June 18, 2012

layan mama...

Assalamualaikum......

ehhhh...dah hari isnin...??? (sajer buat2 tanya plak.... ) bukan apa...mmg cepat btl masa b'lalu skrg ni kan,rasa mcm baru smlm ari jumaat tetiba hari ni dah hari isnin..... (sbnrnya tuan badan dah mula m'hitung hari due nak b'salin huhuhuuuuuu )

ingat lagi x aritu ada b'tau kat sini mak yong ni t'ingin nak minum cendol & ABC....maka ari sabtu en.suami n anak2 melayan le k'inginan mama ni....tu yang pi meronda ke Klebang mencari cendol.. x singgah pun kat pantai 1Malaysia tu sbb cuaca panas x larat nak dok kat tepi pantai nunnnn....layankan tekak ni je lah....

kedai ni kat tepi jalan jer..ramai gak lah para pelanggan yg dtg....mcm2 menu ada kat sini tp kita org order cendol & sajer nak rasa char kuew tiau kerang.....


~ muka afiqah masam kelat sbb dia sibuk nak main layang2...tiap kali dtg sini mesti nak beli layang2..pastu x sempat nak smpi ke rumah layang2 dah hancur!! pastu bila dtg sini nak kene beli lagik....hadoiiii....blh bankrap la baba.... ~


~ firas happy jer tgk layang2.... tgk dari jauh pun x per.... firas always happy!! ~


~ suka tgk dia tersenyum simpul mcm ni....gerammm je tgk mcm nak gigit2 pipi dia.... ^____^ ~


~ ini lah rupa cendol tu....rasanya biasa2 je lah... mama order cendol pulut tp anak2 minum cendol biasa sbb afiqah semput x leh makan pulut...baba plak layan nescafe tarik ~


~ petang tu dia lbh byk minum dari mama.... kakak2 punya pun habis dia sedut...srotttt...srotttt....laju jer dia menyedut... sedap sungguh agaknya.... ~


~ char kuew tiau kerang ni x blh order lah klu dtg sini lain kali sbb x brp nak kene kat selera mak yong nih.... en.suami masak lagik sodap...uhuuu ~


~ sebelum balik sempat lagi beli buah laici ni 1kg RM10 (sbnrnya nak pujuk rajuk si afiqah tu... ) tgh musim le ni agaknya nampak ada jual kat tepi2 jalan...sebaris dgn gerai2 yg jual durian, tp kan pakcik yg jual laici ni ngelat tau...buah laici yg dah x lekat kat tangkai tu semuanya yg x elok.....sabar je lah ~



sbnrnya nak makan ABC tu rasa mcm x blh nak dapat sbb kesian kat afiqah nnti dia tgk je.... x kan nak tayang2 kat dia kot....x per lah bukan ingin sgt pun.....

















p/s: bahang Ramadhan semakin terasa..........ramai kawan2 yg mengerjakan ibadah umrah... semoga mereka semua selamat pergi/balik & dapat menunaikan ibadah dgn tenang... sentiasa b'doa semoga sentiasa dimurahkan rezeki supaya suatu hari nnti kami sekeluarga juga akan b'peluang menjejakkan kaki ke Kota Suci Mekah...aminnnnn.

10 cerita dari hati:

AnneRaini said... Reply To This Comment

s pun gi makan cendol smlm..tp mkn kat kenduri kawen..hahaha jadilah drpd takde...hehe

Kakzakie said... Reply To This Comment

Cuaca panas sangat sekarang ni Lia. Minum cendol memang sedap. Kalau main layang-layang pun rasanya boleh tukar warna kulit dek panas terik ...

♥ ROS ♥ said... Reply To This Comment

Wah sdapnyer cendol tu..tmbh lak musim pnas nih... :) hihihi

Teratak Hami said... Reply To This Comment

Takutnya tgk firas minum cendol. Berselera. Takut demam je panas2 gini. Tapi mmg sedap makan time panaas2 gini kan.

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... Reply To This Comment

wah... meleleh ar nengok cendol tu... saya paling suka makan cendol kt bukit cina melaka,... memang terbaik :)

eB said... Reply To This Comment

x thn tgk cara sedutan yg penoh smngt tuh... leleh auntie tau :)

Dee said... Reply To This Comment

dee kalau ke klebang mesti singgah coconut shake..kedai lain tak pandang..

Papa Mifz said... Reply To This Comment

budak2 sebaya Firas kalo dpt sedut air yg sejuk mmg la suko kak kan...hehe

mamalieyna said... Reply To This Comment

aduuuh tengok makanan tu semua, bleh meleleh air liur pepagi buat ni..(log in awal pagi, jap lg nak sahur..hehe)

firas buat muka kiut, geram!

menghitung hari..debaran kian terasa..hehe~ hope everything goes well..AMin..

Izan Ishak said... Reply To This Comment

oohh... inilah yg akak pi makan cendol pulut tu ye... tak baik pakcik tu main ngelat2 plak letak buah yg dah tak elok kn.