July 20, 2010

semut oh! semut



pagi ni sekali lg aku menahan sabar dengan kunjungan sang semut yg b'duyun menyerang ruang dapur...padahal malam td en.suami bukan jer dah mop lantai tu...siap basuh lagi...tp semut2 ni tetap datang juga...aduhai..sabar jer lah...nak aku sembur guna ridset karang satu keje pulak nak mencuci segala pinggan mangkuk,sudu,senduk n macam2 p'alatan m'masak kat situ....sudahnya aku siram guna air panas....

dan pagi ni aku terpaksa m'cuci sekali lg lantai dapur tu....org kata klu nak musim tengkujuh/musim hujan ni mmg semut suka masuk dalam umah utk m'cari tempat yg lebih selamat...waullahualam la kan...ntah ye ntah kan tidak.... tp yg aku tahu skrg ni mmg tgh musim hujan....klu x hujan waktu subuh...ptg kompom hujan.....

harap2 esok pagi x der la semut2 ni dtg b'tandang lagik.....


6 cerita dari hati:

dieya said... Reply To This Comment

erk.. geli geleman tengok gambo semut tuh.. eeiiwww!

Lelord said... Reply To This Comment

wehhh beli arr ubat semut...bentuk cam gula kaler ijo...carik jek kat pasar malam, ko letak jek kat memana tpt yg semut suke kejap jek dorang kerumun pasti kiok la...mmg mujarab beb siap ngan king..queen sume kuar tau

mamalieyna said... Reply To This Comment

issh mmg rimas kalau segerombolan semut buat lawatan nih! mmg mau kena membasuh 1 umah...aduhai penatnye!

Mamamya said... Reply To This Comment

dieya...

tu la...mmg geli geleman di buatnya...pg td hilang mood tgk semut2 nih....sabar jer lah....

Mamamya said... Reply To This Comment

lelord...

mana lak aku nak cari ubat tu? klu jumpa nk ajer aku beli sedozen...utk stok...sakit jiwa dgn semut2 nih.....

Mamamya said... Reply To This Comment

ieyna...

btl lah...mmg tension n penat bila pg2 masuk dapur tgk semut dah penuh merayap kat sinki dapur...padahal bukan ada sisa makanan pun kat situ...ntah apa yg di carinya.....