July 12, 2013

asam pedas pt.jawa II ~ sebelum ramadhan...

Assalamualaikum.....


sebelum ramdahan aritu saya ke pt.jawa lagik... ingat lagik x kat n3 ni


saya dah kata kami akan ke sana lagi kan... :) 

kali ni kami p makan kat tempat yg sama sbb yg kat btl2 medan asam pedas tu dah byk yg tutup.. yo lah smpi pun dah lewat..lbh kurang pukul 2 ptg...



gambar hiasan ~ budak mangsa dera kene pakai cap w'pun dia x suka...hahaaaa...

menu pun lbh kurang dgn yg kami order sblm ni cuma ptg tu sayur dah entek (habis...) yg ada asam pedas je.. klu dulu kami  x sempat nak order seafood kali ni saya order kupang masak berlada & erkkkkk....apa plak namanya nih....iskhhhh... jap2 saya tunjuk gambo ea....


kepala ikan merah.. en.suami nak makan ikan jenak tp x dak... xpe lah ni pun dah alhamdulillah...sedap!!


kali ni saya pergi dgn adik yg no.4.. order air sirap limau 1 jug.. maklumlah cuaca mmg panas b'denting klu order sorang segelas mmg kompom x cukup lah... air 1 jug ni RM15 tp puas hati lah minum smpi m'gelegak perot...huhuuuu.... otak2 dia pun sedap mmg ori dr kempas sbb kdg2 setangah kedai tulis otak2 kempas tp bila makan x sama pun....


kupang berlada ni mmg sodap!! rasa manis2 pedas, td dah pesan kat en.suami suruh tgk2 kot2 kat tepi2 jalan klebang tu ada org jual kupang... (erkhhh...t'liur tgk gambo ni.... )


haaaa....yg ni lupa apa nama dia.. :) lokan ea.. heheeee... 1st time makan, isinya kenyal2 makan cicah dgn sambal kicap pedas berapi...huhuuu... udah le cuaca panas makan plak pedas2... perghhh...b'peloh ketiak!!


harap maappp... gambar agak blurr.sambil pegang harraz yg x reti dok diam..ketar2 mama ambik gmbo..huhuu... ni lah menu ptg tu.. kepala ikan merah,telur dadar, kupang berlada,lokan, 2 potong ikan pari (anak2 dara tu x pandai makan ikan yg byk tulang), air 1 jug & otak2 10 keping total RM100.. alhamdulillah kenyang smpai malam.... (yo lah tu smpi malam... malam tu saya masak shabsuka yg di bawah tu lerr.... heheheee )


masa kami smapi geng2 'bikers kental' ni pun smpi...punya lah ramai ada dalam 20 org lbh...cepat2 kami ambik tempat sbb takut full... damya yg b'ia suruh ambik gambo ni... t'kedip2 mata dok bawah cahayamatahari......


























bila mood rajin blog sudah mari...en.bluetooth plak buat hal..haihhh...sabau je lah! camno nak tranfer gambaq ni.... huaaaaaa....

2 cerita dari hati:

mama lieyna said... Reply To This Comment

Waaa best itu kepala ikan..eina klu blk johor, mak mertua msk asam pedas, suka part kepala tu, ratah2..yummey... :-)

Selamat berbuka lieya.. :-)

AnneRaini said... Reply To This Comment

mesti sedap sgt ni...lokan tu sy suke..mkn masa kat sabah..sedap giler.