December 04, 2011

serampang 2 mata PART II

Assalamualaikum......


sambungan pada n3 di SINI sepatutnya minggu lps dah publish n3 ni, gambar dah upload tp citernya x der lagik.. last week byk benda nak kene fikir jd mood nak mengarang citer mcm di awang2an jer....

layan je lah citer dah agak basi nih...huuuu

~ lps keluar dari homestay kami lepak2 kejap kat pantai puteri ni...tp sayangnya masa smpi sini hujan panas renyai2...x berani nak bawa anak2 keluar.tp kakak2 ni dah lps dulu sbb dia org naik kete lain... ~

~ nasib baik ada tempat nak b'teduh....cuma kita org lupa plak bawa tikar, t'paksa lah guna surat khabar jer buat alas tmpt duduk... ~

~ kenangan bersama mak fatin n uncle hakim.....teruk dia org ni kene buli dgn mya n pika huhuuu... !!! ~

~ kuih muih yg makcik aku borong dr pasar besar melaka...dia org kata murah2 kat Batu pahat kuih bakar @ kuih kemboja tu sekeping RM5!!! mak datuk!! mmg mahal tu... kat sini sekeping RM2 jer...byk lah yg dia org borong... makcik aku kata "bertuah lah sapa dok melaka...semua murah2!" sebenarnya ada byk lagi menu ni...ada nasi lemak..nasi impit n kuah kacang lbh makan sate mlm tu n mcm2 lah...~

~ pukul 2.30ptg masing2 b'gerak m'ikut destinasi masing2...aku meneruskan misi mencari umah sewa & skrg ni kan musim hujan,bila ptg je kompom hujan lebat....mmg dugaan lah utk kami sbb bila hujan lagi lah ssh nak mencari umah kosong....sampai aku jadi mabuk sbb bila kete b'gerak kita plak kene pandang ke luar tgk umah satu persatu...mmg jadi pening ~

~ umah sewa di Taman Cheng Baru....masa ni en.suami je yg turun tgk sbb anak2 semua dah tido kepenatan....aku sbnrnya t'tanya2,agak2nya tahun bila lah umah ni dibina sbb blh plak 100% x der tiles,umah 2 tingkat lak tu...aku rasa makcik aku beli umah sekitar tahun 80'an dulu pun kat hall ada tiles.. ~

dah penat meronda smpi aku mabuk n pening2 lalat mengalahkan org yg peknen...kami b'henti rehat n mengisi perut di Tesco Cheng sambil tu sbnrnya nak jumpa dgn adik en.suami yg bekerja di sini.....

~ seronok nak jumpa pak lang..... kat KL byk cawangan nasi ayam penyet ni katanya... ~

bila org offer nak belanja...fuhh!! kemain kami m'order..semua main tunjuk2 jer...huhuuu...alaaa,sesekali kan pak lang ^________^ bulan depan naik pangkat kami serbu ke sini lagi...ngeeeeeee...


~ ini pilihan mya n pika....puas kata x bagi sbb takut pika semput tp x jalan pun...sudahnya layankan je lah..sesekali jer. ~

~ yg ni utk piyas...skrg klu makan kat luar mmg order fun fries or potato wedges sbb dia suka kentang... masa kat menu tgk potato wedges tp bila kuar gini pulak rupanya.. x kisah lah janji blh makan.. ~

~ ini air mama punya..air manggo apa ntah...lupa plak nama dia.tp serius sedap!! rasa lbh kurang bandung soda.. lenkali nak order lagik! ~

~ yummy!!! ~

~ set nasi ayam RM10.80, ayam n sambalnya mmg sedap sbb nasi ayam penyet ni 'hero'nya kat ayam n sambal, yg lain2 cuma ulam2 je...klu ayam n sambalnya x sedap mmg out lah nasi ayam penyet tu.... ~

~ kekenyangan makan kentang... ^_____^ ~


kami bergerak balik ke kota tinggi lps maghrib dr sini....sampai umah dalam pukul 10 mlm....masa dlm perjalanan aku n en.suami byk melayan perasaan sendiri je sbb misi mencari umah sewa "GAGAL"!! bila umah sewa x dapat byk benda x dapat nak settle..bila masing2 pening sunyi sepi je la dalam kete.....huhuuu

tp hari ini aku dah blh tersenyum sbb misi pencarian umah sewa n sekolah anak2 dah berakhir....syukur alhamdulillah. skrg cuma nak settle ttg urusan mengemas barang2 yg akan dibawa pindah.mlm td kemas2 stor,byk juga barang2 yg x dapat kami bawa ke melaka antaranya TV lama yg sebelum ni aku letak kat dalam bilik anak2 utk dia org tgk CD, tikar sarawak, basikal lama anak2, 2 set langisr umah, kabinet tmpat aku simpan barang2 kaca n byk lagi lah.... & semua tu akan aku bahagi2kan kepada mak n mertua di kampung....

tinggal 18 hari je masa untuk mengemas umah...........caiyok2!!




p/s: sedih pula nak tinggal umah ni......................




3 cerita dari hati:

Lelord said... Reply To This Comment

Uit budak2 ni skolah mana Is

dalila said... Reply To This Comment

amboi... tgok makanan terus lapar ni... nk kena p keluar mkan jugak ni...:)

Unknown said... Reply To This Comment

lamo tak mkn ayam penyet...huhu