May 25, 2010

Doakan yg terbaik utk kami......

salam & selamat pagi semua..!!! terima kasih pada sahabat2 yg sudi dtg singgah ke sini w'pun tiada n3 sejak ari jumaat yg lps...kesibukkan yg teramat....

mcm2 hal berlaku sejak akhir2 ni...dan aku menerimanya dgn redha krn bagi aku apa yg berlaku semua ini adalah dugaan dr yg Maha Esa.....cuma kdg2 aku tewas juga dgn airmata apabila melihat org yg paling aku sayang semakin menderita....

dah lama aku cuba mencari kekuatan untuk menulis n3 ni...bukan lah tujuannya utk meraih simpati dr sesiapa...tp kdg2 aku memerlukan tmpat utk meluahkan rasa hati....

sapa yg tidak sedih bila melihat insan yg melahirkan kita ke dunia ini semakin hari semakin lemah utk menjalani kehidupan sehariannya...hanya airmata menjadi teman di kala aku cuba melelapkan mata....hanya doa tanpa henti yg aku ucapkan agar mak kembali ceria seperti dulu...

3 kali aku bawa mak ke klinik & doktor kata darah mak terlalu cair menyebabkan oksigen dalam darahnya kurang...sbb tu mak jadi sesak nafas....2 kali doktor bagi surat utk bawa mak ke hospital...tp mak masih x nak sbb takut di tahan...tp ari jumaat mlm sabtu adik yg tinggal di sarawak balik ke umah aku..then kami semua pujuk mak....

dan ari sabtu mak akhirnya di masukkan ke wad akibat sesak nafas....setelah hampir seminggu dia cuba bertahan...akhirnya mak mengalah dengan pujukan anak2...x tahan rasanya bila tgk keadaan mak yg semakin letih & tidak berdaya bila dia sentiasa kurang tidur....

smlm mak kata doktor b'tau paru2 mak b'air...3 botol air dah masuk n malam tadi doktor masukkan darah...dan yg lebih menggembirakan aku bila mak b'tau mlm td dia blh tidur dgn lena....alhamdulillah....semoga mak akan bertambah sihat....

td mak kata nak makan bubur nasi....so,sambil menulis n3 ni aku siapkan jg bubur nasi utk mak....semoga mak makan byk2 nnti....

slps ni aku mungkin jarang2 dapat buat n3...tp aku akan cuba juga lah sedaya upaya utk tidak terus lenyap dr dunia blogging ni....rindu nak ziarah 'umah' kawan2 yg lain...tp waktu amat terbatas skrg di samping kesihatan diri sendiri yg dah mula tidak stabil........insya'allah klu ada masa nnti aku akan kembali "ronda2"....

doakan yg terbaik utk kami......

~ semoga kami semua akan kembali ceria......- gambar kenangan masa majlis perkahwinan adik 15hb mac 2010~



18 cerita dari hati:

Rose said... Reply To This Comment

sebak aku baca lia...semoga ko sekeluarga tabah menghadapi dugaan ini ea...

dalila said... Reply To This Comment

sabar yer mamamya... semoga mak cepat sembuh.. lakukan terbaik utk nya selagi kita masih dibumi ALlah ni dan sementara Allah beri kita peluang membalas jasa... sabar dan berdoalah agar mak cepat sembuh...

Nur Hawa Mohd Zin said... Reply To This Comment

be strong kak....jga diri jugak akak tu ye...InsyaAllah sume ok..kalu dan terima semua yang mendatang dengan tabah dan redha ye kak

Sha@Mama Tina said... Reply To This Comment

patut lah senyap je 'umah' ko is.. sabar ye.. dugaan tuhan. semoga mak ko cepat2 sihat dan happy semula. Bukan apa..kita ni sebagai anak sentiasa nak yang terbaik untuk mak ayah kita..

Ko tu jaga diri jugak baik2 is..

farah said... Reply To This Comment

akak...sabar ye...semoga mak akak cepat sembuh...akak pun jaga kesihatan akak jgk ok...

mamalieyna said... Reply To This Comment

Sabar ye mamamya...harapnya bila dh dptkan rawatn, mak kembali sihat dan boleh menjalani kehidupan mcm biasa...kami akan sama2 doakan yang terbaik..moga kesihatan mak terpelihara..makin pulih ye..Aminnn..

~aSFaLiZa~ said... Reply To This Comment

akak..as doa kan yg terbaik utk mak akak. semoga segala2 nya dipermudahkan Tuhan. as doa kan jugak mak akak cepat sembuh

Lelord said... Reply To This Comment

beb sori aku x pasan N3 ni...
hopefully mak cepat sembuh

Siti Ruhayu Ab Rahman said... Reply To This Comment

sis...
hope mak cepat sembuh..
betul jangkaan ayu..paru-paru berair..sama mcm ayah nertua...

doa ayu sis tabah mengharungi dugaan n ujian ini...kepada sis....ayu tahu..sis mmg kuat
kepada bb....kamu jgn meragam..ibu lagi kuat menghadapi ujian Allah
kepada mak...semoga mak cepat sembuh...ayu doakan mak kuat seperti kakak lia
amin..

Mamamya said... Reply To This Comment

rose...

terima kasih...

Mamamya said... Reply To This Comment

dalila...

tq atas kata2 semangat...harapan n doa dr dalila amat2 sya hargai....

Mamamya said... Reply To This Comment

hawa...

terima kasih hawa....doakan yg t'baik utk akak yer...

Mamamya said... Reply To This Comment

farah...

tq amy....

Mamamya said... Reply To This Comment

along...

terima kasih long...masa mmg sgt2 terhad skrg...harap2 semua dugaan ni akan cepat berlalu...

Mamamya said... Reply To This Comment

mamalieyna...

terima kasih ieyna...doa & harapan lieya mmg mcm tu lah...smga mak cpt sihat...

Mamamya said... Reply To This Comment

asfaliza...

terima kasih asfa.....

Mamamya said... Reply To This Comment

lelord...

x per,terima kasih atas doa ko...

Mamamya said... Reply To This Comment

ayu...

terima kasih ayu...akak hargai doa ayu...