December 02, 2010

mmg syok...!!!

selamat t/hari....

arini bersiaran lintas lansung dr kampung.....umah bonda/ayahanda tercinta....ehehe...ayat skema kan..... ^_^

seronok rasanya dapat dok rehat2 kat kampung....

ada teman sembang2 masa sarapan pagi.....mcm2 citer yg aku n mak kongsi...mcm lah kami dah b'bulan2 x jumpa kan..... eheh....

dgn mak mmg x kan habis bila b'cerita...ada ajer yg nak aku share dgn dia.......

dan yg paling syok bila dok kampung ni....sebut jer apa makanan yg aku nak makan...confirm mak akan buatkan.....mmg best kan... (ngada2 kan....!!)

mcm t/hari ni...mak buat kan aku pecal....korang tau ker? penah makan x?

ini salah satu makanan tradisi org jawa.....aku mmg suka makan sbb mmg sedap....lbh2 lg klu mak yg buat.....pastu pedas2...perghhhhhh...mmg t'angkat.....!!!

aku mmg x penah masak pecal klu kat umah sbb en.suami x suka makan kacang tanah....so,bila nak makan pecal aku kene tunggu balik kg....

~ bagi yg x penah tgk mcmana pecal....gini lah rupanya....sesuai utk org2 yg nak b'diet sbb byk sayur2an n x der ler lemak2..... ~

Jom Makan.....................!!!!!!


5 cerita dari hati:

wahida said... Reply To This Comment

lia...saya orang jawa, tapi x suka mkn pecal...x suka sayur..huhuhu...

Lelord said... Reply To This Comment

pehhh cam mantap jek kan..ritu aku makan gado2 indon lebih kuang jek ngan pecal kot

Mamamya said... Reply To This Comment

wahida...

owhhh...org jawa ker? asal mana ek.... x per la selera org b'beza2 kan..... :)

Mamamya said... Reply To This Comment

lelord....

mmg mantap!! b'asap pedasnya.....he3...mmg dah lama t'ingin nak makan pecal nih....

aku x penah makan gado2...mungkin sama lah kot...jawa n indon kan 'adik b'adik' ^___^

kakyong said... Reply To This Comment

pecal...!!! memang kesukaan kakyong... ratah jer.. mau tak pandang kiri kanan dah...