May 07, 2010

penatnyer mengemas....

Assalamualaikum & selamat pagi....

hehh...macam buat teks ucapan zaman sekolah plak....smlm aku mmg x sempat nak buat apa2 N3 kat sini...jengah blog ni pun kejap2 jer...sbb smlm mood rajin sudah mari...so,bila 'dia' dah datang tu jgn lah di lengah2kan lagik...sat lagi klu dia "cau cin cau" semula.....ermmmmm....mmg semua benda yg plan nak buat x jadi....di tambah pulak smlm line internet ni ngalahkan kura2 sakit kaki...slownyer ya! ampunnnnnnn....sabor jer lah....tu yang x dapat nak share apa2 pun kat sini...

punca datang mood rajin smlm sbb aku dok mencari buku "cupcakes"...kat situ aku simpan segala resit2 masa 1st time kuar modal utk buat bisness kecil2an nih...kat situ lah aku tulis mcm2 budget...puas aku selongkar sana sini...tp x jumpa..sampailah masuk ke stor...kot2 aku ada tercampak kat situ....

masuk jer stor aku rasa serabut jer...(padahal ari2 masuk situ...) tp kali ni mata rasa cam sakit n sebu jer nengok kotak2 toyogo tu...(ini tanda2 mr.R sudah mariiiii....) lagipun aku sebenarnyer mmg dah lama nak pindah kan mesin jahit tu dekat dgn plug...maklum lah kan ni dah bulan 5...tinggal lagik 3 bulan kita dah masuk bulan ramadhan...( adoiii...pose blm habis bayaor nih....) maka bermulalah musim menjahit baju & m'beading baju raya bagi mengerlip lip lap...lip lap.....

dan bermula lah operasi m'bongkar semula stor tu....klu korang nak tau....sejak aku pindah umah sewa ni krismas tahun lepas...stor nie en.suami yg susun...termasuk segala isi perut yg ada dalam toyogo2 tuh....sbb masa proses pindah umah dulu aku dok kat kampung....jd,dia lah yg settlekan segala kerja2 mengemas & memunggah segala barang...

smlm lah baru aku sempat check balik brg2 ni...sblm ni kat toyogo ni x dak label...jd,aku mmg x tau lah apa benda yg dok menginap kat dalamnyer...tp skrg aku dah letak supaya mudah nak cari brg yg kita nak....x ler nak buka satu2 toyogo tu...masa pindah dulu aku mmg beli byk toyogo sbb aku rasa lebih ekonomi...klu aku guna kotak...payah nak simpan & kebanyakkan kotak bila kita dah kuarkan semua brg2 sure kene humban kat lori sampah....nnti klu nak pindah dah kene cari kotak lagi....( maklum lah kan aku ni kan akan sentiasa b'pindah randah selagi en.suami x pencen...) klu guna toyogo nie...w'pun kuar modal sikit tp kita blh guna lama...klu dah kuarkan brg2 pun kita still blh simpan segala harta benda yg kita x nak guna...cnth : baju2 lama,beg2 lama & segala yg lama lah....

~ sebahagian kotak toyogo...ada 20 kotak lagi mcm ni...& b'mcm saiz ~

pastu aku susun semula segala segala tools & bahan2 yg aku guna utk buat kek or apa2 lah....

~ w'pun dah susun tp still nampak cam serabut jer kan...x tau nak susun camana lagik dah...byk sgt... ~

~ stok kotak cupcakes~

dr pukul 7.30 pagi sampai lah pukul 2.30 ptg baru aku siap kemas semuanyer...masa kemas2 tadi x rasa...tp bila dah mandi...(huhu...pecah lobang pkl 2.30 ptg baru nak mandi...nasib la td org dtg....klu x kes haru tuh....) & rehat...baru lah terasa sakit semua segala sendi2...tp puas hati sbb tgk kotak2 dah tersusun & yg penting mesin jahit dah dekat dgn plug...senang aku mulakan tugas jahit menjahit nnti....


0 cerita dari hati: