February 28, 2011

bila baba dah gaji......

ini kisah kami minggu lps....sehari slps en.suami gaji...

masa poket tgh tebal nih....tp tebal kejap jer...setelah di tolak ke sana dan sini (sampai senget2 poket!!!!) tingallah nipis jer....uhhhuhu...terasa sgt kenaikkan harga barang skrg kan..pi belanja umah habis beratus RM tp x penuh mana pun troli....hurmmm...Tok Najib apa citer ni???

anak2 pulak dah b'hari2 m'rengek2 nak makan KFC...jadinya ptg khamis tu kami pi melayan kerenah 2 anak dara ni.....kami pi makan2 kat Jusco Tebrau jer....

moh ler layan gambo....klu nak fikit pasal duit ni mmg blh gugur rambut!!! layannnnnnn......

~ hah...ni masa mula2 sampai kat depan pintu lift...b'rebut nak tekan butang tu...bila pintu t'buka b'terabur nak masuk sbb nak bereubut tekan butang yg kat dalam tu pulak....iskh3!! ~

~pose kat dalam lift....~

~ ini budak kan...mmg x sgt ssh nak di pujuk..blh plak dia nak duduk kat kerusi ni...x sedor diri tu dah 'tua' dah x layak dok kat kerusi ni...tp b'keras juga nak naik...pastu bukannya reti dok diam....b'goyang2!! hurmmmmm......x kuasa dah mama nak bising2...layankan ke lah....~

~ kakak elok jer duduk kat sini tp asyik mengeluh " lambatnya baba ni....." pada hal baba baru jer p b'baris kat kaunter tu....~

~ dok tayang gigi yg dah b'lubang kat tgh tu.....ssh sgt soh gosok gigi tau!! geram mama.....klu makan yg manis2 dia lah no.1..pi kedai jer kompom nak beli gula chop2, x pun coklat.....~

~ firas yg cool.... ( sekarang ler kan.....esok2 dia pun join sekali dgn kakak2nya ni) ~

~ last...pose maut sblm balik....kakak yg still gabra bila kat mall..ntah bila la nak hilang fobia dia kat lantai licin ni....sedondon pulak kaler baju ngan warna KFC ni... merah+putih~

~ hadiah chicky meal...mcm tau2 ajer aku mmg nak beli botol air...apa tidaknya, afiqah ni sekolah blm pun masuk 3 bulan tp dah 2 botol air rosak..yg satu tu pecah n yg 2nd ni getah kat mulut botol tu pulak hilang...jd,bila isi air..tumpah.. sabar je lah.....~

sebelum balik kami pi beli daging kambing....nak buat lamb chop lagik ngeeee....bukan apa,sos blackpaper aritu ada lagi....ingatkan nak buat steak sekali lagi tp en.suami kata dia nak makan lamb pulak...x per lah lain kali ler buat steak...


14 cerita dari hati:

Myra Jay said... Reply To This Comment

Hehe, budak2 nie akn kak kalau bab mkn kfc no 1.. Teringat MJ amsa kecik dulu kalau mak abah tak bawak p kfc mesti muncung mulut ha :)

Kakzakie said... Reply To This Comment

Amboi dia makan kfc tak ajak auntie ye. Si comel firaz kelip mata je lah awak tak boleh makan macam kakak 2 org yg ligat tu ye... :)

Lelord said... Reply To This Comment

heeh najlaa pun ade botol ni 2 bijik dh dlm simpanan

Mamamya said... Reply To This Comment

MJ...

budak2 mmg suka makan KFC kan....mama/baba budak pun suka jg benonya..ehehehe....

Mamamya said... Reply To This Comment

kak zakie...

meh la auntie dtg jb...nnti kami belanja makan KFC yer... :)

skrg kelip2 mata kak..esok2 dia lah jd ketua plak..ehehehehe...hero la katakan....

Mamamya said... Reply To This Comment

lelord..

suka btl budak2 ni masa dapat botol air KFC..aku lg suka dapat mcm ni drpd mainan yg ntah apa2 je....klu mcm ni at least ada faedahnya juga kan...

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

kak...

heheheh..umai kan, sampai hari nie, tamo bawa bekal air..sbb tahun lps kena ejek..kata dia bawa botol susu..

tu yang ayu bagi botol free dr KFC dia ttp kata...ibu, teacher tak bagi bawa botol air..hehehe

Mamamya said... Reply To This Comment

ayu..

la ye ker? kesian umai...tp x per lah kat tadika kemas disediakan makan/minum kan....klu dia org ni mmg wajib bawa bekal air/makan dr umah....

Sha@Mama Tina said... Reply To This Comment

haih is..betul la..pasal duit ni kalau difikir2kan sangat memang boleh meroyan dibuatnya..hihihi..ala2 nampak tak nampak je..tak kuaso den!

dieya said... Reply To This Comment

suka tengok fiqa yg penuh keceriaan!
dieya nak ngundi ujung minggu ni.. k lieya nak dieya ngundi tok najib ke tok guru??? :-D

Mamamya said... Reply To This Comment

along...

tu la kan...kdg2 dok fikir mcmana nak menambah pendatan keluarga ni...sian tgk en.suami keje sendirian... :(

Mamamya said... Reply To This Comment

dieya...

afiqah mmg sentiasa ceria... ^__^ mcm dieya juga lah.....btl x??

pssssttttttt....undi anda adalah RAHSIA!!! :p

☆ lieya latif ☆ said... Reply To This Comment

seronok budak2 ni dpt m kn kfc yeak...betul tu lia...ni pun peberet mia....mija tak sangat...mesti ajak pi mkn kfc.....tak sah kalo dlm sebulan tu tak pegi...

alahai baiknye firas....senyap jek time org mkn sedap2 yeak...takpe2, tgu sayer besar...saye join sekali hihihihi

Mamamya said... Reply To This Comment

lieya...

ye la kan...klu sbln x pegi dah panas punggung anak2 ni..mama/baba pun join sekali...:D

hehehe...skrg firas pandang2 je tuh...esok dia yg melompat kt atas meja :D