July 21, 2010

siaran tertunda

hari ni lambat update blog sbb broadband en.suami bawa pi office....smlm sistem jalur lebar kat tempat kejenya kene sambar petir katanya...so,mungkin 2-3 minggu lg baru pulih semula...nampak gaya lambat la aku nak menghupdate blog n blogwalking umah kawan2.....

x per la,aku ronda2 petang je lah.....

aritu masa balik kampung ada pi teman mak buat Dialisis kat mersing....pg2 buta kami semua dah bangun sbb mak kene sampai kat pusat dialisis tu pukul 7 pagi.....malam tu awal2 dah b'tau damya n afiqah...klu nak ikut mama teman nenek kene bgn pagi2....

kesian juga tgk anak2 t'paksa bgn pukul 5.30 pagi....tp yg bagusnya masa aku kejut tu damya x menangis pun...walaupun mata kelat je nak celik...cuma afiqah jer meragam sekejap...bila tgk semua org dah pakai baju cantik2...baru dia ok...

s'panjang perjalanan kakak sambung mimpi semula...tp fiqa x nak tido pulak...nak tgk monkey katanya...haih...mcm2....

lepas anta nenek kat pusat dialisis tu kami pi sarapan kat bas stand mersing...makan kuih jer...aku order milo panas...tp x habis minum pun...manisnyerrrrr...adoi...t'cekik nak minum...sudahnya aku minta air suam utk cover balik rasa manis tuh....

pastu kakak n adik apalagi sibuk lah tagih janji atok...nak main buai laju2 kat tepi laut.....

~ pukul 7.30 pagi kami dah sampai sini....sejuk jer...semua gelongsor pun masih basah dgn embun....~

~ buai laju2...aku nak kawin dgn anak rajaaaaa.....ekekekeke...memandai jerk mama nih...:D~

~ jongkang jongkit yg tak b'gerak....kurang berat agaknya anak2ku ini....~

~ afiqah....yg x jemu2 naik benda ni...pastu paksa mama gerakkan jongkang jongkit ni...adeh la haiiii..... sabor jer...sakit bo***t di buatnya....~

~ kat depan pusat dialisis sblm balik....~

jenuh juga menunggu sampai pukul 11 pagi...bukan apa...melayan ragam anak2 ni yg kadang2 buat aku pening...habis 1 pusat dialisis ni dia meronda...mcm2 dia nak teroka....lg2 afiqah...mmg x reti diam....blm b'gaduh2 dgn kakak lagi....tp x per lah...s'kurang2nya aku dapat teman mak....

dalam p'jlnan balik..blm sampai jemaluang..afiqah dah tido...sampai la pukul 6 ptg dia baru bgn....huhuhu...k'penatan agaknya.....


4 cerita dari hati:

mamalieyna said... Reply To This Comment

sweetnye sedondon in coklat budak berdua ni..auntie suke kaler coklat..hehe..

bestnye layan buai tepi pantai eh..^_^.

memang penat tu melayan anak2..time menunggu camtu..huhu..menguji kesabaran di tmpt awam!

Mamamya said... Reply To This Comment

ieyna....

cantikkan warna coklat...aritu lpan raya tahun ni nak pilih warna coklat...tp bila pi nagoya cari langsir warna coklat x der yg berkenan di hati pulak.....

mmg letih m'layan anak2 kat tmpat awam ni sbb afiqah ni sgt2 hyper aktif....sabar jer melayan ragam dia... :)

Nur Hawa Mohd Zin said... Reply To This Comment

selamat ada tmpt main...kalu tak da..mmg bosan jugak kak..budak2 kan cepat bosan..pastu kalu dan bosan mula lah..ngeyah jek..huhu

Mamamya said... Reply To This Comment

awe...

a'ah kan...tp jenuh juga main kat taman tu sampaim pukul 10 pg....:) sampai dah x tau nak main apa sbb mainannya x byk sgt....