June 29, 2011

reward utk damya n afiqah...

dah bagi keputusan yg membanggakan haruslah ada reward utk anak2.....sebagai semangat n dorongan supaya mereka lebih berusaha utk mencapai keputusan yg lbh baik.....

sejak damya n afiqah sekolah..en.suami mmg kurang menggalakkan beli mainan utk dia org lagi...bukan x der...ada jugak lah tp x serancak zaman2 dia org blm masuk sekolah dulu...

sekarang kami lbh byk belikan anak2 buku sekolah.....masa open day aritu teacher saadiah ada pesan suruh bagi damya byk latihan menulis n mewarna....tulisan kakak ok cuma x teratur n besaq2!! afiqah lagi lah....tulis nama sendiri pn x lps lagi.....

jadi kali ni buku2 latihan mewarna n menulis yg menjadi pilihan n 4 buah buku cerita utk menambah koleksi yg dah sedia ada.... (byk yg dah hilang benonya...sbb afiqah suka koyak buku2 citer yg ada....hurmmmm...sabau je lah dgn ragam si comel lote tue......)

~ buku latihan mewarna....setiap sorang kene beli 1 klu x mmg b'cakaran lah sudahnya nnti...kdg2 dah beli sorang satu pun asyik nak b'kelahi jugak....haihhhh.... ~

~ buku latihan menulis & pensil baru.....1st time beli buku menulis jawi... ~

~ koleksi buku cerita... 2 b.melayu n 2 in english...fair n lovely...^_____^ ~

~ tupperware utk bawa bekal yg baru...skrg ni tgh demam princess....semua brg nak gmbo princess....btl2 nak b'jangkit dgn najlaa ni... ^_______^ ~

~ TOTAL......pelaburan utk anak2...semoga anak2 mama & baba akan terus berjaya dalam pelajaran.... ~



p.s: harap maaf yer...quality gmbr akak kureng...masih blm dapat nak membiasakan diri dgn gadget baru nih...ngeeeeeeeeee....( blm sempat buat N3 ttg hp baru....kali ni bukan cap ayam.....cap naga plak...bagi uppppsss sikit...ekekekekeeeee)



14 cerita dari hati:

Kakzakie said... Reply To This Comment

Bagus Lia. Suka kakak bila ada tindakan pantas diberikan pada mereka. Beli hadiah macam ini lebih baik. Tak lama lagi dia akan jadi macam anak kakak dok mengulit buku tak henti-henti. Kekadang geram juga bila sebelah pinggan nasi pun buku cerita. Kalau buku pelajaran alangkah bagusnya...

Sari Yusa Ibrahim said... Reply To This Comment

wahhh!! Hp cap naga??? Itu macam bukan afiqah ngan Damya jer dpt reward, mama pun dapat... ngeeeeeeeeeee... Afiqah & Damya dah macam kembar pulakkan..

rizaros said... Reply To This Comment

wah byknyer. xpe bli untuk anak :)

AnneRaini said... Reply To This Comment

berhabis utk anak takpe...drpd membazir beli benda bukan2...Budak2 memang suke berebut kan?padahal masing2 pun ada..huhuhu

ijayuji said... Reply To This Comment

Salam kembali mamamya! mekaseh dtg singgah, akak asal kota tinggi ke kak? kita org air tawar 5 tau :D ada sedara tak kat sana? kot2 ada sedara yg kita kenal hihihi...

Izan Ishak said... Reply To This Comment

baguslah kak biasakan anak2 dgn buku dari kecik. moga2 dorg cintakan ilmu sampai bila2 kan.

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

kak lia..
rindu...
malam nie curi2 masa nak BW..
walau takut2 ramai yang terasa hati

samalah kak.. umai pun lama tak ada mainan.. hanya buku buat peneman..
abis di colour seluruh buku..
hehehehe

bab HP cap naga.. lepas nie kalau dimana2 boleh update blog nie.. tahniah.

dieya said... Reply To This Comment

wah.. dah dapat gajet cap naga! cepat tayang!!!

petersam said... Reply To This Comment

nice post.

http://www.phenterminehome.com/

wahida said... Reply To This Comment

sori baru dpt singgah sini...aku nak ucap congrate kat anak2 ko sbb anak2 ko mmg bijak..dorang deserve dpt reward...

alhamdulillah...sejuk perut ibu mengandung kan...

wahida said... Reply To This Comment

tahniah jugak follower dah ramai...

sW33tdARLiNG said... Reply To This Comment

adoiiii mmg adat ler kalau ada anak yg sama umur or lebih kurang sebaya ni.. semuanya kena beli double!!

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

kak.....
mana pi.. dah 3 hari menyepi..

winduuuuu

Nur Hawa Mohd Zin said... Reply To This Comment

wah...bagus ni..semoga mereka akan terus rajin dan jadi anak yang soleh dan solehah :)