July 17, 2013

WW # 29 : rambut raya....

Assalamualaikum....

seminggu ramadhan sudah berlalu... hari ini hari ke-8 (iskhhh...asyik menghitung hari jer..mengalahkan anak2 plak... )

setakat ni persiapan utk sambut raya baru 75% jer.. baju kurung saya & anak2 je yg dah siap, baju melayu en.suami & hero2 kecik tu x beli lagik..aritu dah meronda juga ke bazaar ramadhan Jalan Hang Tuah tp xde yg b'kenan di hati...lg pun kemeriahannya x sama mcm kat bazaar Taman Cempaka dulu.. x tau lah mgkn sbb masih awal lg atau itu tempat baru (org melaka mmg dah sinonim dgn bazaar Taman Cempaka) atau  mmg tempat tu x strategik... 

utk baju jalan2 (kasual) pun harraz n piras baru beli seluar jeans, kemeja/ t-shirt x beli lg... payah nak cari baju sedondon utk dia org ni sbb adk slim abg plak gendut..huhuuuu.... kakak2 seluar jeans dah ada.. blouse pun dah ada cuma nak tambah t-shirt sikit & tudung, kasut raya x beli lagi...

rambut pun nak raya ke...?? heheee... minggu lps dah trim rambut anak2 bujang 2 org ni...dia org mmg x penah gunting rambut kat kedai.. baba je jd tukang gunting.. pree of charge.. :)



muka redha & pasrah je harraz..siap m'leleh2 lagik ayak liuq..hahahaa... gambar tukang gunting terpaksa di kaburkan yer...karang ada lak yg terbatal pose..hohooo... biasalah tukang gunting pree stail.. ahahaa.. ( ehh..gelak ajer.. )




abg pun santai... dulu2 klu unting rambut kompom meraung sbb dia x suka rambut2 yg jatuh kat badan dia tu buat dia gatal.. t'garu2!! skrg dah steady.... tgk lah gaya kaki tu.. "rileks brader...brader rileks...." hehheee... 


tadaaaaaaaaa.... my superhero!!! abg sudah butak.. lain beno muka dia bila rambut nipis mcm ni.. adk plak trim tepi2 je sbb rambut ikut mama...nipis.. sebulan lg nak raya dah ngam2 hensem lah hero2 ni... ^____^





aiksss...kata wordless... byk jugak membebel nih... 


















arini buka simple je...nak buat mi hailam,boss berbuka puasa kat KL nun... kita makan yg ringan2 sudah.. malam nak pekena roti naan plak...ada org 'mengidam' nak makan palak paneer :P

6 cerita dari hati:

Nad MamaZN said... Reply To This Comment

Ensem dah superheroes :)

AnneRaini said... Reply To This Comment

bagusnye dah berdua tu diam je gunting rambut. Kasyah sampai skrg meraung kalo bawa pi gunting. Tu psl rambut die selalunya panjng.

Kakzakie said... Reply To This Comment

Kakak rasa lagi hensemlah Lia gunting macam ini. Nampak muka budak cerdik. Muka dahlah sepasang. Geram aje kakak tengok:)

mama lieyna said... Reply To This Comment

Weeiiii hencem hero2x...akeem kalau duduk sbelah, jadi 3 heroes... :-) baju dah sama.. hehe..

Mee hailam pun sodap :-)

lieyalatif said... Reply To This Comment

Bagus dieorg kan lia kene tarah pakai mesin tu dok diam aje...kalo dayyan kompom takut sbb die x penah pki mesin tu...just gunting biase je....rambut dayyan ni pun dah panjang tgu nak dekat raye laa baru potong....

Wahhh sedap mee hailam!! Nak dok berjiran ngan lia laaaaaa!!!!

wahida said... Reply To This Comment

dah gunting mcm ni lagi hensem nok...nampak laaaaaagi comel!!