June 23, 2010

adik dah ada blog....


~ blog adik http://debaloon.blogspot.com/~

sajer nak promote blog adik aku nih...anak2 aku panggil dia "cu cantik manis"...damya la yg mulakan..ntah mana dia dapat idea tu..tetiba jer panggil cu dia mcm tu...terus la nama tu kekal sampai skrg....cu pun kemain la suka anak2 sdra panggil cenggitu..... :)

adik aku ni still blaja lagi kat UiTM Segamat.....tempat aku blaja dulu juga...byk kenangan pahit manis kat sini....tp aku dulu ambik course DBS ( Diploma in Business Studies) tp dia pulak ambik course DIA (Diploma in Accounting),insya'allah hujung tahun ni grad la dia....

cuti semester kali ni mmg adik byk habiskan masa teman mak kat hospital...dr Hospital Kota Tinggi...pindah ke Hospital Sultanah Aminah...dan sekarang ke Hospital Pakar Puteri....kdg2 kesian tgk dia...smpi sakit2 badan n kepala..maklumlah penat b'ulang alik ke hospital..sekajap dok kat umah aku..sat lagi pindah ke rumah adik lelaki aku kat Gelang Patah....

so,aku ckp kat dia..."adik buatlah blog....blh release tension..share citer dgn kawan2" tapi dia x mau..alasannya malas nak update blog....x der masa...."klu adik buat blog ada ker yg nak follow?" (persoalan yg penah aku rasa masa 1st time buat blog dulu....)

tp ntah mcmana..tiba2 petang isnin tu dia kata "kak long..ajar adik buat blog"...aku pun dgn senang hati ajar la mana yg termampu...maklum ajer la aku ni pun bukan la terror benor...setakat suam2 kuku jer...yg basic tu blh la.....

~ adik yg sentiasa pening melayan ragam anak2ku...~

~ cu cantik manis~


6 cerita dari hati:

mamaarifakeemaisy said... Reply To This Comment

memang cantik manis la cu..! ^_^...selamat berblog ye..blogging bestt! ^_^

Unknown said... Reply To This Comment

ieyna...

hehehe..tq2!! suka lah cu klu dia baca comment nie.....

Kniedaz said... Reply To This Comment

sukanya cu bila dapat panggilan cam tu..hehe

dieya said... Reply To This Comment

alahai comelnya nama cu cantik manis.. mmg sesuai dgn orgnya! nnt dieya pergi menambahkan bilangan follower cu cantik manis yek.

ehh ehh.. lawa profile pic baru k lieya ;-)

Unknown said... Reply To This Comment

kniedaz....

suka amat...1st time damya panggil mcm tu..senyum smpi telinga.... :D

Unknown said... Reply To This Comment

dieya...

tq ea..sbb sudi jd follower cu manis...he3..mesti dia suka sgt tu....

wink3!! lawa ea gmbo tu...uhuhuhu....tq3!!! ssh nak dapat pose mcm tu...sje nak share... :D