May 18, 2011

Entry Khas: utk wahida

~ ini apam polka dot yg kali ke-2 aku buat....~

huhhhhh...siapa wahida tu??? tetiba ada n3 khas lak utk dia kan.....pastu kenapa n3 utk wahida tp ada gambar apam dot2 or polka dot nih....???

sebenarnya ada perjanjian antara aku dan dia....heheheheheeee.....masa aku buat apam polka dot kat SINI wahida minta aku tukarkan sukatan yg menggunakan gm kepada sukatan cawan supaya lbh mudah dia nak buat apam polka dot nih....

~ ni lah komen wahida....( aku dah tukaq ni hang jgn x buat plak.....!!! ) aku tau ko ada pengukus besar gabak kan...kan..kan.....~

dah buat nnti pos hantaq pulak kat umah aku.....blh???? huhuuuu....guwau jerk lorrr....

ni sukatan yg aku dah tukar yerk.....

275 gm tepung = 2 1/2 cawan
200 gm gula halus @ kastor = 1 cawan
150gm susu segar = 150 ml ( ko sukat jer pakai botol susu anak2 ko tue...blh ajer)

resepi asal guna gula 220gm tp aku suggest 200gm jer sbb dah sedang2 manis rasanya...lg pun apam tu ada filling kan...klu manis sgt nnti kene kerat kaki lak....ko x nak kene kerat kaki kan...kan...kan....s,.ko ikut nasihat sifu eaaa.....ekekeke..perasan lak jadi sifu caitttttt!!!!

harap ko b'puas hati....jgn lupa buat tau!!!






14 cerita dari hati:

Kakzakie said... Reply To This Comment

Kakak curi tengok tau walau utk wahida. Jangan mare....:)

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said... Reply To This Comment

wah gambo nya nampak sangat2 menyelerakan la, nyum2 rasanya mesti sedapkan

Sha@Mama Tina said... Reply To This Comment

alahai.. ni yang aku rasa nak buat jugak nih. mana resepi penuh dia is? ko tau la aku ni kan memang keras sket tangan..semua nak ikut resepi..

Mamamya said... Reply To This Comment

kak zakie...

x der marahnya kak...sesiapa pun blh tgk resepi ni....nak bagi mudah kat kawan2 yg x der penimbang kat umah...mmg senang klu sukat guna cawan...tp timbul masalah bila cawan yg lia guna tu x sama saiz dgn yg kawan2 guna....

apa pun lia sukat guna cawan metrik ni...senang kan..sbb sukatannya mesti sama dgn yg lain....

Mamamya said... Reply To This Comment

anje...

mmg sedap...uhhuhuuu...puji diri sendiri...^____^ tp anak2 mmg suka makan sbb sedap n comel...balqis pun mesti suka klu anje buat....:)

Mamamya said... Reply To This Comment

along...

ko tgk kat n3 bulan april "apam polka dot a.k.a dot dot"

adarnadzmie said... Reply To This Comment

apom polka dot yg comel... roti jala yang ceria.. hehe..

wahida said... Reply To This Comment

nok, tima kasih banyak2 buat n3 ni...aku terharu okeh...sob sob..rasa nak peluk cium ko sambil nangis kat bahu ko..haha!!

dah tukar kepada cawan sure aku akan buat punya...nntkan versi aku pulak..hehe...

matilah aku nnt kalau tak jadik apam aku tu...ko jgn gelak lak...

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

peeh..
tabik gile kat kak lieya...
mmg cantik ko....


wahida, ko kena buat tau.. lepas tu tayang kat kami.. nak tengok!!

Mamamya said... Reply To This Comment

adarnadzmie...

huhuuu...terima kasih...:D

Mamamya said... Reply To This Comment

wahida...

kikikiki...meh2 nangis sampai penuh 7 tempayan tau!!! alaaaa..xder apa lah wahida...small matter je nie...bukan ssh pung....

haa....aku dah tukau tu ko jgn lupa buat ea...klu x aku bako pengukus ko nnti...ekekekekke....

jadi ke x ke kene tayang gak kat blog....aku tunggu....!!( sajer nak bako ko nih...)

Mamamya said... Reply To This Comment

ayu...

hehehe...x la secantik yg sifu masak2 buat...dema buat lagi come lote...

kita nntikan versi wahida plak....ayu pun cuba lah buat...mesti umai suka... ;D

Mrs. Aireen said... Reply To This Comment

kalo takder botol susu anak, nk sukat pakai cwn macam mane ek kak?

shairyz said... Reply To This Comment

kak bahannyer mmg 3 jenis tu jer ker? simple bangat hehehehe :p leh test :)