February 28, 2012

tak puas hati...!!!!!!

Assalamualaikum.....

kita ni selalu ajer ada benda yg x puas hati kan.....itu x kena...ini x kena......lumrah namanya manusia biasa... ^___^

tp ini cerita x der kene mengena dgn rasa x puas hati dgn sesapa pun...cuma nak share gmbo hero nan seorang ni x puas sbb x dapat nak masuk bakul yg cenonet je basaunya..... 

meh kita tgk....


~ mula2 ok jer....bakul ni sbnrnya mama guna utk simpan pensil kaler kakak mya n pika yg ada b'puloh2 btg tu....ini kaler balance2 yg lama2...utk dia org guna buat homework atau latihan mewarna kat umah...tp firas ni pantang nampak...mmg di curahnya kaler2 tu ke lantai klu dia dapat pegang bakul tu...dah byk kali pesan kat kakak2 klu main kaler jgn letak kat tempat yg adik blg capai...tp tu lah...payah beno nak ngikut..asyik lupa manjang... ~


~ pastu tetiba dia nak masuk plak dalam bakul ni...b'sungguh dia cuba masuk....tgk je lah muka dia n pipi yg melayut tuh...geram mcm nak picit2 jerk... ^_____^ ~


~ x putus asa tuh....cuba dan cuba dan cuba lagik...tp mmg mustahil lah nak berjaya masuk dalam bakul tu kan..... ~


~ dan akhirnya di lempornya bakul yg x bersalah tu n sambil nangis guling2....aduh la piyas..camno nak jd kmdo ni nak oiii..baru x dapat masuk bakul dah nak memberontak..heheheeee....sabo je lah... ~

selalu klu mama lipat kain baju dia mmg pantang nampak bakul baju tu kosong....laju jer dia nak masuk dalam tu...tp bakulnya mmg besau..t'lbh muatlah utk dia kan...siap blh m'nari2 bagai....ini nak masuk kat bakul yg selalu dapat kat hamper tu...mana lah blh masuk... ^___^

ragam anak2 ini lah yg selalu buat kita tersenyum kan.....w'pun sesekali 'perang' juga dgn dia org n serta merta keluar lah suara tarzan rimba yg m'gegarkan taman nih....heheheeeee

marah bukan bermakna x sayang...kerana sayang lah mana yg x betul WAJIB diperbetulkan...bak kata pepatah "MELENTUR BULUH BIAR DARI REBUNG" di zaman yg serba canggih n moden ni bukan mudah utk melentur anak2 supaya menjadi soleh n solehah.....terlalu byk cabaran yg harus dilalui...

mudah2an anak2 kita semua sentiasa diberada dibawah lindungNya....amin.






p/s: minggu ni asyik dok mencari resepi kek yg sedap.mudah n ringkas nak membuatnya sbb minggu ni ada hari istimewa.... ^_____^ berangan nak buat pulut kuning + rendang ayam,tp x tahulah sempat ke x...




12 cerita dari hati:

Salmi Khairil said... Reply To This Comment

comel pipi labuhnya tu

Sari Yusa Ibrahim said... Reply To This Comment

hihihi.. Yaya sampai skrg pun suka masuk dlam bakul lipat kain, last2 akak letak atas almari.. menci tengok ada bakul beso tgh umah, hihi

lieyalatif said... Reply To This Comment

kih kih kih...tegelak2 tgk aksi piyas...

mane muat syg oiiii...awak tu gebus gebas, bakul tu plak coet moet he he he he.....

haishh untung org pandai masak nie, ade hari istimewa jek sure dah pikir nak masak ape....mcm lieya ni dah tepikir nak gi mkn kat mane heheeheh....bile la nak rajin mcm lia nie yeak....

izan mama mia said... Reply To This Comment

hihihi....pipinye yang bam bam ...
memang budak2 suka sangat nak duduk dalam raga..ntah kenapa?best kot..hehe
ish sedap menu nak masak tu....bestnya kalau pandai n rajin masak kan.. ^-^

AnneRaini said... Reply To This Comment

hahaha lawaklah firas ni...tp gitulah ragam anak2 kan kak...

hari spesial apa tu?dah buat kek pas kat sy sikit ye..

Kakzakie said... Reply To This Comment

Kalau dekat memang kena colek bawa rumah kakak hero Lia nie. Geramlah tengok dia.

Lia tengah berbadan dua ini dia tak meragam ke? Aga jenis yg mudah merajuk dan minta lebih perhatian...

Izan Ishak said... Reply To This Comment

alololo... firas ni, nak masuk bakul yg cinonet tu... mana muat lah... geram tgk dia. kalau dekat mmg dah kena cubit2 pipi tu kak...

ainnoraini said... Reply To This Comment

seronokkan ada anak tenit ni..penghibur hati...sejuknya mata dan hati bila tengok gelagatnya tu...

rasa nk picit2 pipi dia tu laa...

azila said... Reply To This Comment

hehhe..geram punya pasal sbb xdpt masuk.dah besar dah firassssss...comelll, masa jumpa dulu br brp bulan jer..

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

hehhehe.. mujur firas tak masuk almari tv.. kalau idak sure patah...
mcm kak umai tu...

mamalieyna said... Reply To This Comment

hikhik..piyas2x..mmg harus la tersenyum tgk gelagat dia ni..comel!

wahida said... Reply To This Comment

alahai firas ku sayang...bakul tu kecik la sayang...mmg la tak muat...hehe...awak ni comel lah!! bila nak dtg KL jumpa auntie ni sayang??



p/s: nok, buat rendang ayam tu sila ingat kat aku okeh...