October 13, 2011

akhirnya kau muncul jua.....


Assalamualaikum.....

lambat masuk lagi......hari ini rasa ceria hati bila tgk sang matahari yg aku tunggu2 sejak 2-3 hari ni akhirnya muncul kembali......alhamdulillah.....syukur! cuaca kat tempat aku sejak akhir2 ni agak redup & lembab....pagi2 lagi kdg2 da hujan lebat m'curah2 sampai lewat ptg....klu pagi x hujan pun...matahari seakan mcm segan nak keluar...huuuu....

bila basuh baju....b'susun lah kat ampaian 2-3 hari sbb x kering...rasa x puas bila baju2 ni kering tanpa cahaya matahari.....sejuk je kain2 tu....

dan hari ni bila matahari muncul lagi....cpt2 aku keluarkan kain baju yg ada....sbb rasanya panas ni pun x akan smpi ke ptg....sbb masih ada tompok2 mendung kat sana sini.....

mcmana cuaca kat tmpt korang yer?? sbb tanya en.suami dia kata kat Port Dickson sentiasa panas....xde hujan pun....adakah hanya kami yg berada di kawasan selatan yg dilimpahi hujan rahmat...??





p/s: arini t'ingin nak makan upside down pizza utk minum ptg......ada sesapa nak temankan sya....???? ^___________^ hujan2 ni perut asyik minta di isi jer yerk...haishhhh.....




8 cerita dari hati:

lieyalatif said... Reply To This Comment

kalo putrjy ade mase panas, ade masa mendung...tapi nak wat camne lia, org keje cam lieya ni, sidai letak kat belakang umah...seb baik ade bumbugn sikit tempat sidai baju tu...tapi kalo lebat basah gak kene tempias huhuhu......

Kakzakie said... Reply To This Comment

Beginilah nampak gayanya tempat kita Lia. Nampak cerah sekarang, tapi rasanya petang lepas zuhor mesti hujan lagi. Redholah...

*SiRibenMerah said... Reply To This Comment

sini cuaca lalang.. elok hujann.. panas terik.. then da panasss.. kejap hujan tak diduga.. so, camtuh laaa..

JaJa'Z said... Reply To This Comment

kat kuantan ni start kul 3 petang dah mula gelap and hujan mencurah2 sampai ke maghrib....memang tak dapat ke mana2 la..jaja terpikir..sian kat orang yang berniaga pasar malam...

AnneRaini said... Reply To This Comment

sy nak teman...(sambil angkat tgn..) hehe

Sari Yusa Ibrahim said... Reply To This Comment

Salam, Lia.. ni akak ckp betul, tak tipu, bkn nak ambil hati, ngampu ke apa.. Tapi akak rasa, kita ni mcm ada psamaan tau. Apa saja yg akak terlintas nak makan/ buat/ masak.. msti Lia akn bgtau bnda yg sama.. sblum ni macaron, pavlova, fambrozen kenari, yg ni.. upside down pizza pulak... eh! Knp ngan kita ni yek?? hihi..

ieja amieja said... Reply To This Comment

salam lia..kat pd ni hujan pg je selalu..kul 10 atas panas dah..kalau x pun ptg mendung jgk..suami lia pd kat ne???

Hanis Azla said... Reply To This Comment

minggu sebelum ni mmg boleh di katakan hari2 hujan.. tp minggu ni alhamdulillah, hari2 cerah.. kain pun boleh kering dgn jayanya..