March 14, 2012

WW #13: xtvt paling malassssssss nak buat....


hahhhh...inilah xtvt palingggg malas nak buat,tp terpaksa merajinkan diri jugak..bukan x nak beli yg da siap kopek tu tp selalu sgt t'kene ikan bilis kopek yg liat bila di goreng.....dah 3 hari 3 malam tuan umah kopek bilis ni x siap2...aduhaiiiiyaiiiyaiiii......ada sesapa nak tolong x..?? hehheeee.............












p/s: cuti sekolah ni dapur asyik b'asap2 jer...mcm2 menu yg anak2 request.....arini damya nak makan puding cocktail plak..gigih mama pi kedai pepagi cari susu cair....nasib baik kedai 1Malaysia dekat dgn umah  ^_____^

14 cerita dari hati:

LYAfrina said... Reply To This Comment

hehe..sama la..sbb tu beli y dh siap kopek

Amie said... Reply To This Comment

Selamat pagi Mamamya... sesekali kopek ikan bilis best jugak, senaman jari-jemari he he hehh

mamalieyna said... Reply To This Comment

hehe...eina sejak kawen tak pernh beli ikan bilis belum kopek, mcm tak cukup masa je nk kopek..nak lipat kain pun masa terhad...inikan pula..hehe~ byk no alasan, malas jgk sebenarnya bab2 siang ikan bilis ni, tp masa dok kt kg dgn mak dedulu, ok je kopek ni..hehe~

Kakzakie said... Reply To This Comment

Kakak pun lebih suka beli dan kopek sendiri Lia... biasanya anak-anak pun kena ikut buat sama...

AnneRaini said... Reply To This Comment

tak suke kopek ikan bilis..beli siap2 stok ikan bilis kopek dari kampung sbb murah dan lembut tak liat..hehe

JaJa'Z said... Reply To This Comment

dulu2 kerja ni la yg paling malas jaja nak buat kalau mama suruh..now jaja selalu beli yang dah dikopek jek kat kedai jualan hasil laut..kat ktn ni banyak...hehhe

ainnoraini said... Reply To This Comment

selalu kakain beli yang dah siap kopek jer...senang boleh terus jer buat masak..

wahida said... Reply To This Comment

aku bab ni paling malas, tu aku selalu beli yg dah siap kopek je, tapi tu lah, kengkadang terkena ikan bilis yg liat pulak bila dah siap kopek tu...adoi la...

kedai satu malaysia tu betul2 murah ke nok?

lieyalatif said... Reply To This Comment

alamak...ni le aktiviti yg paling malas...selalu beli yg dah siap kopek jek....ikikikiki

dieya said... Reply To This Comment

humangaaaiii.. dah ler jenis halus gituh, mencabar minda sungguh. meh kita cipta mesin kopek ikan bilis.

*SiRibenMerah said... Reply To This Comment

dulu kecik2 rajin tlg arwah mama perisi(bahasa kedah) ikan bilis neh. sekarang da malas.. huhuhu~

*kalo rajin tadi da offer diri nk menolong ooppssss*

akiratoriza said... Reply To This Comment

erm sy pun malas lau bab kopek ikan bilis ni so memang beli yang dah siap kopek jelah.. lgpun jarang guna ikan bilis juz pakai kuib ayam jek..

ijayuji said... Reply To This Comment

Salam kak! ehehehe.. kita pun paling malas nak menyiang ikan bilis :D kat sini tak pernah jumpa lagi yg dajh kopek ada tu ada tp mcm bilis reject jerr yg dia org guna :D baik beli yg sekor2 pastu kopek sendirik walau malas tp puas hati :D

world-directory-sweetmelody said... Reply To This Comment

Hello!
I invite you to visit Blogspot Directory
I am a member of Directory Blogspot and I create
I think this community could also interest you.
His goal: to familiarize your blog, and thus the possibility to exchange with various countries, whether cultural or other
The more people and more opportunities it will give, you are some sort of ambassador of this blog, it has also to do you know after contactset your friends!
To find out, click on the link below:
http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

I wish you a great day
friendly
Chris