February 07, 2011

lalalalalala.....kambing lagik....

hahhh...itu la makanan kegemaran kami sekeluarga.....

sbnrnya ini citer sblm cuti CNY...menu minum petang kami ari selasa lps....tetiba en.suami nak makan sup gear box...anak2 bila dapat tau mmg melompat kegembiraan.....dia org ni mmg suka sgt2 makan sup gear box tp bukan makan btl2...cuma nak sedut tulang jer...sup n daging2 tu bagi la kat mama & baba settlekan.....

masa sessi makan2 ni cu manis pun ada sekali.......

~ ini proses merebus yer....lama juga lah aku rebus...hampir2 jer tertanggal segala daging dari tulang...~

~ nampak sedap kan.....mmg sedapppppp....(puji diri sendiri nih...) ada yg terliur ker??? ^___^~

~ nak bagi lg sedap n terangkat.....tambahlah sambal kicap.....uihhhh....mmg x toleh kiri kanan dah......sebenarnya en.suami ada beli roti utk di makan dgn sup ni...tp roti dah x laku dah.....hirup je lah sup tue....~

~ tgk je lah damya menyedut tue...dgn sepenuh hati...habis segala tulang2 tue mereka berdua ni yg sedut....kami makan daging n sup jer.....habis isi dalam tulang tue dia org dok pakat isi sup pulak dalam tue.....ehehee....~

sekali sekala makan mmg sedap.....lbh seronok bila tgk anak2 b'selera makan......


5 cerita dari hati:

Lelord said... Reply To This Comment

gearbox kambing ke lembu ek..aku x penah pun cuba

Nieza said... Reply To This Comment

perghh memang sedap ni...saya pun selalu masak sup kambing ni..:)

Mamamya said... Reply To This Comment

lelord...

ini tulang kambing...biasanya klu sup gear box ni mmg guna tulang kambing..klu lembu besaq la pulak...

Mamamya said... Reply To This Comment

nieza...

sedap kan.....lg2 klu dapat makan panas...uihhhh....mmg mantap!! :D

Myra Jay said... Reply To This Comment

Sedapnya sup dapat makan panas2..
Pandai anak2 akak sedut ye... :)