May 13, 2010

maafkan saya......


aku nak minta maaf sgt2 dgn sahabat2 blogger yg lain sbb sejak2 akhir2 ni aku mmg jarang dapat buat blogwalking...bukan kerana tengah 'mabuk teruk'....setakat ni masih ok lagi w'pun mmg aku dah start x blh nak makan segala jenis makanan....hanya air yg boleh di terima masuk ke dalam perut ni yg lain2...mmg kene "AF KELUAR" hehehehe..... mmg begini lah di awal2 kehamilan ni...cuma aku x kene la mabuk teruk yg sampai x blh nak bgn tu...aku still masih blh buat kerja2 umah...cuma masak jer kurang sikit....harap2 semua ni x lama..klu ikut pengalaman dulu2...nak masuk bulan ke-5 or 6 nnti semuanyer akan back to normal.....

tp masalah skrg ni aku x dapat nak menjengah ke blog2 kawan2 yg lain sbb masalah broadband...klu korang ingat lagi dulu aku penah citer pasal masalah yg sama kat sini...ingatkan after aku upgrade utk tambah GB tu masalah ni selesai rupanyer TIDAK... gini lah klu kita x tau sgt ttg broadband ni kan....maklum lah cetek ilmu ttg dunia IT nih....

ptt lah masa aku tepon careline "si biru putih" tu dia b'tau utk tambah GB ni 1GB = RM5 (murah jer kan....rasa cam pelik juga) so,masa tu aku ingat bila dah tambah GB ni sampai bila2 la aku punyer GB kat broadband ni jd 8.5GB...rupanyerrrr...tambahan GB tu hanyer utk bulan tu shj....for next month n seterusnyer klu nak tambah kene call lagi then tambah lagi RM 20 for 5GB...wallahhhhweiiiiii.....klu cam tu baik aku tukar pakej lain....sbb skrg ni aku ambik pakej yg paling murah RM68/month klu + RM2o = RM 88!! baik ambik terus yg RM98/month...btl x??

so,smlm aku dah dapat 3 msg dr "si biru putih" katanyer aku dah overused n sekat aku punyer kelajuan GB ni ler....

haaaa...tu lah punca aku x dapat nak buat blogwalking sgt...lbh2 lagi klu blog tu sarat dgn gambar..mmg x kan dapat buka lansung...kdg2 blog2 yg s'hana beratnyer pun "loading" dkt 1/2jam!!!!! haihhhhh....bikin aku naik darah......nak blogwalking kene buka satu2... xleh nak buka byk2 terus....mmg x jalan....

agak kecewa juga lah sbb biasanyer aku mmg selalu buat blogwalking n yg paling sedih sekarang blog2 "sifu di dapur" tu aku mmg jarang dapat jengah lagi...sbb blog dia org penuh dgn gambar2 masakan.....dan aku rasa amat b'salah bila kawan2 sudi dtg blog ni...tp aku x dapat nak buat kunjungan balas.......

pada sahabatku...aku mohon maaf la klu aku x dapat nak jengah 'umah2' korang buat masa ni yer...insya'allah aku akan cuba cari jalan penyelesaiannyer...tgh discuss2 juga dgn en.suami ni..samada nak tukar pakej or tukar broadband dari sykt telekomunikasi yg lain.....

any suggestion x??????


11 cerita dari hati:

mamaarifakeemaisy said... Reply To This Comment

bagus la dia, siap mintak2 maap dam bg reason ..hehe..takpe2 kita setia kunjung sini..memahami2x.. ^_^

*kiranya kita pakai pakej yg sama la kot ni RM68/celcom..mmg hampeh kan..rasa geram sesekali..tp kita byk online dr opis..kt umah jrang2..tp sekali nk online kasi hangin saje! adooi..

*suggetion?..taktau gak.. :p

JaJa'Z said... Reply To This Comment

huwaaaaaa..akuk rinduk kamukkkkkk

zAnNa@mAMaBaTriCE said... Reply To This Comment

kak, tukar streamyx jer kak...
zana kat rumah pakai streamyx jer..
cumanyer kalau jejalan tu mmg tak leh nak online ler..esp kalau balik kg..
so far...guna streamyx mmg ok....

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said... Reply To This Comment

tak pe kami paham...kesihatan u lagi penting dari segalanyer k...take rest...

eB ezrin said... Reply To This Comment

slm,
eb nk mtk emel add boleh?... eb nk invite msk blog sbb terpaksa privatisekan... sori yer sshkan... tq..
abbyal_bakri@yahoo.com

Unknown said... Reply To This Comment

mamalieyna... terima ksh sgt2 krn memahami n sudi dtg sini...tp ieyna punyer blog x ssh sgt nak loading..

Unknown said... Reply To This Comment

jaja.... i miss u too dear.... :D

Unknown said... Reply To This Comment

zanna... tq atas cadangan tu...tp klu guna streamyx kene ada line tepon kat umah...masalahnyer suami akak ni x nak ambik line tepon sbb kami b'pindah randah....dia malas nak uruskan.... so,nak x nak mmg la kene guna broadband....

Unknown said... Reply To This Comment

mama_aqish... tq yer kerana memahami....:D

Unknown said... Reply To This Comment

salam eb...

lieya nak email add email....x ssh kan pun,eb mesti ada reason knp nak buat mcm tu kan....

Unknown said... Reply To This Comment

sis lia...ari2 masuk umah...sepi...mmg sedih tiada entry...masih prob lagi?...hope jumpa jln penyelesaian...