August 19, 2011

HO...HO..HO.....balik kampung!!!!


sekajap je dah 19 hari kita berpuasa....ada 10 hari lagi nak rebut peluang membuat segala amal ibadah di bulan ramadhan ni....semoga amalan kita sepanjang 19 hari berpose ni diterima olehNya...amin....

korang suka x dgr lagu Allahyarham Datuk Sudirman Haji Arshad nih.....aku??? suka sgt2!!! bila dgr lagu ni mmg terasa semangat nak balik kampung...w'pun kampung aku x jauh (40 minit dah smpi) tp semangat ttp b'kobar2 nak balik.....huuuuu.....

ptg ni kami balik kampung lagi sbb masa sambut pose aritu x sempat nak b'buka kat umah mak/ayah n family mertua...omah kami dekat je...jd kene adil la kan....mlm ni balik umah MIL esok ptg balik umah mak aku pulak.....

aku nak minta mak buat botok2 ikan.....sedap wooooo.....korang penah makan??? x pe bagi kawan2 yg x tau nnti aku share kat sini ea....klu ada botok2 ikan ni....x yah ada lauk lain pun x per...siyesss..aku x tipu....

eaa...sblm aku terlupa...terima kasih pada kawan2 yg mendoakan kesihatan firas, alhamdulillah firas dah sihat...dia nak tumbuh gigi rupanya....hadoii lah....gara2 nak tumbuh gigi buat hati mama n baba jadi gundah gulana....

ok lah kan...nak raya ni klu dah ada gigi dapat lah firas makan ketupat n rendang....hihihiiiiikkk...

~ w'pun demam dah baik tp dia still meragam jer...mungkin gusi tu masih rasa sakit lagi....sekarang ni klu blh semua benda dia nak gigit....org kata "gatal gusi"....aku dok belek2 juga gigi atas ke bawah yg nak tumbuh....tp x nampak apa2 pun...tp en.suami kata masa doktor suluh gusi dia mmg ada nampak putih gigi tue....ntah ler....aku ni mmg rabun...heheee....~






p.s: broadband dah laju....yeahaaaaaaa.......tp arini still x sempat nak ronda2 sgt sbb sibuk nak kemas2 umah plak....kita ju pa next week yerkkk......HAPPY WEEKEND!!!!




9 cerita dari hati:

AnneRaini said... Reply To This Comment

menyampahla kak lia ni..asik balik kg je..jeles tau...hahahah

botok2 ikan?cam penah dgr...nnti share tau..

lieyalatif said... Reply To This Comment

wah bband dah laju ....syok tuuu....aktif le balik pasni....tapi tu laa dah nak raye ni mood mengemas la yeak kan lia.....

eh penah dengar botok2 tu...mkn pun penah rasenye tapi lupe laa rasenye camne....mmg wajib balik kg mintak mak masak macam2 kan lia ekekekek....

wah tak sabar nak tgk firas berbaju melayu nanti..sure kacak anak bujang tu....amik gambar byk2 tau lia nanti....

~aSFaLiZa~ said... Reply To This Comment

ha nti akak letak la gambau botok2 tu. hish tak pernah dgr la.

wahida said... Reply To This Comment

tak sabar aku nak dgr citer pasal botok ikan tu...

ikan tu pakai botox ke nok? hehe..

Ann Huda (Ate) said... Reply To This Comment

Botok2 Ikan tenggiri fuhhh...
Ate kalau balik JB pasti tak lupa singgah beli. Ibu pandai buat tapi dia kata kat KL ni mana nak cari daun2 semua, tu yang dia tak nak buat.

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

minta upah rupanya si firas tu.. heheh

kak.......
ayu sangat jeles tau!!!!!!!!
ayu blum balik berbuka atau bersahur dikampung lagi..
wawawawa

Sari Yusa Ibrahim said... Reply To This Comment

Terkejut skejap bila baca entri firas demam lagi, rupanya pasal nak tumbuh gigi ya, terkejut agaknya Firas, haha. Selamat Balik ke kampung, berhati2 di jalanraya..

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

kak......
apa khabarmu...
balik saujana dah ker?
ATAU
masih di kampung?

dieya said... Reply To This Comment

firas schumacher sudah mariiii.. baju ferrari lagi!