April 05, 2012

bila hero dah dapat 'kaki'

Assalamualaikum.....

alhamdulillah....akhirnya di usia hampir mencecah 16 bulan (1 tahun 4 bulan ) akhirnya hero pojaan hati mama,baba n kakak2 ni dapat 'kaki'....sblm ni puaslah menunggu bila lah teruna nan seorang ni nak b'jalan...

tiap hari ajar dia b'tatih....orgnya blm pandai b'jalan tp mama/baba t'lbh xcited asyik belikan kasut...setakat ni dah ada 2 pasang kasut & 1 sandal... ^____^ lps ni makin byk ler koleksi kasut piyas yerk...

klu ikukan dah dekat sebulan jugalah dia mula jalan-jatuh..ada lah 4-5 langkah lps tu...pelepuk jatuh t'duduk! kdg2 kesian tgk dia sakit bontot n dalam masa yg sama takut2 kli dia sakit pinggang bila kerap sgt jatuh t'duduk mcm tu.....tp dah lumrahnya anak nak pandai b'jalan agaknya...kita tgk takut2 n risau dia sakit tp yg tuan punya badan slamber rock jer bangun semula....

masa firas mula2 pandai b'jalan kakak2 lah yg paling happy....seronok kemain tgk adik dah pandai b'jalan...siap tepuk2 tangan!!! heheeeeheee... firas plak bila org tepuk tangan dia makin galak b'jalan sambil sengih2....bangga lah tu kan....kikikiiiii

tp masalah plak bila dia pandai b'jalan ni kita plak dipaksa jalan sama dgn dia...yg jd mangsa biasanya mama/baba ler....dia nak kita b'jalan kat depan n dia ikut dari belakang....puaslah dok pusing2 keliling umah...dari dapur pi ke hall...dari hall pusing semula ke dapur....letih dibuatnya... bila kita duduk jer...waaahhhh!!! mengamuk dia siap b'guling2 kat lantai soh kita b'jalan lagik....aduhai abg chik...sabau je lah.... ^_____^ org kemaruk dapat kaki la katakan.....

hari pertama dia pandai b'jalan bila t'jatuh dia x pandai nak bgn sendiri...tp esoknya terus laju jer.... ^____^ alhamdulillah senang lah lps ni nak teman mama pi klinik...x yah le nak dukung2 lagi.....

demam aritu sbb nak nak pandai b'jalan agaknya.....gigi masih kekal 8 batang jer,xder nampak pun nak tambah lagik....







~ sedang giat meng'explore' ke sana ke mari...... ~













p/s: dari semalam badan dah mula sakit sana sini...hidung tersumbat...sok sek..sok sek.....arini kepala pun rasa berat semacam. en.suami pun dah b'lawan2 batuk dgn anak2......complete lah satu umah t'kene virus selsema,batuk2 n pening2 lalat...........rasa mcm nak baring je ni....


10 cerita dari hati:

Kakzakie said... Reply To This Comment

Kakak dapat bayangkan Mya dan Fiqa punya suka bila tengok adik dah pandai menapak Lia... Tak padan montel gigih juga Firas nie. Masa berjalan dia tak rasa penat tapi bila tidur terus goleklah sebab letih melayan kaki.

Mama Hanim said... Reply To This Comment

Seronok kan tgk keletah anak mcm tu, dpt pengalaman baru dia jalan sana sini. Mesti byk tempat dlm umah yg firas nk explore tu.

adarnadzmie said... Reply To This Comment

anak2 baru dapat kaki ni memang tak boleh duduk diam..ada ajer nak kesana sini... kita pulak yg letih menengoknyer...hehe...

cayalah firas... bole ajak mama jln2 yer...:)

Rinna said... Reply To This Comment

Seronok laa yer kakak2 tgk adik dah boleh jalan.. pas nie.. penat laa nak kejar Firas bila dah reti berjalan nie..

Sari Yusa Ibrahim said... Reply To This Comment

Amboi... Abg Chik... tak lama dah bolehlah main2 kat laman ni, hehehe

LYAfrina said... Reply To This Comment

alahai...seronokla dia dh dpt kaki.. maka pnjangla lngkahnya nk explore kan

Izan Ishak said... Reply To This Comment

masa yg ditunggu2 dah tiba ye kak... syok tgk bila anak dah dpt kaki ni. takmo dok diam dibuatnya. tapi kesianlah kat baba n mama nak kena pimpin abg chik je....

chinta... said... Reply To This Comment

mesti comel je abg cik..baru dapat kaki la katakan..siap lah mama pasni kena jadi bodyguard ke sana ke mari...hehhe

mamalieyna said... Reply To This Comment

waaah tahniah cayang ! mesti sgt excited dia berlari sana sini kan..jenuh la nak kepung pasni..tahniah!

Papa Mifz said... Reply To This Comment

nanti dah besar boleh geng dengan Mifz yer...:)