June 13, 2011

hadoiiii lahhh..............kalut2!!!


haihhhhhh.....fenin2....

x penah2 aku buat n3 petang2 gini kan...tp dek kerana nak melepaskan perasaan sebu di dada ni aku luahkan rasa hati kat sini......

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....ha! cam tu lah status aku kat fb tadi...sbb apa??? lelord n jaja...jawapannya ada kat sini ea....^__________^

petang td en.suami balik dr out-station...( suami org lain out-station kat obesi or kat hotel bagai....en.suami nih keluar dari hutan belantara....huhuhuuuuu) jd seminggu kat dalam hutan nunnnnn...baju2 yg perlu di basuh mmg lah menimbum bagaikan gunung kinabalu tingginya....

so,sampai2 je td aku terus lah humban baju2 kotor yg baunya hurmmmmmm...tok sah citer lah yerk...korang blh imagine sendirik.....

sambil2 basuh baju...aku lipat baju2 yg dah aku basuh smlm....tgk2 mesin basuh x b'gerak...arghhhhhh...sudah!! x kan rosak kot??????

puas aku n en.suami dok tekan2..belek2 sana sini...haihhhhh...apasal lah nak mogok plak mesin nih...en.suami kata "berat sgt kot baju2 ni??? kan tebal2......", aku bukan hayun sekali harung pun baju2 kotor tu...aku bahagi jadi 2...

tgh kalut2 tu..en.suami tanya pasal GL sbb mesin ni ada GL 5 tahun....dannnnnnnnnnnn......buat aku tambah sakit kepala!! GL tu x jumpa!!!! tu yg jadik GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.........

time2 cenggini lah semua nak hilang....klu x di cari tu...menjelma jek kat depan mata....bila nak guna ginilah jadinya...habis semua laci aku selongkar....tmpat2 yg mcm x logik pun aku pi cari.....( padan lah muka kan....sapa suruh x simpan elok2....uhuihuuuuuu...) rasa mcm dah nak menangis pun ada.....dalam kepala dah dok pikir nih...klu btl lah mesin ni rosak mesti 3-4 hari kene repair...pastu ntah berapa RM pulak lah yg bakal melayang....haduiiiiii...nasib2......

sambil tu en.suami masih cuba nak baiki...habis semua kain baju aku keluarkan...try byk kali tekan butang "SPIN"....ttp x gerak....sohih lah ni...rosak lah mesin basuh aku.....

di saat2 hampir2 aku putus asa & sedih tahap x blh nak b'kata2 lagi...tetiba mesin tu gerak masa en.suami try spin...tp aku tgk kat salur air tu x keluar pun air....aku ckp en.suami "ini mesti kipas ke ntah apa ke benda kat dalam mesin ni yg rosak sbb mesin blh gerak cuma air x keluar...tu yg x blh nak kering.." dan tiba2 aku terpandang salur air tu t'sangkut kat kotak toyogo yg aku letak kat sblh mesin tu.....

laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....ptt lah mesin x gerak sbb air dari td dok b'takung kat situ....ya!ampun.....dalam pada sedih+kalut+geram tadi aku blh gelak2 dgn en.suami......

lega wehhhhhhhh.....alhamdulillah..selamat duit aku!!!

~ jgn lah ko meragam lagik yerk...sian lah tuan ko nih...dah jadi kalut + ribut...mcm dah nak kene magrain tadik.....huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... ~

~ haaa....kat kotak loreng tu lah salur air tu bkh t'sangkut......klu di ingat2 lawak pun yer...dah mcm2 benda aku fikir tadik....mesin ni blm pun setahun aku guna..x kan dah jahanam kot...rasa pelik gak tadi....bukan aku basuh baju hari2 pun....~




p.s: moral of the story jgn letak GL merata tempat wokeh!! klu dah terkene cenggini baru ribut nak mencari......


7 cerita dari hati:

Lelord said... Reply To This Comment

ekekekekekeke

weii nak request kotak celoreng bley

JaJa'Z said... Reply To This Comment

laaaaaaaaaaaaa..sabar je lah..maknanya air tersekat kat tepi kotak tu..patut la dia meragam..macam orang jugak la..nak membuang tapi tersekat..memang la meraham..hehehhe mujur la ok kan kak..kalau tak, tak pasal2 RM melayang tengah2 bulan ni..

My Bloggie ! said... Reply To This Comment

wahahahaha nak gelak la kak .. adohai.. tp bukan benda mcm ni da biase jd kat kak long ke ? hehe menggelabah jek

halila Ibrahim said... Reply To This Comment

hahaha... gi tu lah kalau kita tengah pening kita ingat rosak jer kan...

Nur Hawa Mohd Zin said... Reply To This Comment

sabar ye kak...benda kalu buat kalut2 ni mmg timbul macam2..lagi nak cepat lambat jadinya

sW33tdARLiNG said... Reply To This Comment

berat gamoknya kotak tu... sapa yg letak kotak kat situ? hehehehe

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

ayu baru rembat panasonic punya mesin basuh baru 11 kg..

hehhee..
tapi lawak gak bila layan cerita kak lieya...
hehehehhehe....