September 09, 2011

kunjungan ke Felda Sg.Sayong

n3 ni sbnrnya dah jauh ketinggalan (ayu dah buat n3 dulu kat SINI) peristiwa yg berlaku pada hari Selasa 6hb Sept yg lps....kebetulan pada tarikh ni sahabat lama en.suami ada membuat rumah terbuka di Taman Impian,Kulaijaya.. bila sebut kulai ni secara x lansung terus t'ingatkan ayu (CITARASA RINDUAN) masa bulan ramadhan aritu ayu ada pelawa supaya singgah ke rumahnya di Felda Sayong... Jd,sehari sblm tu ada b'tukar2 komen dgn ayu kat fb....klu sempat mmg nak sgtlah singgah ke rumah ayu.....

dah plan ingat mmg nak b'tolak awal dr umah sbb nak ke rumah ayu dulu baru ke rumah kawan en.suami sbb jamuan umah terbuka tu start pukul 5.30 ptg....

tp kita hanya mampu merancang....kebetulan t/hari tu hujan lebat,anak2 pun lewat p mengaji..balik dr mengaji dah pukul 4 ptg + bersiap n segala mcm ragam anak2 ni...dekat pukul 5.30 ptg baru b'gerak ke kulai...dlm p'jlnan aku sms ayu...mohon maaf sbb x dapat nak singgah ke rumahnya (rasa t'kilan juga lah masa ni sbb x dapat nak singgah... ) tp tiba2 en.suami tanya "jauh x nak masuk ke rumah ayu dr simpang jalan besar ni....??? klu x jauh sempat lah nak singgah kejap.." wahhhhhhhhh...hati melonjak gumbira...!!! cpt2 sms ayu lagi, utk b'tanya brp jauh/jarak umah ayu dr simpang jln besar tu...

ayu kata 10 minit dgn kelajuan 70/kmj... uihhhh...dekat je lah tu kan.....rugi klu x singgah dah alang2 smpi ke sini.....

smpi umah kawan en.suami kami terus makan2...dgn mood damya yg kucar kacir sbb sepanjang perjalanan dia tido...bila di kejut nak mengamuk saje lah...semua serba x kene....pastu afiqah yg mmg x sihat sbb batuk teruk..firas pun mood x baik sbb mengantuk... (mcm2 ragam anak2 ni kan...) x lama kami kat sana, selesai menjamah segala juadah yg ada terus bersiap balik...masa tu mata mmg dah asyik memandang jam jer sbb risau smpi umah ayu dah mahgrib....

rupanya maghrib juga kami smpi,lbh kurang pukul 7.30 mlm....x ssh cari umah ayu (w'pun kami dah t'salah masuk lorong...huuuu ) btl2 sebelah sek ren Felda Sayong....terharu n gembira dgn layanan ayu n ibu mertuanya....

segan juga sbb kami smpi dah mlm...ayu b'gegas balik dr kedai membawa lauk pauk utk kami...ada nasi ayam,kuih pau kacang & yg paling special dah tentu lah mee bandung CITARASA RINDUAN ^__________^ tp sygnya anak2 dah leka bermain langsung x mahu makan....sabar je lah.....


~ firas yg dah mula merengek sepanjang perjalanan...masa pergi tu puaslah nak tidokan dia tp x mau....dah dlm perjalanan nak ke rumah ayu baru dia tido...tu yg masa kat umah kawan en.suami dia asyik menangis jer sbb mengantuk... ~

~ santai je kan anak dara 2 org ni kan....dah mcm umah dia sendiri lagaknya...dah le sampai2 jer afiqah dah tumpahkan satu balang kuih...haihhhhh.....malu mama tau!!!! sabar2.....pastu habis di terjah semua tempat...main tangga naik/turun bagai..... aduh lah anak......sejak dia org dah sekolah ni mmg jd mcm ni...klu dulu malu2 je p umah org tp skrg umah org dah mcm umah dia la pulak.....fening2!!!~

~ hero ni pun x kurang juga santainya....kaki smpi naik2 ke atas gitu... heee...tp masa kat umah ayu dia diam pulak...x de lah nangis2... ~

~ sempat ambik gmbr umai curi2...nasib baik dia x marah sbb ayu kata umai x suka org ambik gmbr dia curi2...heee...seronok tgk dia dah pandai membaca w'pun baru umur 4 tahun (hari ni umai sambut ulang tahun kelahirannya di sekolah...mesri happy sbb dapat makan kek coklat...hppy b'day umai... ^_______^ semoga menjadi anak kebanggan ibu n abah zalie) ~

~ pose sebelum balik...puas memujuk afiqah supaya bergambar tp mood anak dara sorang tu dah bercelaru sbb dia x sihat....~

Terima kasih daun keladi......panjang umur kita jumpa lagi,jgn serik menerima kunjungan dari akak n family yer.......lain kali akak nak singgah ke CITARASA RINDUAN pulak..... ^_____^


p.s: seronok n happy dapat bertemu dgn sahabat2 blogger......ramai lagi yg ingin dijejaki....insya'allah panjang umur n murah rezeki kita pasti akan bertemu di alam realiti.....


8 cerita dari hati:

kasih suci said... Reply To This Comment

akhirnya sampai jugak akak ke rumah kak ayu kan...sama la dengan kasih...berkesempatan singgah ke teratak kak ayu sehari sebelum akak dtg(",)...time kat rumah kak ayu, dia ada tunjuk gambar akak dalam album gambar blogger peribadi kak ayu...

AnneRaini said... Reply To This Comment

kak lia sy nak gi umah akak..malam ni sampai tp dlm mimpi jela..hihihi

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

TERHARUNYA...
kak..... dikau buat ku menangis dengan entry ini..
terima kasih daun keladi kerana singgah jua ke teratak ayu..
tersangat gembira dengan kunjungan kalian sekeluarga...

Eik, mana ada ayu serik.. ayu suka dengan budak2 tau

wish thanks to en sheikh.. sangat penyayang dia dengan anak2mu...

wahida said... Reply To This Comment

ko dah jumpa ayu?????? okeh, aku jeles!!

aku teringin nak jumpa dia dan nak rasa sgt masakan dia kat restoran tu...

ko nnt kalau dtg KL, bg tau aku tau...aku pun teringin nak jumpa ko...

juliaakmal said... Reply To This Comment

umah akak bila pulak nak sampai..hehehheh....

JaJa'Z said... Reply To This Comment

eii..ni yang hati makain memberontak nak ke johor ni..aiyoyoooo..jeles tauuu..paling teringin nak rasa mee bandung tu la....insyallah satu hari nanti..

akiratoriza said... Reply To This Comment

sonok bc n3 ni, lau raya ritu kita dpt jumpa mesti sy pn slh sorang dpt tpt dlm belog akak nih kan... hihihi.. Insyaallah satu hari nanti kita berjmpa kak tp bila sy dh abis buang rasa malu n segan dlm hati ni...

lieyalatif said... Reply To This Comment

mmg camtu laa kalo ade anak2 ramai n kecik2 ni kan lia...mcm lieya jugak laaa...ade jek karenahnye....tapi kalo lieya selalunye si mia mija bergadoh....siap laa dieorg kat belakang bercekau2...bising jek keter....mmg hangin dibuatnyer.....esok dayyan dah besar, dayyan pun join dieorg gaduh agaknye wakakaakakaka....tapi kalo mood baik, kemain gelak2 kuat2 kat belakang tu.....adoi mcm2 hal....

suke tgk firas dok kaki ke atas tu...kemain relaks die yeak...