February 09, 2011

dah 32 hari.....

cepat dan pantasnya masa berlalu....hari ni firas dah pun 32 hari...masih terasa sakit dan payahnya nak melahirkan dia...satu pengalaman baru sbb sebelum ni bersalin ceasar,tekanan n cabarannya tu x terasa sangat...walau apa pun aku bersyukur sbb dapat merasa dua pengalaman yg berbeza....

~ kenangan tag yg di pasang kat tangan mama n tangan/kaki firas....mama akan simpan sampai bila2....mya n fiqa punya pun ada lagi....tp dulu tulis pakai pen jer...sekarang dah semakin canggih...pakai print pulak...~

~ kad kesihatan firas....~

hari ni juga kali pertama dia kene inject Hepetitis...alhamdulillah x ler menangis masa kene cucuk td cuma masa doktor cucuk jarum tu dia menjerit sekejap....( kata kmdo jr. kan.....^___^)

~ ini gambar firas genap sebulan....dah mula pandai senyum n pandang kamera...( harus pandai yer sayang sbb selepas ni mama akan lbh byk ambik gambar....ngeeeeeee) ~

~ hari timbang berat dah naik 5kg!!!! uihhhhhh...mmg x sangka,doktor pun terkejut.....firas ni kuat menyusu n minum air masak,sama macam damya dulu....nestum mama ttp bagi 2 kali sehari x blh lbh takut overdose pulak nnti....~

~ dan dah mula buka glove...tinggal stokin jer yg akan kekal di kaki sampai dia pandai berjalan nnti....klu ikut kakak2nya semua pandai jalan umur x lbh setahun..paling awal afiqah...9 bulan dah pandai berjalan....sbb tu skrg kuat berlari n aktif ~

p/s: 12 hari lagi nak mencapai ke 44 hari....akan ada n3 luahan rasa tentang pengalaman menanti 44 hari ni....hurmmmmmmm......



11 cerita dari hati:

wahida said... Reply To This Comment

timbang naik 5 kilo? perghhhhh...ni yg x sabar nak jumpa baby bambam ni...

mamalieyna said... Reply To This Comment

wooo..boleh tahan komando jr ni..5 kg?..huissh mesti sedap badan dia ni, mant0p..hehe..janji sihat ye yangg..

huwaaa..luahan rasa/..hehe..seksanya berpantang kan..hehe..tp sure beza kan berpntg beranak normal ngn c-ser.. ^_^..huhu..tak sabar menanti tempoh 44 hari berakhir..ngee..t,cre

JaJa'Z said... Reply To This Comment

ish..muka firas sebijik muka babahnya kak...saling tak tumpah..memang btl2 komando Jr ni..hehhe..kus semangat 5kg sebulan..jgn overdose dah la kak...hehheh

Lelord said... Reply To This Comment

cam muka pakngah lak aku tgk firas ni

☆ lieya latif ☆ said... Reply To This Comment

lia, firas mcm bukan sebulan...mcm dah usia 3 bulan dah lieya tgk...comel n tembam...geram tgk tau!!

kejap jek kan dah abissebulan....menghitung hari la nak merdeka ni yeak...elok lia merdeka, lieya plak laaa siap sedia tuk bersalin huhuhu...takut n risau nie....lupe dah camne care nak teran huhuhuhu

Mamamya said... Reply To This Comment

wahida...

tu lah kan...mmg lia pun sangka...tgk2 dah 5 kg!! mmg terkojot den..ehehehe....

meh ler auntie dtg cni....:)

Mamamya said... Reply To This Comment

iena...

alhamdulillah...harap2 firas akan sentiasa sihat n ceria..:)

mmg byk cabaran masa berpantang ni kan iena...p'bezaan pun byk juga....sabar n redha je lah....

****menghitung hari....uhuhuhu

Mamamya said... Reply To This Comment

jaja...

rasanya 80% mmg ikut baba dia lah ni...lbh2 lg tang hidung n warna kulit tu ler..:) en.kmdo selalu dok kata "anak baba...biasalah mesti ikut baba..." hurmmmmm...ye la tue... :)

insya'allah x overdose la auntie...:)

Mamamya said... Reply To This Comment

lelord..


yer ker? tang mana yg sama tue....warna kulit kot..ehehehe....ko la org pertama kata dia iras hery....:D

Mamamya said... Reply To This Comment

lieya..

haaaa....lieya org ke-2 kata firas dah mcm 3 bulan sblm ni mak teh lia yg ckp...dia nampak besar dalam gambar je sebenarnya...klu tgk live x leh besar mana...rasanya fiqa dulu lg montel....

mmg kejap lieya tp nak menghabiskan 44 hari ni byk sungguh cabarannya...:( tp nak buat mcmana kan...redah je lah...

eheheh...mesti seram kan..lia dulu pun cenggitu sbb dah lama x bersalin..afiqah pn dh 4 tahun...tp lia doakan smoga semuanya selamat n berjalan dgn lancar....x sabo nak tunggu bby boy pakai romper..^___^

Nora Asfa said... Reply To This Comment

MashaAllah comelnya anak teruna Lieya.. dah besar dan tegap lagi tu.. komander jr. eyh :)

Terimalah sekalung Tahniah dari kejauhan (dah jauh ketinggalan saya ni...) minta maaf sebab lama tak singgah .. makin riuhla gamatnya ya!! Semoga Lieya dan ahli keluarga semua sehat walafiat.

Lieya dah beri baby makan cereal.. so awal eyh!! no wonder.. Cepat besar komando jr. ni :)
Akak beri anak-anak makan dulu paling awal pun umur 4 bulan.. paling lewat usia 6 bulan.. atas nasihat doktor.