October 29, 2012

korban

Assalamualaikum.....

bertemu lagi setelah bercuti panjang (ecehhh...mcm lah saya ada cuti2 kan...surirumah mana ada cuti..huhuu) alhamdulillah tahun ni mak/ayah selesai menyempurnakan ibadah korban utk anak2nya, terima kasih mak/ayah....


~ lembu yg dikorbankan... setelah hilang seharian hingga terpaksa di tangguh pada raya aidiladha yg ke-2 ~

walaupun mak/ayah buat korban tahun ni tp saya x dapat pulang ke kampung krn 'berkorban' utk dgn tuntutan kerja en.suami... x mengapalah yg penting segala urusan di kampung dapat dilaksanakan dgn sempurna..alhamdulillah.

pagi raya kami biasa2 ajer...tgk status kawan2 semua cerita tentang ketupat & rendang tp saya sempoi je masak mee hoon sup... bukan x nak masak2 tp memandangkan hanya saya n anak2 yg ada di rumah rasa mcm x best jer... lain lah klu makan ramai2 mmg le meriah kan....

ptg raya kami p ziarah rumah adk en.suami di Air Keroh,dapatlah makan ketupat,rendang,ayam masak kicap... ok lah tu dapat gak makan lauk raya... (kira aci lah yer...hehehee )

raya ke-2 awal pagi dah berpencak silat di dapur menyediakan soto n segala aksesorinya... saya masak t/hari utk adik en.suami yg pindah umah dari Air Keroh ke Taman Saujana Bukit Katil... kesian kat dia sibuk2 angkat barang mana sempat nak masak2 kan... jd saya as a kak long x kan nak diam ajer... ^_____^

alhamdulillah pukul 12 t/hari semuanya siap!


~ sempat lagi tolong kemas kan barang... ini round yg terakhir ~



~ aouchhhh....seksis plak gambar ni uhuhuuu... anak bujang saya yg kepenatan,harraz mengamuk kepanasan sampai t'paksa di separuh bogelkan... anak zaman skrg x tahan panas,asyik nak dok dalam air-cond jer.. penat mengamuk akhirnya terlena.... ~















p/s: stok daging byk kat peti ais tapi cuma saya seorg yg suka makan daging...

 


3 cerita dari hati:

Kakzakie said... Reply To This Comment

Bila aidil adha jatuh hari jumaat memang semua kena cepat Lia sebab nak kejar solat jumaat.

Hero dua org tu betul-betul samalah Lia. Geram tengok mereka.

Sari Yusa Ibrahim said... Reply To This Comment

Salam, Lia.. amboiiii, hero tu seksi dalam kepanasan ya..

Mujur Lia ada anak2 yg dapat mnghiburkan hati di pagi raya walaupun berjauhan dgn ibu bapa tercinta, kan..

mamalieyna said... Reply To This Comment

Hai lieya..ok lah tu, ada jugak aktiviti di hari raya..

ohho seksinye diee...hehe~ anak2 skrg memang tak tahan panas..huu~cian..