November 30, 2010

MODE Sedih : mama rindu kakak.......

berkabus jer cuaca pagi nih....rasa macam kat genting highland pulak.....sejukkkkk......

pagi ni rasa sunyi sgt sbb damya x der...biasanya dia lah peneman aku pagi2 mcm ni...bila baba pi keje x lama dia bgn...

"mama nak susu n bukakan 613..." pastu dia akan terus baring kat sofa.....rindu kat kakak w'pun baru semalam dia pegi.....

mak/ayah b'kali2 ajak aku ikut sama....bukan x sudi tp aku mmg btl2 dah x larat nak jalan jauh2 dgn perut yg dah semakin sarat nih mmg sgt membataskan pergerakkan....

mesti kakak masih tido lagi....smlm masa kakak salam dgn aku sblm dia pergi..sempat aku peluk n cium pipi dia yg gebu tuh.....bila dia hilang dr pandangan tetiba aku jadi sedih......huaaaaa.....x tau lah kenapa....???? haih...bukan kakak pegi lama pun...arini dia dah balik.....

kesian kat adik...sbb kene tinggal..klu ikutkan adik aku dia nak anak2 (adik n kakak) tp masalahnya adik x blh pisah tido dgn aku...(mcmana lah klu mama masuk wad nnti kan....) masa mak/ayah nak b'tolak t'paksalah en.suami bawa adik keluar pi jalan2 supaya dia x nampak kakak mya pergi........

ada sesiapa x yg dh pi sini.....

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*
*
*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

~ kakak mya pi sinilah dgn atok,nenek,pak ngah n mak ngah & cu manis....hati ni mmg nak sgt pergi..mesti best kan dapat tgk mcm2 pameran makanan,pokok2 orkid & ternakan....smlm aku sempat pesan kat utk belikan aku pokok orkid.....sajer nak tambah koleksi... :) ~

~ ini gambar Nuha Batrisya...anak saudaraku yg sgt comel.....gambar ni masa adik aku pi MAHA..dia dah pi awal sbb suami dia kene jaga budak2 exam SPM....so,x dapat nak pi sama2 dgn mak/ayah.... ~

~ gerammmmmm sgt tgk pokok2 orkid ni.....cantik!!! klu lah aku dapat pi sana...maunya aku borong 10 pokok!!!! gambar ni adik yg ambik....copy dr fb dia... :) ~

~ masa ni PM kita baru lps buat perasmian....ni tgh sessi lelong kambing.....sbnrnya inilah tujuan utama ayah nak pi MAHA.dia nak tambah koleksi kambing2 dia kat kandang tuh...... ^_^ ~

~ tgk lah tue...happy jer kan dia dapat jalan2 dgn atok n nenek......gambar ni cu manis yg mms..x pasti dia org b'henti kat R & R kat mana....ayah kata sepanjang perjalanan nak ke KL hujan lebat + gerimis x henti.....tp apa pun alhamdulillah sbb mereka semua selamat sampai kat umah mak cik aku kat Rawang pukul 10.50 mlm......~


4 cerita dari hati:

Lelord said... Reply To This Comment

hehhehe biasa la, aku pun dulu time tinggalkan najlaa seminggu ms kije jek berderai2 airmata, walaupun penah gagahkan jugak diri tiap minggu balik seb bek skang dh dok sekuarga

Mamamya said... Reply To This Comment

mmg lain mcm rasanya...w'pun dia pegi cuma sehari....sodihhhhhh......lambat jer rasanya nak tunggu dia balik....

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

kak lia...
sabor jerlah yer..sat jer tu kena tinggal..

tapikan..kat MAHA tu..memang tergoda gak ayu,,lagilah skrg kak lia minat orkid...mesti lah bertambah perasaan nak kesana.

nanti yu oujukkan en sheikh ke sana eik..heheheh

Mamamya said... Reply To This Comment

ayu...

sekejep pun tetiba rasa sedih lah ayu....jarang berjauhan dgn anak2.... :)

mmg tgh semangat menambah koleksi yg ada nih....harap2 mak dapat belikan yg centik2... ^___^

akak yg dah x larat nak b'jalan ni ayu....mmg x akan sampai ke sana lah nampaknya....