February 21, 2011

weekend penuh agenda sana sini....

selamat bertemu kembali.... :D

baru arini sempat nak update blog....weekend ni lak byk agenda yg dibuat...sampai x berkesempatan nak menjengah blog kawan2....aritu kemain lagik b'janji nak 'datang' waktu petang...tppppppppppp....hurmmmmm...minta maaf minta ampun.....x sempat...

petang jumaat tu tetiba en.suami ajak pi belanja barang2 dapur...balik umah dah malam n sibuk mengemas itu & ini...dah penat apa lagi terus la....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....

pagi sabtu pulak ada projek besar.....mengemas stor (maaf lah tiada picas..segan aku nak tayang kat sini...sat lagi korang pengsan lak...uhuksss...) aku rasa sejak pindah kat umah ni dah lebih 5 kali kami mengemas stor & setiap kali mengemas stor pastinya akan ada sajer barang2 yg terpaksa disedekahkan kat org lain......

kali ni baju2 kurung lama aku dulu, t-shirt2 & baju anak2 yg dah lama,aku dah kumpulkan dalam 2 plastik hitam...daripada terperap kat dalam toyogo..elok lah aku sedekahkan je....

siap mengemas stor dah lewat petang & adik aku call kata nak dtg umah, aku mmg plan nak buat popia utk minum ptg tue....dah terlanjur adik kata nak dtg jd kene la buat lebih sikit....bila ada tetamu kat umah..lappy pun mmg x t'usik lah jadinya....

petang ahad en.suami ajak pi umah member dia plak kat Skudai....kawan 1 sekolah dulu...dah 17 tahun x jumpa....seronok aku tgk dia jumpa kawan lama,maklumlah sekarang masing2 dah jadi bapak org... :D

dlm perjalanan balik firas mengamuk jer...maklum lah waktu ptg2 gitu mmg tine dia tido...jd,bila waktu tidonya terganggu...melalak lah dia..kelam kabut juga jadinya....sampai je umah aku terus siapkan air utk mandikan dia..sbb firas ni bila kene air je dia akan terus diam...syok jer b'renang2 kat dalam besen.... ^___^, lps bagi dia mandi n bagi dia makan terus lena sampai ke malam......

spt biasa la kan...gambar yg akan menceritakan beberapa peristiwa hujung minggu kami....layannnnnnnnnnnnnnnn....

~ ini baju yg auntie dieya bagi....ole2 dari argentina...tq dieya!!! sebenarnya dah byk kali dia org pakai baju ni tp x sempat nak snap gmbo.....mya/fiqa suka baju ni :D bila pakai jer sibuk ckp "mama ini baju yg hadiah kakak dapat tu kan....?? baju kakak gambar ada sun..teacher kata klu ada sun maknanya 'sunny day'!!!" yo lah kak...apa2 lah....adik mmg suka star n sentiasa nyanyi lagu 'twinkle2 little star' all the time.... ^__^,masa ni kami tgh b'siap2 nak pi Smart utk belanja dapur...muka adik monyok je tu sbb baru bgn tido...mood kureng....~

~ ha ni pulak...durian yg kami beli kat smart...aku pun pelik..tetiba ada byk durian pulak...musim ker skrg ni? en.suami kata durian dari Thailand...ikutkan aku mmg x mau la nak beli...durian Thai ni bukan sedap sgt pun...klu dapat durian kampung baru lah mantap......tp dah damya/afiqah merengek nak juga...(budak2 ni pantang jumpa durian) kopak la duit baba RM40... (3biji jer),nasib baik isinya manis juga lah...not bad...aku makan 2 ulas jer..~

~ gitulah rupa mya/fiqa makan durian....dah mcm meratah apa jer.....~

~ damya yg mmg sgt2 manja dgn nenek,nenek dtg dgn mak uda (adik aku lah...) klu nenek tido umah mesti x mau tido dgn mama/baba....ni nenek tgh melayan ragam dia yg nak makan popia tp x mau inti dlmnya....jenuh lah nenek mengopek kulit tue....hurmmmmmm~

~ ini lah rupa popia aku ptg tu....sbnrnya masa buat popia ni mya/fiqa sibuk nak tlg kopek kulit popia tu...tp aku x sempat la nk ambik gmbo...~

P/s: minggu ni x sempat nak buat stok n3...aduhhhhhhh....ptg ni la kot kene perah2 idea yg ada.. ^___^


13 cerita dari hati:

☆ lieya latif ☆ said... Reply To This Comment

rajinnye lia..mengemas stor plak dah.....jgn keje berat2 sgt tau.....tapi mmg pun kite ni rimas jek kalo tgk bende terbiar camtu kan.....

wah rajin tuh...siap berpopia lagi hah....lieya kalo nak buat popia kat umah ni jawabnye kene buat due versi laaa...mia mija tu sayur memilih sikit hihihihihi

sonok tgk due badek tu suke mkn durian..takpe lia, asalkan budak suke mkn takpe nak dibelikan...tak membazir org kate....ade yg suke mkn kan.....

Unknown said... Reply To This Comment

lieya...

hehehe...bukan lia yg kemas stor tue...en.suami yg buat lia tlg kemas n pilih baju2 yg dah nak di pakai jer.....

tu la kan..lain kali kene letak sosej jer kat dalam popia tu sbb budak2 ni x makan sayur...sian nenek kene jd tukang kopek..eheheh

Lelord said... Reply To This Comment

uwaaaa durian...aku x suke tp dh gtau eri sblm dia balik aku nk makan durian...aah la kat sini pun byk tepi2 jalan ni. xpe kang carik kat mydin jek

weh mak cam dah berisi sket kan

wahida said... Reply To This Comment

rajinnya liya ni...saya kalau buat makanan ptg ni mmg bercinta sikit, buat lauk pauk ok lg...tabik spring kat liya..toing toing...

Unknown said... Reply To This Comment

Bz nya..
Takpe, saya faham..
Saya pun dah jarang update..

Kakzakie Purvit said... Reply To This Comment

Budak tak suka inti popia sebab sayur itulah. Masa kecik susah makan togeh kan. Nanti besar sikit ok....

Unknown said... Reply To This Comment

lelord...

aku suka durian yg durian kampung je lah...sedap beb....

ye ker? kat dlm gmbr kot...dia semakin kurang selera makan sekarang...mudah lupa n cpt letih...

Unknown said... Reply To This Comment

wahida...

ala..buat yg ringkas2 jer wahida...anak2 mmg selalu nak makan2 klu ptg2 gini....

dieya said... Reply To This Comment

sukanya tengok mya and fiqa pakai baju sun & star tu!!!
sunny day ye mya.. smart girl!
aik mya makan kulit popia je? laa.. macam keropok ler pulak ek!

Unknown said... Reply To This Comment

jamiel...

busy dik...tapi kene rajin juga update blog..:D

Unknown said... Reply To This Comment

kak zakie...

betul la kak...tp mamanye ni suka makan popia..:) lain kali kene letak inti lain lah....

JaJa'Z said... Reply To This Comment

hehehhe...kemain meratah durian minah2 kenit tu..macam meratah ayam jek gayanya...tgk popia mcm best plak rasa..lama tak buat ni..opssss salah ayat...kena buat ni..tak pernah buat popia version sayur...

Unknown said... Reply To This Comment

jaja....

minah2 ni mmg 'hantu' durian jaja....mama/baba nye x makan sgt....akak mmg suka popis yg penih dgn sayur2an...tp lain kali kene buat yg inti sosej utk anak2....

buat jaja...jgn x buat.... :D