December 09, 2011

JANGAN PISAHKAN.....

"Jangan pisahkan aku dan dia
Tuhan tolonglah, ku cinta dia
Biarkan kami tetap bersama
Di dalam suka dan duka..............."

Assalamualaikum............

tetiba je pagi ni disajikan dengan petikan lirik lagu "jangan pisahkan" dendangan deddy dores n mayang sari... ^_______^ mimpi apa plak lia ni mlm td kan...huuuu

sebenarnya nak share citer sedih semalam....utk kenangan kakak mya n kak ngah..esok2 klu dah besar dia org ni b'gaduh2 sakan mama bagi dia baca n3 ni....

al-kisahnya semalam kakak mya balik kampung dgn pak ngah (awal sehari dari mama/baba sbb kami balik ptg ni) biasanya klu sebut kakak nak balik kampung afiqah mmg dah m'berontak nak ikut sama.. jd,mama awal2 lagi mmg dah kemaskan baju2 kakak n fiqa dlm satu beg...tp bila tgk dia cool jer rasa pelik juga...

ada lah sekali dua dia sebut "nak ikut kakak..." tp dgn mudah bila dipujuk dia m'ikut kata.... bukan mama x bagi afiqah ikut sekali memandangkan hari ini hari jumaat, nenek ada dialisis yg kat umah nnti cuma ada mak uda yg perut dan semakin membesar tu...nnti penat dia m'layan ragam n kerenah afiqah n nuha yg sentiasa nak b'gaduh...dia org berdua ni pantang jumpa mesti nak b'gaduh smpi m'nangis guling2 atas lantai....haduii lah...

masa kakak dah naik kete pak ngah dia (afiqah) still ok jer...sibuk dgn basikal dia.masa kakak dah gerak pun blh babai..babai kakak tp dr raut wajah dia mama tau dia dah mula sedih....

masuk je umah dia dah mula t'menung sana...t'menung sini...dah mcm ayam hilang anak, pastu dia keluar main basikal n bola sorang2..... masuk umah semula....

blm sampai 15 minit kakak pergi dia dah tanya "mama.....kakak pergi mana???" "laaa..kakak kan balik kampung td kak ngah kan tgk kakak balik kg dgn pak ngah...dah lupa ker??? " dia diam jer x menjawab pun.......

setiap 10 minit dia akan tanya soalan yg sama "kakak pergi mana???" mama jd serba salah n sedih tgk dia mcm tu...jd nak hilangkan sikit kemurungan dia tu mama/baba bawa dia b'jalan..hajat awalnya nak ke JUSCO sbb sekali nak cari bidai utk umah sewa kat melaka nunnn...tp jcard pulak ada pada adik yg kat sarawak.aritu dia pinjam n lupa nak pulangkan....

so,plan di tukar ronda2 kota tinggi jer...saja tanya kat dia "kak ngah nak cari apa?? " dia jawab "jam" mmg dah lama dia nak jam tp mama/baba x belikan sbb dia masih blm faham tgk jam tu lagi..penah beli sekali x sampai seminggu jam dah hancur lebur....tp kali ni mama belikan.kat kedai jam tu b'kali2 dia cakp "mama jangan lupa kakak punya yer..."

~ jam princess...dia yang pilih sendiri w'pun mama pilih jam dora sbb ada lampu n muzik.... ~

lps beli jam kita org pi makan jap pastu terus balik....sampai je umah dia baring n t'guling2 ke kanan ke kiri & masih tanya soalan siang td "kakak pegi mana???" pastu tetiba dia kata "mama....nak tgk gmbar kakak kat hp mama..." "kenapa nak tgk gambar kakak? adik rindu kakak ker...??? " terus dia menangis sampai t'sedu2 sambil tutup muka dia dgn tangan n cakap "mama....adik nak tido dgn mama..." aduhai....mama pun x blh tahan tgk dia mcm tu...sambail peluk dia mama pun b'derai2 air mata....sedih..sebak..semua ada..

