December 01, 2010

fuhhh....lega......

alhamdulillah akhirnya siap juga set tilam n bantal utk bby....mlm tadi dok risau juga klu2 x siap nak jahit sarung tilam ni....

nasib baik pagi perut n bby dah x b'gelora lagi....

ntah kenapa malam td dia nak m'uji mama dia....mungkin sbb dia tau mama x standby apa2 lagi agaknya...

bila dia b'joget2 lbh sikit baru lah nak kelam kabut kemas segala barang.....

so,pagi2 lagi td lps jer en.suami pi kerja aku pun dgn pantas menjahit sarung tilam bby nih...

~ taraaaaaaaaaa.....cantik x? ^________^ sesuai kan utk bby boy.....gambar mr.bean tuh....x tahan sungguh!!!! ekekeke....ini semua gara2 x nak ada wlu secalit pun warna kuning kat sarung bantal n tilam nih....maklumlah pantang besar warna kuning ni kat bby..... (kata org dulu2 lah..... ) aku buat x byk pun..semua ni sbnrnya bantal n tilam damya/fiqa dulu...cuma ganti sarung jer.....~

~ yg ni utk kak long mya & kak ngah fiqa......dia org pun nak juga.....ni bantal yg dia org guna bila kat dalam kete....biasalah utk dia org baring2 sambil minum susu..... ~


10 cerita dari hati:

JaJa'Z said... Reply To This Comment

alaaaaa..cute nyaaaaa..untuk kakak pun ada ek..kang bergaduh plak kan..hehhehhe

Mamamya said... Reply To This Comment

jaja...

WAJIB ada jaja...masa akak beli kain ni pun dia org dah sibuk2 tanya utk kakak n adik ada x??

maunya menangis klu x dibuatkan.....

Anawahid said... Reply To This Comment

ingatkan dh bersalin... hehe...

dieya said... Reply To This Comment

so cute! tilam bantal dah ready, tinggal tunggu kmdo jr guling2 atas tu :-)

k lieya, kenapa takleh guna warna kuning? that means baby takleh pakai baju or barang2 warna kuning ke?

owh yea, k lieya due bila? pantang kat jb ke kat kg?

kakyong said... Reply To This Comment

bila due sebenornya ni?

comel la bantal baby mr bean... lucu pun ade.. mr bean kan... ;)

semoga dipermudahkan yer...

mamalieyna said... Reply To This Comment

memang sgt pantang kan kaler kuning utk baby baru lahir ni..kalau mak/MIL eina pun asyik pesan bab ni jer..tp arif tu, kena gk kuning..ngee..

oooh siap akhirnya..hehe..comel je pic mr bean!

Mamamya said... Reply To This Comment

ana...

he3...blm lg na..sajer dia nak bagi mama dia huru hara.... :D

Mamamya said... Reply To This Comment

dieya....

tq2...cute kan...kain tu damya n fiqa yg pilih....

akak pun x pasti samada ini mitos ataupun mmg x petua yg harus kita ikut....

mak kata klu bby guna warna kuning mudah kene sakit kuning (masa dlm pantang lah....)maka segalanya x blh ada warna kuning termasuk lah baju,selimut dll...

due 10 january..akak pantang kau umah akak jer sbb anak2 dah sekolah...MIL yg tlg jaga....

Mamamya said... Reply To This Comment

kak yong...

insya'allah due 10 january kak....

mmg lucu kan...tp cute..he3 sesuai lah utk bby boy....

terima kasih yer kak.....semoga semuanya selamat ~amin~

Mamamya said... Reply To This Comment

iena...

sbnrnya kan iena lia nak sgt sarung bantal mcm arif punyer (yg mickey mouse kaler hitam/putih) ^_________^ tp sygnya cari2 kat sini x jumpa....may be klu kat KL byk pilihan....

tp oklah yg ni pun cute juga.....

ttg pantang kaler kuning tu..lia ikut jer ckp org2 tua....kdg2 ssh nak percaya tp klu x ikut nnti jadi apa ssh pulak kan.....layannnn jer lah.... ngeeee....