May 03, 2012

2 dah selamat tinggal daku seorang....

Assalamualaikum......

alhamdulillah adik ipar telah selamat melahirkan baby boy pada 29hb April 2012 (hari ahad) yg lepas....sebelum ni adik yg no.3 pun dah selamat melahirkan seorang lagi bby perempuan.....

sebelum ni ada 3 org mak buyung...2 dah selamat melahirkan, tinggal lah daku seorang menanti penuh debaran....tetiba rasa mcm lambat pulak bulan ogos nak sampai..uhuksss....

anak2 terutamanya damya hari2 dok angkut buku "NAMA-NAMA INDAH DALAM ISLAM" dia lah paling xcited memilih nama utk bby kali ni....mcm2 pilihan dia...ada yg blh diterima ada juga yg pelik2 bunyinya....hehheeee....tp setakat ni mama/baba mmg dah ada pilihan.... ^____^

untuk pilihan nama kali ni lbh kurang sama je dgn firas cuma yg b'beza belakangnya tu je lah...mcm damya n fiqa utk awal nama dia org mmg sama yg m'bezakan cuma Haziqah & Afiqah... apa pun nama yg dipilih biarlah mempunyai makna yg elok....

en.suami selalu cakap...nama baba pendek jer nama anak nak sebut pun smpi t'geliat lidah...sian kat tok kadi nak sebut masa nikah nnti...hahhaaahahaaa......

semalam pi check-up utk minggu yg ke-25...Hb ok 12.1 tp berat plak x naik..aduiii..rasanya dah mcm2 makanan masuk dlm perut tp kenapa payah benau mengandung kali berat nak naik.....tp aku sendiri pun perasan pregnant kali ni perut x sama mcm mengandung dulu2....w'pun dah masuk minggu yg ke-25 tp perut  x la besar sgt...klu dulu waktu mcm ni perut dah mcm org mengandung 7-8 bulan!! 

2 minggu lagi ke ulang check-up...apa yg blh dimakan utk menaikkan berat badan ni...haihhh..x larat lah nak ulang2 ke klinik 2 minggu sekali....



~ selamat datang geng sedondon piyas.... MUHAMMAD RAYYAN ZIQRY BIN MOHD.ISMAZUWAIRI... dek kerana daddy nya peminat/penyokong tegar MU nama anak pun mcm nama pemain bola sepak jugak...mujurlah ada makna klu idak mmg x akan kubenarkan....kebetulan tarikh lahir rayyan sama dgn tarikh lahir mak uda ( mama pada bby zara)  ~



~ nenek gembira disamping cucu lelaki ke-2 dlm family atok leman.... ^______^ meriah la raya tahun ni....tp sedih sbb kami x dapat nak balik kampung.....rayyan meh ajak daddy n mummy dtg melaka ea.... ~


~ IZARA BATRISYA yg makin tembam..bammm...sbnrnya nak upload gmbr terbaru zara tp tetiba hilang ntah mana....adoi lah, x sabar nak jmpa zara lagik....aritu sempat dukung beberapa minit jer...blm ada peluang nak tgk lesung pipit ala2 Preity Zinta tu...... ^______^ lesung pipit zara ni pulak t'kenan pada lesung pipit mummy rayyan....klu ikut mama zara xder lansung bayang lesung pipit kat pipi dia hahahhaaaaaa....  (jangan marah ea kak...gurau jerk...huhuuu.. kak long tau ko baca blog ni ) hahhhh... tp dah elok la tu kan...b'day rayyan sama dgn mama zara, lesung pipit zara sama dgn mummy rayyan...adil!! ~


~ hehheee...tetiba ada gmbr minah hindustan ni... mcm ni ler lesung pipit zara tp dia ada kat kanan/kiri....comel kan ~



seronok rasanya bila family semakin besar....anak2 sdra b'tambah ramai..semakin terasa kemeriahannya....kdg2 mcm x percaya adik2 dah ada anak sendiri....masih t'kenang saat2 masa kami kecik2 dulu....b'gaduh bila mak suruh gilir2 buai & jaga adik..... 

b'himpit2 duduk dalam kete bila balik kampung ^_____^, bayangkan lah 4 org dok kat belakang...mmg sempit! dulu2 klu balik kampung ayah x suka balik waktu siang...ayah kata klu siang ni anak2 nampak mcm2...nanti nak minta itu lah...ini lah....maklumlah masa tu kan zaman kami tgh ssh....klu jalan malam masuk kete jer masing2 terus tido....sedar2 dah smpi kampung.....

itu sikit je nostalgia zaman dahulu kala.....byk lagik pengalaman pahit manis yg ditempuh...klu di kenang semula blh m'leleh air mata......sob..sob...sob........aihhh...dah lari tajuk lah pulak....huhuuu





















p/s: hujung minggu ni en.suami ada terlibat dgn latihan payung terjun kat Stadium Hang Jebat....nak tgk ke x yer?? hurmmmmmm...masih di pikir pikirin............






9 cerita dari hati:

lieyalatif said... Reply To This Comment

betul tu lia....lieya pun suke family besar...mase kecik2 mmg susah sikit tapi bile dah besar baru rase seronoknye....lagi2 bile berkumpul time raye mmg terase meriahnye mase tu....

comel jek bb tu lia....rindulak baby baru lahir nie....tgu lagi 2 tahun laa baru preggy balik hihihihi.....

alahai sian lia berat tak naik yeak.....hope semua dipermudahkan yeak lia...take care tau!

Sari Yusa Ibrahim said... Reply To This Comment

Salam, Lia.. masa baby2 nilah seronokkan.. terkiap sana, terkiap sini.. hehe.. tapi ok juga, sebab ramai yang tolong jaga.. meriahnyaaaaaaaaa...

teringin pulak nak tengok latihan payung terjun tulah..

Kakzakie said... Reply To This Comment

Anak-anak dara Lia dah pandai sebab tu nak pilih nama utk adik dia. Tambahan pula baru dapat sepupu baru itu yg dia dok jeles nak juga... dah tak sabarlah tu mereka Lia...

izan mama mia said... Reply To This Comment

comelnya..baby baru lahir tuu...

AnneRaini said... Reply To This Comment

tak sabar tunggu turn kak lia pulak...musti comel baby nnti...

adarnadzmie said... Reply To This Comment

seronok tgk baby2 comel tu...:) nanti giliran lia pulak...hehe... moga lia n baby sihat2 hendakNya...

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

moga y baik2 bt kak..

harapan ayu kak long dan kak ngah banyak mengalah lepas nie..

amin

Teratak Hami said... Reply To This Comment

Seronok tengok orang dah bersalin. Akak ni dah tak larat nak bawak diri + perut. Tu ler padahnya mengandung dah tua ... hehe.

Sama2 kita raya dengan kain batik ye. Jimat duit baju raya tahun ni. Camne pun insyaAllah akak balik kg Johor jugak.

LYAfrina said... Reply To This Comment

wah... tahniah skaligus dpt org org ank buah... btl tu... apa y pting nama tu sng disebut n mkna y baik2...