October 22, 2010

Jerebu oh! jerebu

salam pagi jumaat penuh keberkataan...semoga semuanya dirahmati olehNya hari ini......

sekarang cuaca x elok utk bawa anak2 b'siar2 kat luar kan....musim jerebu...

pagi2 lagi waktu hantar en.suami pi keje cuaca sgt b'kabus.....jerebu dah sampai ke daerah kota tinggi n Johor Bahru.....

2-3 hari jemur kain pun kat koridor umah jer...nak keluar pedih mata....

matahari pun cuma nampak bayang2....

anak2 mmg sah2 ler kene kuarantin...lbh2 lg sekarang fiqa n damya tgh batuk teruk.....

afiqah pulak mmg x blh t'dedah pada cuaca mcm ni sbb dia mudah kene asma.....


~ gambar2 afiqah sewaktu di serang asma....kene masuk oksigen,gambar yg atas tu cuma selang 2 minggu jer dgn gambar yg di bawah ni..... so,mmg dia lah yg paling teruk kene kuarantin sekarang.....~


5 cerita dari hati:

mamalieyna said... Reply To This Comment

kesiannya...tmbh2 anak2 lah kan..apa nak buat...kuarantin dok umah jerlah ye...hopefully makin pulih jerebunya, barulah orang pun tak sakit..

Mamamya said... Reply To This Comment

iena...

mmg btl...anak2 asyik nak main jer kat luar...pantang jer mama dia buka grill massing2 m'luru nak keluar...

mudah2an jerebu ni cpt hilang la hendaknya...

JaJa'Z said... Reply To This Comment

a'ah kak..kat muar siap kena tutup sekolah lagi..sah2 kat jb pun teruk jugak kena..setakat ni kuantan ok lagi..maybe jerebu tu tak sampai sini lagi..

sian nya dak tembam tu..kalau bebudak kecik kena lelah lagi la kesian kan..si tua en zack tu pun kesian tgk kalau kena lelah..ni kan plak dak2 kecik ni..

kena kuarantin betul2 tu kak...

Jamiel said... Reply To This Comment

Sini kat melaka dah kurang skit sebab hari tu hujan.
Hope kat sana pun hujan turun..

Mamamya said... Reply To This Comment

Jaja...

mmg kene kuarantin la jaja...nampaknya pagi lbh tebal kabusnya b'banding semalam....esok nak balik kampung kat b.pahat plak tue....

harap2 la hujan turun ptg ni....