak lia nak uruskan anak2 yg dah sekolah tu. izan ni yg tak hantar anak2 sendiri pun cam dah kelam kabut. mujur sgt dorg ber4 naik van ke sekolah.

part tertido masa buat keje skolah tu kan sama je ngan si kembar ni kak. nak2 kalau hari rabu ada sukan... balik terus tido sbb penat.