May 10, 2010

Ada apa2 ker?

Terima kasih kepada semua sahabat2 yg sudi mengucapkan "selamat hari ibu"...maaf yer sbb x sempat nak balas semua msg2 tue....rasa b'salah juga tp kesihatan sejak akhir2 ni amat tidak mengizinkan...

sebenarnyer rasa x sedap badan sejak ari sabtu....rasa mcm lesu jer..mengantuk..tp malas nak layan sgt rasa tu...jd,buat2 x tau jer...rasa hati mgkn penat sgt mengemas stor aritu..maklum lah angkat barang mcm2...hajat nak b'urut masa balik kampung pun x sempat sbb kat kampung sekarang payah nak dapat tukang urut yg betul2 blh massage...

pagi ahad tu aku buat sarapan nasi grg kat umah mak mertua,kebetulan hari ahad tu ada kenduri kawin kat blok ibu mertuaku...so,aku pesan kat mak x payah la masak t'hari sbb pagi tu makan nasi grg pun dah kenyang...lagi pun pukul 2 ptg aku dah nak kene b'tolak balik ke kota tinggi utk hantar adik ipor melapor utk kerja kat KFC kota tinggi....k'btlan s'pjg p'jalanan balik hujan lebat sgt2...damya & afiqah pun lena di ulit mimpi....

maklum ajer lah...bila hujan perut pun mula lah main lagu keroncong..kret..krot..kret..krot....tahan lagi sbb nak hantar dulu barang2 adik ipar ke hostel...punyer lah lama menunggu kat depan KFC tu...dah anta barang pi buat kunci plak...pastu anta pi beli baldi segala mcm makanan utk dia...waduhhhh.....dah ler kepala dah mula b'pusing ni...perut dah meragam.....tp layan kan jer la...nak buat camana...sian lak kat dia klu x di anta....

lbh kurang pukul 6.30 ptg baru selesai semuanyer....pastu "macet"(jammed) pulak kat jalan nak menghala ke johor bharu...alahai....sabor jeh..ntah bila la jalan ni nak siap sepenuhnyer....

sampai kat taman saujana aku suruh en.suami pi beli sup cendawan & nasi grg kampung...x larat rasanyer aku nak masak....sampai umah kepala dah makin berat...perut pun mual semacam....terus aku terpa toilet dulu....x tunggu lama..habis segalanyer keluar...( x yah citer panjang lah yer...nnti ada yg x selera nak baca) badan terus jadi lembik lesu...

ingatkan blh la cover balik dgn nasi grg kampung tadi...tp x blh makan lansung...baunyer jer dah buat aku makin 'senoneng'...sudahnyer aku cuma makan sup cendawan tu jer sbb rasanyer masam2 + pedas....

ingatkan semalam tu mungkin sbb aku masuk angin...makan lewat sgt...tp rupanyer sampai ke arini..badan still rasa lesu...not in mood...ngantukkkkkkksss...nak baring jer...tapi aku gagahkan juga bangun basuh baju n masak utk anak2....

siap masak tadi aku makan nasi sikit dgn sup petola + kentang + carrot.....x sempat nak hadam...dah kuar balik...aduiiii...kenapa la aku nie???? en.suami bila aku b'tau cepat jer dia kata "ada apa2 kot ma...?" sbb kebetulan aku mmg dah "lewat" s'bln nih....

hmmmm..klu btl ada 'apa2' elok juga...alhamdulillahhh, mmg tgh nak menambah bilangan ahli keluarga pun...tp klu x der apa2...ntah penyakit lain lak ker...mana nak tau kan....

so,ptg ni aku nak pi klinik dulu utk pi check-up...maklumlah skrg H1N1 gelombang ke-2...so,kene lah berwaspada.....


10 cerita dari hati:

mamalieyna said... Reply To This Comment

lor ciannye...g check cepat2..moga cepat baik yeeee...! ^_^ t,care!

Mamamya said... Reply To This Comment

mamalieyna...tq for caring...mmg x larat sgt badan nih...harap2 x der la penyakit yg serius sgt....

Siti Ruhayu Ab Rahman said... Reply To This Comment

sis lia...

lah....tak sihat rupanya...moga yang ada apa2 tu,....hope2 ada apa2...ayu doakan..amin....

zAnNa@mAMaBaTriCE said... Reply To This Comment

wah kak
kalau betul berita gembira
bestnyer.....congrate in advance boleh!
hope ada rezeki k...
mana tahu kan...

if xde...jgn sedih2 k

Nur Hawa Mohd Zin said... Reply To This Comment

awe tunggu jawapan ni kak..heheheh

Lelord said... Reply To This Comment

is..update aku tau...huhuhu kalo ko mmg de ape2 aku pun kena usaha lebih ni ekekeke

Mamamya said... Reply To This Comment

ayu... terima kasih atas doa dan harapan tu yer...akak doakan utk ayu juga... :)

Mamamya said... Reply To This Comment

zana...hehehe..congrate in advance yerk....akak pun x berani nak b'harap sgt...klu ada alhamdulillah..klu x der cuba lagi.... :)

Mamamya said... Reply To This Comment

hawa.... tunggu jgn x tunggu...hehehehe....

Mamamya said... Reply To This Comment

lelord.. ko made in qatar nnti lah...pengalaman pregnant & b'salin kat tempat org....hehehe...