March 26, 2012

tragedi buah kundang....!!!

Assalamualaikum......

tajuk kemain....tragedi la kononnn....heheheeee kisah tragedi kat bawah sikit yerk...sila teruskan membaca.... ^________^

dah lama dok mengidamkan buah kundang ni....rasa kecur jer bila dak ika nun kat bangkok sana tayang kat fb buah kundang yg sgt fresh bersama dedaunan yg segar....pastu lelord plak tayang dari Qatar....aku yg kat dok kat Malaysia ni x t'serempak lagik dgn buah ni....

kebetulan masa ari khamis tu aku ke Mydin MITC...jalan2..pusing2....t'nampak plak buah ni..cepat2 aku rempat sepeket! ingatkan cukup lah tu buat 'ubat' mengidam...rupanya smpi umah jer makan buah ni manisssssssss sgt rasanya....x sedar ngap2 dah habis... waaaa...masa tuh baru nyesal x ambik 2-3 peket...

ramai kawan2 yg dok kat area JB kata kat sana byk buah ni....mmg betul lah tgh musim tp kat Melaka ni mmg aku blm jumpa lagik yg jual pakai kilo atau longgok2 gitu.....

buah kundang ni klu x pandai pilih mmg t'kene yg masam kelat....blh b'laga2 gigi kata kak yus... ^_____^ tp alhamdulillah yg aku beli kat Mydin ni mmg semuanya manis2 belaka....sedap!! tp buah ni klu nak makan kene basuh dulu sbb klu x tahan mmg kene batuk mengokol lah jawabnya....tu yg aku x bagi anak2 makan byk sgt...maklum lah ajelah si pika tu semput...dia sensitip sikit bab makan2 nih, t'silap sikit mmg mencungap lah jawabnya....


~ ini sepeket yg aku beli kat mydin RM2.93 ~

dan gara2 buah kundang ni lah ari jumaat lps aku t'gelak2 smpi tegang2 pipi.....anak2 pun pelik tgk aku menyengih je kat depan lappy nih.....


apa yg kelakar sgt ttg buah kundang.....????? buah kundang tu mmg lah de lawaknya pun tp dek kerana soalan dr kak yus yg b'tanya kan knp buah kundang ni kaler oren tp di panggil buah kundang..??? aku dgn kompidennya b'kata.....


pastu tetiba lelord kata biji buah kundang tu yg kaler kundang bukan kulit luarnya......dek kerana nak membuktikan kebenaran kita org masing2 membelah ler buah kundang ni dan mmg terbukti lah bijik buah kundang ni kaler pepel.....pepel tau!!! bukan oren yer kawan2....heheeeee

sian kak yus jd cunfused sbb aku kata kaler kundang = oren kekuningan....yg benornya kundang = pepel... pepel = kundang.....adoiii lah lia.....ampun ya kak!!!


yg ni plak status lelord.....





~ sohih la mmg bijinya yg kaler kundang...lelord kata buah kundang ni mmg dr muda smpi le dah masak bijinya mmg kaler kundang = pepel ~

gara2 buah kundang tetiba nama "malim kundang' glamer semula...korang ingat x sinetron tu....alaaaaaaa...yg dulu penah top kat TV3 tu...

terima kasih la kat lelord sbb nak meyedarkan aku yg kaler kundang tu ialah pepel.....heheheeee







p/s: jom ramai2 ke sini baca novel santai dari "ALAM SARI" ada watal mamamya a.k.a ismaliana di situ......^____^














10 cerita dari hati:

Kakzakie said... Reply To This Comment

Betul Lia... buah kundang tengah banyak kat JB sekarang nie... yg biji dia warna kundang memang betul kakak tahu dari kecik-kecik lagi sebab kakak kan org kampung katakan memanglah tahu dan jadi mainan masa hijau buat main lastik hihi... kelakar pulak bila ingat.

JaJa'Z said... Reply To This Comment

patut la hari tu kemain lagi masing2 menayang buah kundang masing2...ye la kak..kundang memang warna purple..lain la kalau jingga..baru la oren..ekekke

lieyalatif said... Reply To This Comment

keh keh keh ..gigih belah bijik kundang yeak nak tau warne ape...tapi ye laa lia, lieya pun tak tau le kaler sebenar die....bagus gak lia tunjuk ...baru le lieya tahu...selama ni tahun makan jek hahaahahhaahah

Sari Yusa Ibrahim said... Reply To This Comment

ahahaha, ingatkan tadi ada yg tertelan biji kundang, mintak simpang...

yg menambahkn musykil akak ri tu, akak tnya member, kundang tu kaler apa, dia kata, oren.. huhu.. lagilah rasa terconfuse, akak ckp ngan dia, bkn oren tu jingga.. urmm..
nasib baik kemunculan lelord menyelamatkan keadaan confuse itu..

Akak tahu kundang tu purple pasal selalu kalu org sebut kaler ungu, dia akan sebut macam ni, ungu bijik kundang.. (tapi tak pnah tahu yg bijik kundang warna purple.. kelako tollah.. haha)

adarnadzmie said... Reply To This Comment

dah besa tgk biji buah kundang ni masa kecik2 dulu..memang kaler purple.. klu tak masak memang masam dh masak masam2 manis sedapp...hehe...kecur air liur ni..:)

ari jumaat lepas gi pasar mlm rembat 10 hinggit buah ni...besar2 punya...mkn tak kasi org dah sbb sedap gat..kihkih...

wahida said... Reply To This Comment

hahaha...ko buat n3 ni baru aku tau kundang tu pepel...ekekek...

sian kita kan lia...dah tua bangka baru tau...haha...

~aSFaLiZa~ said... Reply To This Comment

sedap nya kak buah kundang ni. huh terliur siot

jom join GA saya
http://asfaliza.blogspot.com/2012/03/giveaway-28.html

ijayuji said... Reply To This Comment

Salam kak! ahahahaha... kelakar jadi bhn rupanyer isu kalerrr buah kundang nii hihihi... kita pun pelik jugak nama kundang tuuu, mmg tak tahu pun kundang itu kaler pepel? tp sayang kan yg tgh kaler pepel tu tak leh nak makan kalau boleh telan sume sekali kan sedap barulah namanyer buah kundang :D

Lelord said... Reply To This Comment

hahahhaha klako

dieya said... Reply To This Comment

Maka terbuktilah biji kundang berwarna purple.