December 12, 2011

di serang secara tiba2!!!

Assalamualaikum......


kami di seranggg!!! huuuuu...sgt sedih dgn serangan ini yg menyebabkan kami semua x lena tido...

di serang apa?????

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

~ waaaaa.....mmg t'kejut bila di serang dgn serangga ini............. ~





korang kenal x serangga ni...??? haaaaa...inilah pejat @ pepijat @ bed bugs!! dulu aku mmg x tahu langsung ttg pijat nih...hinggalah satu masa tu bila nak tido je rasa gatal2 kat kaki/tangan n bila di garu2 akan jadi bintat yg besar....puas mencari dgn en.suami apa benda ni.sampai satu masa kita basuh semua toto (selimut tebal yer bukan nombor 4D tu...heheheeee) yg ada n beli satu yg baru tp masalah yg sama ttp berlarutan...

ingat lagi x ttg kisah firas warded dulu (klu xingat x pe lah....huuu) masa aku kat wad sbb jaga firas MIL dtg umah n dia lah yg jumpa pijat ni yg dah pun b'maharajalela (bukan maharaja lawak yer...ngee) kat dalam bilik aku... (caittt!! kurang asam btl pijat ni...ari2 aku kemas n vacuum bilik tau!!) rupanya pepijat ni suka dok kat celah2 tilam...kat tempat2 yg t'sorok lah....en.suami kata (masa tu aku kan x der kat umah...) habis dia org selongkar bilik aku tuh..keluarkan tilam n jemur kat tgh panas...basuh semua cadar n sarung2 bantal...

punca ada pepijat kat umah ni sbb kat bumbung umah aku ni byk kelawar...dah lama complain dgn tuan umah....bila aku da nak pindah ni baru lah dia upah org pasang jaring....hurmmmm.. tp aku tgk masih ada juga kelawar yg keluar masuk kat siling atas ni....

itu kisah kat umah aku..dah lama pun b'lalu & sejak tu kami x penah kene gigit dgn pijat ni lagi...tp bila balik kampung last week...aku di 'serang' lagi dgn pijat...arggghhhhhhh!!!!!! mmg geram + sakit hati.....

kat umah mak xder pijat tp kebetulan ayah baru balik dr kampung sbb nenek ada buat kenduri kesyukuran & ayah ada beli perabot dari Kuala Rengit... korang penah dgr x ttg kuala rengit nih..??? aku rasa tempat ni mmg t'sgtlah glamor (w'pun glamor aku baru sekali je pegi...huuuu ) kat sini byk menjual barang2 2nd hand..mcm2 ada! dr perabiot,brg elektrik (yg ni plg byk), mainan anak2,tilam n mcm2 lah......

meh aku share sikit gmbr kat kuala rengit ni...semua gmbr2 ni aku dapat dr google jer...tq yer!

~ jalan masuk ke kuala rengit...tempat ni akak t'sorok bg yg x biasa pegi,lokasinya dibelakang pasar besar rengit.dulu2 masa kuala rengit ni baru dibuka arwah atok mmg blh kata hari2 pegi...masa tu brg2nya mmg murah giler lah....tp skrg dia org dah pandai deal harga...sapa yg nak beli kene lah pandai tawar menawar...lg pun byk pilihan,kene pandai pilih.... klu korang terror memilih mmg b'baloi shopping kat sini... ~

~ biasanya ayah mmg suka cari perabot kayu kat sini....klu balik kampung kerap juga dia akan singgah ke kuala rengit ni..setakat ni perabot yg ayag beli quality mmg setanding mcm baru lagi tau!! tp kene pandai pilih yer..... brg2 yg lain blm penah cuba lagi.. ~

~ mcm2 pilihan mainan ada...rambang mata sbb harga murah... ~

haihhhh...dah lari tajuk lak nih! nak citer kene 'serang' tp promote kuala rengit pulak...kikikiiiiii....

x per 2 in 1 ^_______^ ok lah b'balik pd citer kene 'serang' dek pijat td ni sbb ayah beli katil kayu kat sini..masa ayah smpi tu en.suami dah tegur "ehhh....byk pijat ni!" tp kita org blh buat x tahu jer...x t'fikir lansung pijat tu bakal menyerang kami...

kebetulan pula masa ari sabtu malam ahad tu...dok sibuk2 nak tgk gerhana bulan tetiba black-out plak da.... udah le gelap gulita!! bila masuk waktu nak beradu..aku x blh tido sbb panas + gatal2 kat tangan/kaki.... masa tu masih blm t'fikit pijat yg gigit..aku ingat nyamuk.siap minta ubat nyamuk dgn adik aku....bila aku t'garu2 n rasa bintat besar2 kat lengan baru lah t'ingat ttg pijat kat perabot yg ayah beli....cepat2 aku kejutkan en.suami.. tgk2 kat atas tilam mmg dah byk sgt pijat..!!! habis riuh satu rumah.....rupanya pijat dah merebak ke sana sini,sampai kat patung barney anak sdra aku pun kene...huaaaaaaaaaaa!!!!! cpt2 en.suami n adik aku angkat segala perabot tu keluar dr umah....

