June 01, 2011

balik kampung....

biasa lah kan klu bermulanya musim cuti sekolah maka bermula lah musim org mendirikan r/tangga....aku dulu pun pilih tarikh masa musim cuti sekolah juga....bukan apa...memudahkan sdra mara dtg..klu bukan cuti sekolah mmg agak sukar lah mereka nak menghadirkan diri....

tp skrg ni aku tgk org dah x pilih sgt pun pasal tarikh ni sbb klu aku blk kg ada jer majlis kahwin sana sini...cuma x lah serancak masa musim cuti sekolah ni.....

balik kampung kali ni jiran selang sebuah dgn umah mak buat majlis keje kahwin anaknya yg no.2, aku x rewang2 sgt pun..huhuuuu....balik ari jumaat dah petang...x sempat dah nak tolong kopek2 bawang....^____^ malam jer aku dtg utk majlis b'inai...itu pun x lama sbb firas dah tido n anak2 pun dah penat & letih sbb siang tu kan dia org sekolah lagi (tiada gambar pengantin pun...malas nak kelek hp ke sana ke mari kat majlis cenggitu..dgn anak2 lagik....karang dibuatnya cicir hp tuh lagik haru...w'pun cuma hp cap ayam kan....tp sgt b'jasa tau!!)

~ budak dembam with atok....masa ni atok baru je balik dari umah jiran sebelah tu....ayah mmg tukang masak kat blok aku nih...sbb tu anak dia pandai masak...wakakakaka...( sila puji diri sendiri yerk.....ngeeeeee) ~

selesai kenduri kahwin umah jiran....kami ke Tenggaroh 2 pulak utk menghadiri majlis kahwin kawan sekelas en.suami...( pun tida gambar pengantin sbb selesai je sessi makan2 firas tido sampai ke sudah....lenguh tangan menampung dia....rasa berat dah mencapai 8kg nih sbb last timbang aritu 7.52kg...alhamdulillah...sihat anak mama..)

~ suka tgk pic ni...sooooooo...cute!! ~

~ anak manja baba...masa ni tgh tunggu kawan en.suami...konon2 pi b'konvoi lah...rupa2nya cuma 2 kete je termasuk kete kami ni.....kira konvoi lah kan sbb lbh dr satu kete....heheeee...kat luar hujan dah mula turun...mmg ssh hati lah sbb bawa anak2 kan...payah nak kontrol klu dah hujan nie.... ~

tiba kat umah pengantin hujan pun b'henti...cpt2 lah kami mengisi perut yg mmg kosong....en.suami kemain lah gumbira bertemu rakan2 seperjuangan zaman sekolah menengah dulu.....aku tumpang senyum2 jerk....ada juga antara kawan2 dia tu aku dah penah jumpa....ada lah 2-3 org....nasib lah wife dia org ni semua ramah tamah....klu idok mmg jadi batu je lah aku.....

org lain sibuk ambik gmbr pakai DSLR...uhuuhuuu....aku cakap kat en.suami "baba....segan jer nak ambik gambar kan...dia org semua pakai DSLR...bila lak giliran kita nih...???" hurmmmm....insya'allah ada rezeki lbh nnti nak jugak lah rembat satu ( rembat dgn bayaran tunai tau...bukan rembat mencuri yerk...dosa tau...nnti kene potong tangan!!!!)

lps balik dari majlis kahwin kawan en.suami, kami ke Tanjung Leman pula... (lbh kurang 20km @ 30 minit lah dr umah mak) sebenarnya kami dah lama x dtg sini sejak afiqah kene asthma...rasanya dah setahun lbh lah..sbb last pegi masa chinese new year tahun lps....masa nak pegi ni awal2 en.suami dah warning....NO MANDI2!!!! just makan2 n relax2 jer.....

tujuan kami ke sana sbb en.suami nak menjala ikan dgn suami kawan sekolah dia nih...klu x mmg x der peluang lah kita org nak ke laut......

~ firas tido masa mula2 sampai...kesian kat dia tido x menentu...baru nak lena asyik kene kejut jer...mujurlah dia x meragam.... ~

~ kajap jer dah bgn sbb angin x byk sgt masa ni...air laut pun x berombak mmg best klu dapat mandi2...tp apakan daya....big boss dah bagi warning kan...redha je lah..... ~

nak tau x berapa byk ikan yg dapat ditangkap oleh en.suami......???

to be continued..........................



