December 30, 2010

bukan senang rupanya.....

spt yg di janjikan...aku akan share citer kenapa kami ke johor bahru pagi td.....

kami mencari ini....

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

~ ini kete yg 1st aku tgk (auto 850) aku tgk minggu lps..tp kete ni x menepati citarasa kami (aku & en.suami) nampak luar mmg elok..cat pun kilat lg...tp dalam..adeh lahhhhh.....x sesuai!!!! tempat buka pintu belakang pun dah nak tercabut bagai......~

sebenarnya dah lama kami mencari kete kancil 2nd hand (dekat 2 bulan dah mencari)..maklumlah tahun ni aku kan nak jadi "mak supir"...so,kene lah cari kete yg comel jer (sesuai la utk aku yg comel ni kan...ngeeeeee) utk aku hantar/ambil mya dan fiqa sekolah..klu nak suruh aku bawa NAZA yg ada ni mmg x b'gerak ler.....

sejujurnya aku ni mmg penakut...huaaaaaaaaa.....x tau lah kenapa tp mmg sgt takut bawa kete..harap jer ada lesen memandu sejak tahun 2005 tp aku bawa kete setahun jer..masa baru2 dapat lesen dulu....itu pun blh di bilang dgn jari berapa kali je aku bawa kete.....

~ ini bukti aku mmg ada lesen memandu....^__^ klu org lain dah laju b'desup2 bawa kete kan...maklumlah dah 5 tahun pegang lesen...tp aku?????? baru nak balaja semula bawa kete.....tiap kali lesen tamat tempoh asyik renew tp aku lansung x memandu......sedihnya kan..kan..kan..kan.......~

penah aku bawa cu manis pi beli surat khabar (masa tu aku dok kat Kem Terendak,Melaka) dek kerana nak mengelak dari langgar kete org aku langgar divider jalan...mujurlah x pecah bumper kete tp yg sedihnya spot rim kete (masa tu baru jer tukar...) bukan jer calar tp bengkok sikit.....

punya lah kecut perut masa tu nak b'tau kat en.suami.....macam nak menangis pun ada...mujurlah dia x marah tp nampaklah muka dia sedih jer tgk spot rim tu....lps tu aku langgar pulak tong penghadang jalan...pokok kat tepi Hospital Terendak.....aduhhhhhhhh.....cuma aku bersyukur sbb aku x penah lah langgar org or kete org lain.......

bila dah ada damya n kami pindah dari kuarters lagi lah terus aku 'pencen' bawa kete..... sampailah sekarang...bila anak2 dah nak masuk sekolah baru lah sibuk2 nak drive semula....tu yg nak cari kete comel lote & yang penting AUTO!!!!! aku x mau bawa manual....gagap lah aku bawa nnti...auto ni pun ntah macamana gayanya......risau & takut benonya.......

en.suami ayik lah m'bebel....dia kata aku penakut sgt...sikit2 jer.."ehhh...ehhh..ehhhh....." camana nak bawa kete.....ngeeeeeeeeeeeee.....

harap2 bila dah dapat kete nnti aku blh lah drive.....jgn lah kete tu tersadai jer kat garaj kete.....at least dapat pusing2 kat taman ni pun jadi lah kan....sian en.suami dah ssh2 belikan kete....

disebabkan kete yg ke-2 ni td pun aku x berkenan (x snap gambar pun sbb hujan)...aku kene tunggu pula ari rabu minggu depan....haihhhhhhh......sabar la kan...apa nak buat...biar lambat janji aku puas hati n berbaloi dgn duit yg akan di leburkan bila beli kete ni nnti......

as usual la..mesti ada selingan gambar anak2......layannnnnnnn.....^__^

~ hujan dah mula turun masa kami sampai....aku n anak2 x turun pun,en.suami tgk sendiri....~

~ bestnya klu dapat yg 'putih' tu kan.....ngeeeeee.....berangan jerk....tgk lah harganya tu....x mampu den....beli kancil pun jadilah....~

~ adik yg dah mula pandai pose...dulu ssh nak suruh dia pose comei2 gini......~

~ biasalah kakak...klu suruh posing2 gini mmg dia suka.... ^__^~



10 cerita dari hati:

Lelord said... Reply To This Comment

ekekkekeeke aku sejak doh doha dh x drive. tp cam plan nak amik lesen sini. tp cam takut pun ade. pak arab bawak keta x berhemah. ngeri aku

Mamamya said... Reply To This Comment

lelord...

lawakkan....aku ni dah selalu kene perli dgn adik2 n ayah...harap jer ada lesen tp x reti nak bawa kete...takut aku nak bawa naza tu...dulu masa ada waja pun aku gagap2 nak bawa...inikan yg lg besar...aduhai......

ngeri la bila dgr kisah2 xcident ni....

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

kak..suka sangat baca entry nie

semangat tau....nanti dapat pusing2 taman..lama2 dah boleh ronda jb

jangan takut...auto agak menyenangkan..

all the best kak liaku sayang

win@momyShaneQeisha said... Reply To This Comment

kena selalu bawa keta..lama2 akan biasa.jgn risau auto tak akan mati enjin sbrg..tak mcm manual.semangat ya :)

Mamamya said... Reply To This Comment

ayu...

alahai ayu....mmg ssh akak nak buang rasa takut bawa kete ni..x tahu lah kenapa.....

harap2 bila ada kete nnti blh la hilang sikit2 rasa takut ni...sshkan klu x pandai drive...klu ada emergency kes en.suami x der pulak....haru dibuatnya.....

apa pun tq yer ayu....semangat nih.. :D

Mamamya said... Reply To This Comment

win...

btl tu kan...klu dah lama x bawa mmg mcm ni la jadinya....

thanks win!!

Ena said... Reply To This Comment

hehe..

tak pe ka.. nanti lelama akak buas la.. sebenarnya, akak lebih kruang je ngan ena nie.. bezanya ena kalo nak bawak konfiden kena huby tak de kat sebelah.. kalo dier ada kompem ena gelabah.. sbb huby ena tu tu gelabah orgnya.. nanti dia jd lg bising mulutnya mengomel itu ini.. pd hal tak de mende pung.. heheh..

dulu masa kijer swasta memg ena drive hari2, tp dah kijer gomen nie p kijer sama2 ngan huby senang sikit.. dan itu yg buat jd MALAS! hehe..cuma sesekali kalo huby ada kijer baru la ena drive sendiri..

dieya said... Reply To This Comment

takpe k lieya, keta auto senang je drive.. tekan minyak terus jalan.. takyah susah2 pk nak tukar gear ke, tekan clutch ke.. tak lama lagi boleh lawan michael schumacher :-D

Mamamya said... Reply To This Comment

ena...

harap2nya blh la akak bawa kete tu nnti....

btl la kan ena...bila en.suami ada kat sebelah asyik ada jer yg x kene...buat kita semakin jd gelabah jer... ^__^

Mamamya said... Reply To This Comment

dieya...

haie....miss u lah....mesti penat baru balik travel kan....

michael schumacher???? aduhhhh...takut siput pun lg laju dr kete yg akak bawa...ekekekek... :D