~ menangis t'sedu smpi t'tido.......sedih sgt tgk dia masa ni... ~

sememangnya damya & afiqah jarang b'pisah....biasanya klu berlaku situasi mcm ni mmg adik saje lah yg rindu2an pada kakak n terasa kehilangan...b'beza dgn damya, dia akan sentiasa happy jer bila dapat balik kampung.....

dari kecik sampai lah besar ni dia org mmg mcm kembar...semua kena sama & apa yg kakak ada,adik pun kene ada juga.... bila b'jalan ramai yang tanya "kembar ker...??? " pada hal klu di lihat dr segi fizikal mmg nampaklah damya tu "kakak" sbb dia lbh tinggi....

antara gambar kenang2an damya & afiqah...

anak2 ini mcm2 ragamnya....bila dekat asyik lah nak b'gaduh tp bila b'jauhan blm sampai 24jam dah mula rindu2an.....

ptg ni kami balik ke kampung....lps ni dah dok kat Melaka mesti dah ssh nak balik selalu...klu jadi nak sambut b'day afiqah kat tepi laut (plan sendiri je ni..blm discuss dgn en.suami pun...huhuu ) dekat je dgn umah mak...


~ happy weekend ~








p/s: gambar yg no.3 tu ambik kat studio sempena b'day damya yg ke-3, ari ahad ni b'day afiqah yg ke-4 rasa mcm nak ambik gambar mya,fiqa n firas kat studio lah....lg pun firas dah blh duduk dgn stabil skrg ni....aritu nak mabik masa raya tp firas x pandai duduk lagi.....

13 cerita dari hati:

nurbeena said... Reply To This Comment

selamat berkenalan.

Sian dia...windu kat kakak yer..sampai terdido2 dlm sob2 tu.

Outbound Malang said... Reply To This Comment

mampir sob..nice post..teruslah berkarya dan sukses selalu..jangan lupa kunjungan balik ya..:)

AnneRaini said... Reply To This Comment

alahai siannya fiqah...rindu kakak yer...ptg ni leh jumpe kakak ye fiqah..

kak, sy perasankan mmg selalu adik yg rindu kakak.. Kakak ni selalunya tak berapa kesah mcm anak2 sedara sy...hehe

Teratak Hami said... Reply To This Comment

cutenya mereka berdua ni ... walaupun kawan gaduh, tapi tetap rindu-rinduan. Nanti tengok reaksi Fiqa bila jumpa kakak petang ni.

lieyalatif said... Reply To This Comment

alah....kejam tau lia, buat entry sedih nie...lieya terharu tauuu...sob sob sob...pnye laa kuat ikatan adik beradik tukan, walaupun berpisah kejap saje.....takpe2, ptg ni dah leh comolot2 punye....sure excited dpt jumpe kakak nanti.....

suke laa lieya tgk pic tu sume lia...comel2....geram tgk tau!!...

kite ni same laa lia oi....walaupun takde anak kembar, tapi mcm ade anak kembar...mia mija tu dah mcm kembar....sume kene same..even spender pun tauuuu....aduhai....he he he

Cik Rose Cute said... Reply To This Comment

follow sini...

http://hairuliza-anakku.blogspot.com/

mamalieyna said... Reply To This Comment

aduhai...sedey nye..cian dier..huu~ takpe esok dpt jumpa kan..

yelah byk pic sedondon mereka ye..cam kembar ^_^

mamalieyna said... Reply To This Comment

aduhai...sedey nye..cian dier..huu~ takpe esok dpt jumpa kan..

yelah byk pic sedondon mereka ye..cam kembar ^_^

Mamaleesya said... Reply To This Comment

nak pipi sket bole...geram betoi!

azila said... Reply To This Comment

alahai ciannya k.ngah..dah rindu2 kat kakaknya.kena balik cepat2 tu k.lia..heheh.tp k.ngah still bahasakan dirinya adik ek....heheh

wahida said... Reply To This Comment

sebak aku baca nok...serius!! paling sebak bila dia nak tgk gambar kakak..huhu..


mcm anak2 aku jugak, kalau abang tak de, si adik sibuk carik dan tanya, kalau ada, memanjang gaduh ko...
pernah satu hari, abang takde gi swimming class, aku n adik tak ikut, dlm 15 minit gitu, tetiba dgr adik ckp.." abang, jom la main..."
la, padahal dia tau abang takde kat umah tu, tapi perasaan dia mcm abang ada la kot...

Salina@IbuAqil said... Reply To This Comment

Kami lak rasa nak nangis kak.. ;( Sian Kak Ngah..

eB ezrin said... Reply To This Comment

kalo sampai dh branak pinak g2. best kan? cam kiter la kiranyer :)