January 24, 2011

berlari ke langit...!!!!

wahhhh...tajuk n3 macam tajuk filem lak yer.....maklum lah dah lama x jengah blog nih....mcm blur jer nak letak tajuk apa yg menarik......^__^

sejak MIL x der ni ( mak dah balik masa cuti thaipusam aritu....) mmg agak busy menguruskan kerja2 umah n anak2....maklumlah time table tu x mantap lg...hehehe....tgh nak adjust time yg betul supaya segala kerja dapat disiapkan mengikut masa.....


~ gini lah rupa lbh kurang kelam kabutnya aku......maklumlah modern mom...:D!!! tp aku x la seksi cenggini.... aku sopan jer...ngeeeeee~

alhamdulillah sekarang kesihatan pun dah semakin pulih....jalan pun dah blh la laju siiiiiikitttttttt jer...w'pun tuan punya badan ni asyik terlupa...jalan laju mcm org t'tggl bas!! lbh2 lg kalau tetiba kmdo jr. tu menangis.....aduh..mmg x ingat dah.....bila t'ingat tu...opssssss.....aku dalam pantang lah.......slow balik b'jalan...ngeeeeee (klu ada MIL ni kompom kene marah....hehehe)

MIL pesan suruh aku sentiasa berhati-hati bila berjalan...jgn sampai tersandung apa2...nnti blh bentan katanya....

buat masa skrg ni en.suami masih bercuti sampai 31hb nnti....so,kerja2 berat tu masih dia lah yg buat...t'utamanya m'uruskan kakak2 yg berdua tue...aku buat mana yg mampu jer....setakat masak yg ringkas n sidai kain kat tepi umah jer...yang lain2 semua en.suami yg settlekan...kdg2 kesian juga tgk dia....tp apakan daya......


~ firas ni klu siang mmg tido je lah...lps mandi n makan nestum + air masak (haaaaa...jgn t'kejut...firas ni umo 10 hari dah makan nestum tau..!!!) mula lah mata pun layu jer....suruh sedawa pun x maunya dia.....kelat je mata tu nak buka......tp bila malam...dekat2 pukul 12 mlm..tu dia...mula lah keluar lagu 'gitar rancak'!!! adehhhh...mama n baba pulak yg pedih2 mata tahan mengantuk......puas lah mendodoi..berzikir & naik/turun buai......~

sbb tu lah skrg ni bila ada masa terluang sikit...aku ambik kesempatan melelapkan mata.....sbb mlm nnti nak standby menjaga firas....beginilah lumrah ada anak kecik...masa tido mmg x akan konsisten....

tambah pula skrg mya n fiqa dah sekolah....tepat pukul 10 mlm mmg semua dah b'kumpul dalam bilik utk tido....jd waktu senggang mmg kurang dah sekarang (sbb tu lah masa utk jengah blog dah semakin terhad..uhuhuhuhu)

~ kak ngah fiqa ( w'pun asyik bahasakan diri dia 'adik') yg sgt sayang kat bby...asyik nak cium jer....x kira lah bby tgh tido pun dia nak juga....sabar je lah..... kakak mya pula asyik tanya "mama..kenapa lambat sgt bby firas nak besar??" aduhai kakak...dulu asyik tanya bila bby nak keluar dari perut mama....skrg nak bby cpt2 besar pulak.......~



p/s: nak bw umah kawan2 jap.....mana yg termampu aku ziarah...yg x sempat nak singgah tu insya'allah klu ada masa nnti pasti aku akan dtg yer......





4 cerita dari hati:

wahida said... Reply To This Comment

saya dulu pun masa pantang, kalau anak nangis je, cepat je langkah tu, sampai lupa yg saya ni dlm pantang, pas tu kena bebel ngan MIL...hehehe...
liya jaga diri bebaik tau!!
firas ni nape lah comel sgt...adeh la...

Mamamya said... Reply To This Comment

wahida....

tu la kan...kdg2 'lupa diri' plak...mentang2 lah luka tu mcm dah baik sikit...mula lah laju jer nak berjalan... ^__^

thanks wahida.....anak2 wahida pun cute2 juga.... ;)

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

salam..
kak...cepatnya firas minum nestum...
tak bahaya ker??

semoga kak jaga diri ya,...ingat tu...jaga kesihatan.....kak dalam pantang tu

Sha@Mama Tina said... Reply To This Comment

aduh..comelnya firas..geram..