October 20, 2010

ahai..cek mek molek...!!

~ Raja Gelek Malaysia - terima kasih mr.google~

macam tajuk lagu Raja Gelek pulak kan.....tp jgn silap...aku bukan lah peminat fanatik Raja Gelek tu..tp sesekali layan lagu cek mek molek tu best juga kan.....

sebenarnya smlm ptg aku t'lbh rajin buat kuih "cek mek molek" nie...masa pi belanja barang dapur kat Kip Mart aritu aky t'pandang ubi keledek yg baru sampai...nampak elok sgt...tu yg tetiba t'ingin lak nak makan kuih ni.....

klu x silap lah kan...kuih ni asalnya dr negeri Kelantan....cara buatnya lbh kurang klu kita nak buat kuih keria....cuma bezanya keria di sira dgn gula...kuih cek mek molek ni pulak gulanya kita masukkan kat dalam....

makan kuih ni kene tunggu agak2 suam sikit...klu x mmg melecur la mulut kene gula yg cair kat dalam tu....

aku buat x byk pun...cukuplah makan kami 4 beranak.....sedap..sbb mmg dah lama x makan kuih ni...yg aku perasan kat pasar mlm pun jarang aku tgk org jual....

~ ini lah rupa kuih cek mek molek tu...bg yg x pernah tgk la kan.....~

~ ini pulak menu sampingan....smlm pisang berangan yg aku beli 3 hari lps ni aku tgk dah nak birat jer...jd,drpd t'buang elok la di transfer jd cekodok pisang.....licin jg anak2 makan......~

~ bg fiqa makan guna sudu....takut mulut melecur kene air gula....~



4 cerita dari hati:

JaJa'Z said... Reply To This Comment

wah! cute2 gitu cik mek molek nya..macam tuan yang membuatnya jugak cute..hehhehe

mamaarifakeemaisy said... Reply To This Comment

oooh rindu nk mkn cek mek molek...lamaaaaa sgt tak buat! sedap tuu...^_^

Unknown said... Reply To This Comment

jaja..

ya btl!! ehehehe....perasan sudah....tp akak mmg dah lama x buat kuih ni jaja..sesekali makan sedap pulak....

Unknown said... Reply To This Comment

ieyna...

sedap ieyna..yg seronoknya anak2 pun suka...ada masa cuti weekend nnti try la buat...senang ajer tue... :)