aduiiii mmg sakit jiwa btl! 1st yg aku tgk firas sbb en.suami kata kat tilam dia plg penuh dgn pijat tp yg peliknya dia blh tido dgn lena....hampir pukul 3 pagi baru lah kita org semua blh tido dgn aman....

dek kerana firas mmg x menangis lansung mlm tu aku ingat mmg dia x kene 'serang' dgn pijat nih...tp bila siang aku tgk aduhhhh...mcm nak menangis sbb tangan dia dr siku smpi kat jari2 penuh bintat2 kesan gigitan pijat!! GRRRRRRRRRRRRR...geram btl....

smpi arini bintat2 kat tangan firas x hilang lagi.....



p/s: 10 hari lagi...............................




15 cerita dari hati:

AnneRaini said... Reply To This Comment

aduh kak mmg tension kalo kena gigit pijat ni. gaal kemain. nasib baik sy tak pernah kena serang lag tp ken gigit pijat tu pernah ler..

kesian firas abis bintat tgn tu tp boleh pulak die tido lena ye..

lieyalatif said... Reply To This Comment

issssshhh takut lak lieya tgk pic pijat tu lia huhuhuhu....sian lee piyas hensem kene gigit...lehplak die rileks tido walaupun kene gigit kan..penat sgt le tuh.....

so ape lagi, cepat2 basmi kegiatan pepijat durjana tuhhhh he he he

Izan Ishak said... Reply To This Comment

pepijat ni kalau dia dah gigit.... grrrrr...aduiiii....siannya firas...

Kakzakie said... Reply To This Comment

Teringat dulu masa duduk asrama sekolah siap masing-masing tak mahu tidur atas tilam... kami jemur seminggu baru pulih

Kesian Firas...

Lelord said... Reply To This Comment

oooo camtu ek rupa bentuk pijat...hahaha jakun jap aku mmg x penah tengok rupa paras minatang ni.
bila tengok gambo tu aku terus rasa satu badan gatal mcm kena serangan hahha dasat btul aura pijat ni.

eh tetiba teringat lak komander pijat...is ko kgt tak komander itm ni

Teratak Hami said... Reply To This Comment

Tak pernah tengok pepijat.

Kesian korang, tengah2 malam pun kena bersihkan perabot. Sure dapat tengok Gerhana Bulan sepenuhnya.

Papa Mifz said... Reply To This Comment

Geli lak papa mifz tgk pepijat tuh

theia precious syopz said... Reply To This Comment

k.long, org pn pnh kne gak mse p kursus kt fraser hill...satu bdn pnh bintat2...jmp doktor, doktor siap bg injection sbb tkt lg trk merebak...

Mamaleesya said... Reply To This Comment

masa bujang dulu mama penah kena pepijat ni. Abes selimut, bantal, tilam mama buang. Baju2 kurung2 ngan kasual satu almari kena basuh. Bila siang tak gatal, malam je start gatal.

wahida said... Reply To This Comment

weh, festaim aku tgk pijat tu tau...mesti gatal kan nok...so, nak buat mcm mana ye selain drp jemur kat luar?

sian kat firas...harap dia cepat baik...

wahida said... Reply To This Comment

hepi beday kak ngah...sori auntie lambat wish...
semoga jadi anak kebanggaan keluarga ye sayang...

MYA EL QAYREENA AZRYAN said... Reply To This Comment

dah macam lips la pijat tu...erkkkk

nurbeena said... Reply To This Comment

Geli geleman tgk pijat tu, agaknya sbb banyak sgt..eiii

ieja amieja said... Reply To This Comment

salam lieya..lamanyer x singgah cni..
citer pasal pijat ni, ingatkan menatang tu kecik jer mcm semaut @ anai2..rupanyer mcm lipas yer..ktinggalan zaman betul la ieja ni..sian firas tu dlm diam rupanyer dia teruk kena gigit..

Zana Nordin said... Reply To This Comment

mmg kak..
sakit jiwa kalau pijat ada kat rumah...
tempatnya plak kat pelipat2 tilam....sarung bantal...

kita akan rasa gatal panas kalau kena gigit pijat...berbeza kalau kena gigit ngan nyamuk
puas gark ler masa rumah lama..coz' sama kes mcm akak....kat siling rumah tempat keluar masuk kelawar..

petua nak bunuh pijat nie kak
letak daun sirih kak.....biar ler sampai daun sirih tu layu..
insya allah pijat boleh hilang...