October 23, 2012

2 bulan sudah....

Assalamualikum....



Muhammad Afham Harraz.... dah 2 bulan, sekejap je kan ^_____^ semalam saya bawa dia ke klinik utk inject 2 bulan (lewat 4 hari dr tarikh yg sepatutnya... )

niat dihati pegi pagi2 supaya cepat balik sbb hari bekerja....saya keluar awal dari umah (around 9 am),kesian baba baru sampai dr kelantan ( naik keretapi 12 jam dari Tanah Merah ke Tampin!!! ) dah kene anta mama n harraz ke klinik...

sampai sana org dah b'deret2...adehhh, x kan nak pusing balik??? so redah je lah...saya dah dapat bayangkan harraz akan mengamuk sbb klu dia dah mengantuk mmg suara dia blh menggegarkan jantung....! betul sangkaan saya...mula2 mmg ok... ehhh...dia ramah mesra sengih2 sana sini... cuit sikit senyum n sembang2.. 1/2 jam lps tu huaaaaaaaaaaaaa!!!!!! dia dah start enjin daaahhhh.....

b'peluh2 ketiak mama dibuatnya (w'pun air-cond klinik tu sejuk) bagi susu x nak..di dodoi x nak...dah semua mata yg ada kat klinik memandang ke arah kami... malu ada..kesian kat harraz pun yer sbb dia mmg dah mengantuk sgt masa tu...

biasanya lps mandi pagi ( pukul 8.30 am) dia akan terus lena smpi pukul 10-10.30am pastu menyusu kejap sambung tido lagi sampai pukul 12 t/hari (masa ni pi ambik kakak2 sekolah) ini pulak dr bangun tido pukul 8 am smpi dekat pukul 10 am dia masih x tido lagi... apa x mengamuknya...??? dah lari schedule..huhuhuuu

sudahnya pekerja klinik panggil mama masuk dalam bilik rawatan.. (bayangkan lah mesti semua org pun pening dgr suara harraz nangis....huhu ) kat dalam bilik tu keadaanya lbh selese utk menyusujan harraz b'banding kat luar td.. alhamdulillah akhirnya dia terlena setelah dekat 20 minit menangis n m'jerit2... haishhhhh...sabar je lah....

tp baru je nak lena dah sampai giliran le pulak....alahai... ^______^ sambung lah adengan tadi.. lps jer check-up n inject terus saya bawa lari harraz masuk dalam kete... en.suami ler yg uruskan pembayaran n ambil ubat... dia pun ikut kalut smpi keluar klinik lupa nak ambik firas... klu x m'lalak2 la abg chik kene tinggal.... adohai lah baba......

hasil check-up : berat naik 1 kg b'banding bulan lps ^_____^ sukaaaa!!! bulan lps 4.6kg bulan ni 5.6 kg.harap2 bulan depan naik lg 1kg...aminnnn.


















p/s: masih blm sempat nak pi makan pizza Domino's.... org lain dah jemu makan saya masih x penah merasa...sob..sob..sob...kesian kan....







9 cerita dari hati:

AnneRaini said... Reply To This Comment

wah harraz mengamuk ye..hehe

lar kak kenapa tak pergi beli lagi?sy mungkin hari ni makan dominos..hehe.. mungkin je.

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

kak... patutlah harraz gebu. rupanya berat badan dia naik sekilo


dpt bygkan dia melalak2 kat klinik. bb boy mmg bsuara lantang kan..
rupanya baba kat kelantan rupanya...
sbb tu kak lmbat htr harraz pi enjit

tak apa.. asal harraz sihat sudah memadai

Sari Yusa Ibrahim said... Reply To This Comment

hahaha, sabar jelah, kesian abangnya hampir kena tinggal ya... hihi..

Kakzakie said... Reply To This Comment

Jerit bukan sebarang jerit tu Lia. Dia dahaga nak susu. Dah dapat kan senyap..

p/s: Muka dia dan sama dgn abang dia dah. Betul-betul sama dah..

Teratak Hami said... Reply To This Comment

Akak bawa Luqman cucuk 3 bulan tadi. Berat pun 5.6kg tapi nurse kata ok.

mamalieyna said... Reply To This Comment

waaa kalut kalau eina tu, anak nangis jer..hehe..dpt bygkan.. nak buat camno kan, jadual diubah,,sian dier..

kalau eina, g checkup 730 dah kena ada kt depan klinik wlupun pintu belum bukak.., sbb nak dptkan turn teeer awal..hehe.. mmg kalau dh tlmbt sket, akan jd terlambat banyak..huhu~

yeaa naik lg berat dia..suka2x..^_^

ieja amieja said... Reply To This Comment

lia...harraz tdo cenggitu sejibik muka firaz laa..setengah budak dia blh je tdo lena w/p bising..sian dia tentu lah dia x selesa kat klinik tuh

lieyalatif said... Reply To This Comment

ya Allah dapat bayangkan kalutnye lia mase tu....mmg kite pun naik segan kan...tapi nak buat camne...baby pun pandai marah bile lari schedule die heheheeh.....saje tu harraz nak buli mama die tu heheheeheh......

seronok bace dah naik sekilo lagi yeak....mmg tu laa yg kite ternanti2 kan lia bile checkup bb....harap sgt kg die naik byk.....

Izan Ishak said... Reply To This Comment

baca entri ni buat izan senyum2 aje kak. mana taknya, zayyan pun kalau nangis skrg ni bukan main high pitch terus.

baru ni timbang pun naik 1 kg juga. 5.9kg... makin tak larat bila riba lama2...