January 03, 2011

menanti dan terus menanti......

baru habis bw kat umah kawan2....(itu pun x semua...jap lg sambung eaa....)

spt biasa lah...skrg ni buat n3 pun dah lewat ptg..al-maklumlah MIL ada kat cni kan..x kan ler pepagi dah nak menghadap lappy ni....apa plak dia kata nnti kan...kan...kan...... so,slps settle semua keje2 umah baru lah blh b'santai2 sambil ziarah rakan2 di alam maya........

semua org sebenarnya t'nanti2 berita dari 'mak yong' nie.....terutamanya ayah...bila aku call jer..x sempat nak ckp apa2 lagi,dia dah tanya "kat wad mana???" aduhhhhh....sabar lah atok...cucu ni masih x mau keluar lagi....ngeeeeee....

sbnrnya mak/ayah risau sbb esok dia org akan pergi ke sarawak utk melawat cucunya di sana selama seminggu....tp dah byk kali aku b'tau kat mak/ayah....jgn risaukan aku kat sini sbb MIL akan jaga aku n anak2......tp biasa lah kan hati org tua...mmg sentiasa risaukan anak2nya......

~ atok n nenek x sabar nak jumpa si comel ni......ARIESYA HUWAIDA.......(nama dah tukar....sbb pjg sgt nama yg asal aritu) ~

klu ikutkan hati..aku pun nak suruh bby cepat2 keluar.....tp nak buat mcmana,mungkin blm sampai masanya lg...dan aku perlulah terus sabar menanti.....

kawan2 (t'utamanya yg dah jadi ibu/mama/ummi) ada sesiapa x yg blh bagi petua utk cepat bersalin? manalh tau kot2 ada cara nak bagi bby cepat keluarkan......

aku ada juga amalkan beberapa petua..salah satunya minum air ni....

~take from google~

~ korang tau x ini bunga apa? inilah bunga siti fatimah.....bunga ni biasanya byk du jual kat Makkah....dulu2 klu org nak pi Haji mmg ramailah yg kirim....tp skrg rasanya kat kedai jual2 ubat tradisioanl pun ada jual.....mak pesan suruh rendam n minum airnya supaya cepat n mudah bersalin nnti....~

~ aku dah rendam bunga ni minggu lps.....dah minum pun airnya....org2 tua kata klu bunga ni dah btl2 kembang itu salah satu tanda mmg dah dekat waktu utk bersalin......tp aku x pasti la sahih ke x....~

ada juga kawan2 yg pagi petua....selepas mandi baca selawat 3 kali n hisap air yg dihujung rambut tu....ada yg kata bykkan minum air ribena+laici....ada juga yg suruh bykkan makan pisang.....mcm2 juga lah petua...tp aku ikut mana yg terdaya n mudah......

apa pun yg penting adalah doa......semoga segalanya akan dipermudahkan....insya'allah...AMIN.


12 cerita dari hati:

mamalieyna said... Reply To This Comment

semoga dipermudahkan Insyaallah..eina pun taktau sgt petua..baru sekali bersalin kan..dl jsut rajin berjalan jer, tp idok le cepat bersalinnya..makin lmbt bebenor..hehe..

mudah2an semua baik2 saja ok..^_^

azila said... Reply To This Comment

InsyaAllah..moga dipermudahkan utk kak Lia n baby..xsabar nak tgk si comel yg bakal keluar menjengah dunia nanti gak..sure comel2 sbb kakak2 nya suma super cute..gerammm

kakyong said... Reply To This Comment

bila due nya?

kakyong dulu kerap minum air kelapa muda... petang nak ebrsalin tu pun sempat lagi cari air kelapa muda.. Alhamdulillah.. semoga dipermudahkan

shamsiah shamsuddin said... Reply To This Comment

moga dipermudahkan segala urusan..
dan moga sentiasa dlam lingkunagn rahmat dan nikmatNYA

Lelord said... Reply To This Comment

insyaallah tak lama lagi arr tu. huhuhu aku pun x sabo ni is

Sha@Mama Tina said... Reply To This Comment

aiseh..bukan mak ayah ko je is..kitaorg pun tak sabar tunggu. aku tiap2 ari on FB benda pertama aku tanya kat lelord adalah ttg ko...

Mamamya said... Reply To This Comment

iena..

terima kasih eina....dulu lia pun overdue seminggu...

ni mmg byk berjalan sana sini....w'pun sakit gagah juga b'jalan.... ^__^

Mamamya said... Reply To This Comment

zila...

terima kasih zila...semoga dimakbulkan doa zila n kawan2 yg lain.....

semua org x sabo nak tgk bby boy ni....mudah2an dia sihat....insya'allah..amin.

Mamamya said... Reply To This Comment

kak yong...

due 10 january....

lia ada juga sekali sekala minum air kelapa muda....tp x kerap sgt.....

terima kasih atas doa kak yong... :)

Mamamya said... Reply To This Comment

shamsiah...

terima kasih yer....mudah2an segalanya dipermudahkan....

Mamamya said... Reply To This Comment

lelord....

uhuhuhu...semua org x sabo...aku lagi ler..mmg nak sgt bby cpt2 keluar.....

Mamamya said... Reply To This Comment

along....

insya'allah klu dah selamat bersalin nnti....ko antara kawan2 aku yg pertama aku tepon.... ;)