November 04, 2012

PURE COLLAGEN

(STICKY  POST ~ scroll ke bawah utk N3 terbaru yer..... tq!! )


 Assalamualaikum.....

wanita & kecantikkan mmg x boleh dipisahkan ^_____^ 
sekarang ni terlalu byk lambakkan produk kecantikkan dipasaran.. pilih lah yg b'kenan dihati & sesuai dgn kulit masing2 ( juga tanya pada 'poket' anda) tp kdg2 kita ragu2 dgn bahan2 yg dicampur dalam produk kecantikkan tersebut... ye lah kan..daripada nak cantik takut mendatangkan kemudaratan pada kulit plak..

jadi drpd kita ragu2..kenapa tidak memilih yg asli??? (ewahhhh....ada bakat x saya jadi jurujual produk kecantikkan ~ iklan ngeeeee ^_____^)

pernah dengar tentang PURE COLLAGEN @ RUMPAI LAUT????


dulu masa saya mula2 tgk iklan ni saya cuma rasa kagum dgn semangat ibu dalam iklan ni... x ambik kisah pun ttg rumpai laut yg di tanam tu.. x sangka rupa2nya rumpai laut tu byk khasiatnya dan skrg rumpai laut ini menjadi rebutan.

sebab apa jd rebutan...??? Meh kita sama2 baca.......


KELEBIHAN RUMPAI LAUT

KOLAGEN - 10 kali ganda lebih tinggi daripada sirip ikan yu dan 24% kolagen ini bersamaan denggan 2 keping sarang burung layang-layang.

KALSIUM - 37 kali ganda lebih tinggi daripada hati ikan.
ANTIOKSIDA - 550 kali lebih kuat dari vitamin C.

VITAMIN A - 40 kali lebih hebat dari Beta Carotine atau 638 kali lebih hebat dari daging lembu.

PROTEIN - 21 kali lebih banyak dari susu.

OMEGA 3 DAN OMEGA 6 - 2326 kali lebih banyak dari ikan.
KESAN PENGAMBILAN KOLAGEN ASLI (MENTAH)
Melaraskan berat badan dan menstabilkan hormon
-Meningkatkan sistem imun dan metabolisme badan
-Memejalkan payudara, otot dan punggung
-Menyihatkan rambut dan kuku
-Menguatkan sistem abdomen dan memelihara kalenjar tiroid
-Mengurangi penuaan pramatang seperti kedutan dan kulit kendur
-Mengurangi selulit
-Memberi tenaga
-Melancarkan peredaran darah, mengurangi sakit bahu dan belakang
-Menguatkan tulang dan sendi, menjauhi artritis dan osteoporosis
-Meningkatkan sel rawan, ligamen dan otot
-Merawat penyakit gout
-Mencegah kanser/tumor
-Menurunkan tekanan darah tinggi
-Meningkatkan fungsi penghadaman/pencernaan, merawat gastrik
-Anti bakteria/kulat
-Merawat anemia
-Menurunkan tahap kolesterol dalam tubuh
-Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh)
-Melicin, menegang, dan menghaluskan kulit
-Mempercepatkan pengecutan jerawat dan menghapuskan parut
-Merangsang penghasilan sel2 baru kulit, menyembuhkan luka
-Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis)
-Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas
-Menberikan rasa kekenyangan (diet)
-Memelihara usus kecil (mengelakkan sembelit/buasir)

Pengambilan kolagen mentah ini secara teratur dan berterusan memberi impak yang sangat positif, menjadikan kulit keseluruhan badan licin, halus, lembut dan cerah. Pori2 kulit wajah mengecil dan tampak segar bermaya. Kolagen ini juga boleh dibuat masker. Bagi ibu hamil, pengambilan kolagen membuatkan kulit bayi yang dilahirkan cantik, sihat dan cerah.


CARA PENYEDIAAN:

Sepaket/separuh kolagen mentah perlu dibasuh beberapa kali (seperti mencuci beras) sebelum direndam semalaman. Selepas semalaman, basuh lagi beberapa kali untuk menghilangkan sisa masin air laut atau kotoran melekat lalu ditoskan. Kemudian rebus ia sehingga mendidih bersama 2.5 liter air selama 15-20 minit. Sejukkan ia dalam beberapa bekas dan simpan di dalam peti sejuk (bukan diruang sejuk beku). Rupa ia bila sejuk seperti jeli/agar2. Ambil beberapa sudu setiap hidangan pada masa pengambilan yang disarankan.
CARA PENGAMBILAN:

- Ambil 2-3 sudu besar kolagen yang disimpan selepas di masak semasa bangun tidur (sebelum gosok gigi) atau setengah jam sebelum sarapan (waktu terbaik kolagen diserap tubuh tika perut kosong) dan sebelum masuk tidur (malam).

- Boleh dimakan begitu sahaja atau dicampur dalam jus minuman/buah untuk memberikan perisa yang enak/lazat.

- Elakkan pengambilan kopi, teh dan minuman yang berkafein/berkarbonat dalam tempoh 3 jam selepas pengambilan. Ini kerana ia boleh menyerap vitamin C, kolagen dan glutathione (agen pencerah) dalam badan kita.

-Perlu perbanyakkan minum air kosong (sekurang-kurangnya 2.5-3 liter sehari) bagi melancarkan pembuangan toksin dan mengoptimumkan penyerapan kolagen oleh badan.

- Untuk kesan lebih cepat dan bagus, boleh diambil bersama tablet Vitamin C.





~ ini kolagen yg telah saya basuh beberapi kali (seeloknya 5-6x) ~


~ selepas di rendam semalaman ~


mengapa tidak memilih yang 100% asli, belum diproses, bebas kimia/racun, pewarna, pengawet, steroid, perisa


BERMINAT....?????

SILA EMAIL SAYA : mamamya78@yahoo.com.my

atau

PM saya di SINI





11 cerita dari hati:

mamalieyna said... Reply To This Comment

waa mcm menarik je//^_^

Lelord said... Reply To This Comment

Chaiyokkk kawan aku dh start biz..good luck beb

Mamamya said... Reply To This Comment

@iena

menarik ni...hehheee...murah & b'kesan

Mamamya said... Reply To This Comment

@lelord

tq sohabat... atas galakkan n dorongan dari ko lah ni aku memberanikan diri... ;)

AnneRaini said... Reply To This Comment

wah dah busines dah...moga 2 majulah ye.

NM02 said... Reply To This Comment

braper hengget?

LYAfrina said... Reply To This Comment

harga camner?

Sari Yusa Ibrahim said... Reply To This Comment

Salam, Lia.. akak tak tahu pulak Lia dah start jual kolagen ni. Memang bagus kolagen ni, kan...

wahida said... Reply To This Comment

wah...tahniah dear...dah start berbisnes...

aku doakan ko maju jaya...

caiyok!!

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

ayu beli ngan lydia.

harap2 cepat sampainya

tahniah kak lieya

UmmuFitrah said... Reply To This Comment

Saya tengah mencari-cari kolagen yang baik untuk muka. Macam menarik kolagen rumpai ni, buat sendiri lagi. Tapi, nak tahu, kalau terlebih makan tak ape ke?