18 cerita dari hati:

mamalieyna said... Reply To This Comment

waaah firas makin semangat! tembam..geram.... ^_^..comel tau~

aktiviti best, lama tak hadiri majlis kawen sedara, kalau sedara terdekat mesti penat badan kan nolong..hee~

syoknye lepak2 tepi pantai camtu, siap bwk tikar tu...nikmat~

adarnadzmie said... Reply To This Comment

selamat bercuti d kampung yer...

dieya said... Reply To This Comment

wahhh cutenya firas!!! confirm dah besar nnt hensem yaa amat!!!

nak komen skali pasal rupa tuan komando ala2 salih yaakub tu.. wakakaka nak pengsan gelak baca fiqa nyer soalan tuh.. waduh.. ngeri! betul laa kak, tang idung mmg sepesen, idung cari makan :-D

Nur Hawa Mohd Zin said... Reply To This Comment

semakin tembam dan demok..heheh...suka..suka..comel

JaJa'Z said... Reply To This Comment

amboi2..booolatnya mata firasssss..macam mata cik jaja..eh? hehehhe..jaja pun segan kak kalau gi mana2..semua pakai bawak keluar dslr...kita je lah dok heret camera cabuk..tapu cabuk2 pun banyak berjasa ni..

Kakzakie said... Reply To This Comment

Seronok jenjalan dgn family. Anak-anak puas. Tapi kakak puji Firas tu baik benar Lia tak meragam walau tak cukup tidur. Tegok boleh senyum dgn mata bulatnya lagi. Heee geram kakak tengok dia....

AnneRaini said... Reply To This Comment

bestnye balik kampung...

firas comellll!!!

wahida said... Reply To This Comment

mmg comel giler si firas ni...kalau jadik la aku jumpa ko, aku tak terjah ko, aku terjah firas dulu...hahaha!! pas tu aku nak geget pipi ngan peha dia...yeeehaaaa!!

wahida said... Reply To This Comment

beb, hepi anniversary yg ke 9 tahun beb..semoga korang sentiasa bahagia selamanya...amin...

Mamamya said... Reply To This Comment

iena..

mmg semakin semangat n kuat makan firas ni....lenguh klu dukung dia lama2...:D

klu rewang2 ni mmg penat iena...tp kali ni lia x rewang pun....rewang makan jer...huhuuuu...

dah lama x lepak2 kat tepi laut cenggini...seronok tgk anak2 happy wlu pun x dapat mandi....

Mamamya said... Reply To This Comment

adarnadzmie...

kami dah selamat smpi kat umah...ini kisah hujung minggu yg lpas.....:)

Mamamya said... Reply To This Comment

dieya...

huhuuu...tgk la mama +baba dia...cute+macho..agagagga...perasan sudah.....^___^

uiksssss...ramai dah yg kata sama tang hidung.....haihhh...bahaya nih...

Mamamya said... Reply To This Comment

awe...

terima kasih awe....:)

Mamamya said... Reply To This Comment

jaja...

mata bolat mcm mama n atok...:)

akak ni lagi lah kesian jaja...harapkan hp jer...kamera cabuk pun x der....uhuksss...kesian kan..kan..kan....

Mamamya said... Reply To This Comment

kak zakie....

alhamdilillah kak....firas mmg senang sgt jaga dia...sgt2 jarang dia meragam...klu ada pun mengamuk sikit2 jer...syukur sgt....

Mamamya said... Reply To This Comment

anne...

mmg syok balik kampung..klu blh nak stay lama2 tp apakan daya en.suami keje....;)

Mamamya said... Reply To This Comment

wahida...


hadoiii...sedih arr x jadik nak jumpa ko kan....insya'allah aku akan ke KL juga nnti & aku pasti akan terjah umah ko sbb nak makan apam dot2...kikikikiki....

firas ni semua org nak gigit pipi dia....sian anak bujang aku nih...:D

thanks utk ucapan ko tu.....:D

ibu syafiq said... Reply To This Comment

assalam...
suka jgk tgk pix firas yg snyum mlut cumil 2!!!leh masuk contest 2 pix 2.hehek...

tgk mak'y slim n cute ja...tp ank2 tembam2 kn?pndai mak'y jga ank n pndai gak jga bdn diri snri.hehek...